فیلترهای سرامیکی ریخته گری

کار درخشان نیروهای مسلح ما کاملاً قانونی و مشروع بود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه فرمودند: همه برادران و خواهران عزیز و خودم را دعوت و توصیه به رعایت تقوای الهی می‌کنم. در گفتارمان وکردارمان مراقب باشیم از حدود الهی خارج نشویم؛ تقوا معنی‌اش این است. 

رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: در این آیه‌ای که تلاوت کردم مسئله مهم پیوستگی مومنین با یکدیگر مطرح شده است که در تعبیرات قرآنی به این پیوند و این پیوستگی گفته می‌شود ولایت.

ایشان گفتند: ولایت مومنین با یکدیگر؛ این مطلب در چند آیه‌ از قرآن آمده است؛ در این آیه نتیجه این ولایت و همبستگی را رحمت الهی معرفی می‌کند، یعنی اگر شما مسلمانان با یکدیگر پیوند، ارتباط، همکاری و همدلی داشته باشید رحمت خداوند شامل حال شما می‌شود. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار کردند: ان الله عزیز الحکیم؛ آیه شریفه با ذکر عزت الهی و حکمت الهی پایان می‌دهد، شاید از این جهت است که رحمت الهی در این مورد متناسب است با عزت و حکمت پروردگار. رحمت خداوند انواع فضائل نازله از سوی پروردگار بر بندگان را شامل می‌شود. همه نعمت‌ها و لطف‌ها، همه حوادث زندگی نعمت الهی است.

رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: عزت الهی یعنی سیطره قدرت پروردگار بر همه عالم وجود. حکمت الهی یعنی استحکام و استواری همه قوانین آفرینش. شاید در این آیه توجه به این معنا خواستند ما را بدهند که اگر مسلمانان با یکدیگر اتحاد و اتفاق داشته باشند عزت الهی و حکمت الهی پشت سر آنها است؛ می‌توانند از قدرت بی‌پایان الهی استفاده کنند. می‌توانند از مقتضای سنت‌های پروردگار و قوانین الهی استفاده کنند؛ این ولایت یعنی چه؟ یعنی همبستگی و پیوند مسلمانان با یکدیگر؛ این شد سیاست قرآنی برای مسلمانان.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار کردند: قرآن سیاستش برای مسلمانان این است که ملت‌ها و گروه‌های مسلمان با یکدیگر همبستگی داشته باشند و وعده می‌دهد که اگر ملت‌های مسلمان همبستگی داشته باشند، عزت خداوند پشت سر شما است و بر همه موانع غلبه پیدا می‌کنید. بر همه دشمنان پیروز می‌شوید. حکمت الهی پشتیبان شما است، قوانین آفرینش پشت سر شما خواهد بود، این منطق قرآن است. 

ایشان تاکید کردند: نقطه مقابل این سیاست، سیاست دشمنان اسلام است یعنی مستکبران و متجاوزان عالم. سیاست آنها تفرقه بینداز حکومت کن است. این سیاست تفرقه افکنی را در کشور‌های اسلامی با انواع ترفند‌ها اجرا کردند تا امروز هنوز هم دستبردار نیستند و موجب می‌شوند که دل‌های ملت‌های اسلامی نسبت به یکدیگر مکدر شود.

دشمن ملت ایران همان دشمن ملت فلسطین، لبنان، عراق، مصر، سوریه و یمن است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار کردند: اما امروز ملت‌ها بیدار شده‌اند، من عرض می‌کنم امروز روزی است که امت اسلامی می‌تواند بر این ترفند دشمنان اسلام و مسلمین فائق بیاید. من عرض می‌کنم که دشمن مردم ایران همان دشمن مردم فلسطین و لبنان و عراق است. دشمن ملت مصر است. دشمن ملت سوریه است دشمن ملت یمن است.

رهبر انقلاب اظهار کردند: دشمن یکی است. شیوه‌های دشمن در کشور‌ها مختلف است؛ یک جا با جنگ روانی و یک جا با فشار اقتصادی؛ یک جا با بمب‌های دوتنی و یک جا با لبخند، اما اتاق فرمان یک جاست.

باید کمربند استقلال از ایران تا غزه و لبنان و همه کشورهای اسلامی را محکم ببندیم

ایشان ادامه دادند: اگر این سیاست در یک کشور موفق شد، وقتی خاطرشان از یک کشور آسوده شد به سراغ کشوری دیگر می روند. هر ملتی اگر میخواهد دچار محاصره فلج کننده نشود باید چشمش را باز کند و خود را با ملت زیر ستم یکی بداند و با او همکاری کند تا دشمن در آنجا موفق نشود که به سراغ نقطه بعدی برود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار کردند: ما مسلمانان سال‌های متمادی از این حقیقت غفلت کردیم، امروز دیگر نباید غفلت کنیم باید کمربند استقلال طلبی را در همه ملت‌های اسلامی محکم ببندیم. امروز بیشتر صحبت من با برادران لبنانی و فلسطینی است. 

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  ادارات حداکثر صرفه‌جویی را در مصرف برق داشته باشند

رهبر انقلاب فرمودند: احکام دفاعی اسلام تکلیف ما را معلوم کرده است، هم قانون اساسی و هم قوانین بین المللی. همان قوانین که در نگاشتن آن ما تاثیر نداشتیم، اما این مطلب جزو مسلمات این قوانین است که هر ملتی حق دارد از منافع، خاک خود در برابر متجاوز دفاع کند. معنای این حرف این است که ملت فلسطین حق دارد در برابر دشمنی که خاک، زندگی او را اشغال و تباه کرده بایستد، این منطق مستحکمی است که قوانین جهانی آن را تایید میکند.

طوفان الاقصی یک حرکت قانونی و بین‌المللی بود

ایشان ادامه دادند: ملت فلسطین حق دارد در برابر آنها بایستد و هیچ محکمه‌ای حق ندارد به ملت فلسطین اعتراض کند که چرا در برابر دشمن غاصب فلسطینی ایستاده اند. هیچ کس حق ندارد به ملت و حزب الله لبنان اعتراض کند که چرا از غزه و قیام ملت فلسطین دفاع کردید این هم منطق عقلی هم بین المللی و هم منطق اسلامی است.  دفاع از فلسطین و کمک به آنها مشروع است. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار کردند: طوفان الاقصی یک حرکت درست و قانونی بین المللی بود و حق با فلسطینی‌ها بود. دفاع جانانه لبنانی‌ها از مردم فلسطینی هم معقول، منطقی و مشروع است و کسی حق انتقاد به آنها ندارد. 

کار درخشان نیرو‌های مسلح ما کاری کاملا قانونی و مشروع بود

رهبر انقلاب فرمودند: کار درخشان نیرو‌های مسلح ما نیز کاری کاملا قانونی و مشروع بود. کاری که نیرو‌های مسلح ما کردند کمترین مجازات برای رژیم غاصب صهیونیست دربرابر جنایات حیرت آور این رژیم گرگ صفت و سگ هار امریکا در منطقه بود. 

ایشان گفتند: جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه داشته باشد با قدرت و صلابت انجام خواهد داد. ما در انجام این وظیفه نه تعلل میکنیم و نه شتاب زده خواهیم شد.  آنچه که منطقی و معقول است و نظر تصمیم گیرندگان سیاسی و نظامی انجام خواهد شد کمااینکه انجام شد و در آینده هم اگر لازم شود انجام خواهد شد. در خطبه دوم به مسائل لبنان پرداخته خواهد شد و مخاطب ما برادران لبنانی خواهند بود، لذا خطبه را به زبان عربی خواهم خواند.

خواسته امروز سیدحسن نصرالله از لبنان و حزب الله ناامید نشدن هست

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه فرمودند: والحمدلله رب العالمین… احمده و استعینه و استغفره و اتوکل علیه و اصلی و اسلم علی حبیبه الرسول الاعظم، سیدنا محمد المصطفی و اله الطاهرین سیما علی امیرالمومنین و حبیبه الزهرا المرضیه و الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی بن الحسین زین العابدین و محمدبن علی الباقر و جعفربن محمد الصادق و موسی بن جعفر الکاظم و علی بن موسی الرضا و محمدبن علی الجواد و علی بن محمد الهادی و الحسن بن علی الزکی العسکری و الحجه بن الحسن القائم المهدی صلوات الله علیهم اجمعین و اسلم علی صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الی یوم الدین و علی حماه المستضعفین و ولاه المومنین.

 

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: لازم دانستم تکریم از برادرم و عزیزم و مایه فخرم، چهره محبوب دنیای اسلام و زبان گویای ملت‌های منطقه، گوهر درخشان لبنان؛ جناب سیدحسن نصرالله رضوان‌الله‌علیه در نمازجمعه تهران باشد و تذکراتی هم به عرض همه برسانم. مخاطب این خطبه، همه دنیای اسلام است، ولی ملت عزیز لبنان و فلسطین مخاطب ویژه است.

 

ایشان ادامه دادند: ما همه در شهادت سید عزیز، مصیبت‌زده و عزاداریم. این فقدان بزرگی است و جداً ما را عزادار کرد، البته عزاداری ما به معنی افسردگی و پریشانی و ناامیدی نیست. از جنس عزاداری برای سیدالشهدا؛ حسین ابن علی (ع) است. زنده کننده و درس دهنده و انگیزه بخش و امیدآفرین است.  سیدحسن نصرالله جسمش از میان ما رفته، ولی شخصیت حقیقی او، روح او، راه او و صدای رسای او همچنان در میان ماست و خواهد بود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  اسلامی: آمریکا یک بار از ایران آب سنگین خریده است

 

رهبر انقلاب اظهار کردند: او پرچم بلند مقاومت در برابر اهریمنان ستمگر و غارتگر بود. زبان گویا و مدافع شجاع مظلومان بود. مایه دلگرمی و جرأت مبارزان و حق‌طلبان بود. گستره محبوبیت و تأثیرگذاری او از لبنان و ایران و کشور‌های عربی فراتر رفته بود و اکنون شهادت او این اثرگذاری را افزایش خواهد داد. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار کردند: مهمترین پیام گفتاری و عملی او در حیات دنیایی‌اش برای شما ملت وفادار لبنان این بود که با از دست دادن شخصیت‌های برجسته‌ای، چون امام موسی صدر و سیدعباس موسوی و دیگران، ناامید و پریشان نشوید، در مسیر مبارزه تردید نکنید. بر تلاش و توان خود بیفزایید، همبستگی خود را دوچندان کنید؛ در برابر دشمن متجاوز و متعرض با تقویت ایمان و توکل، مقاومت کنید و او را ناکام بگذارید.

ایشان فرمودند: عزیزان من! ملت با وفای لبنان! جوانان پرشور و حزب‌الله و امل! فرزندان من! امروز هم خواسته سید شهید ما از ملتش و از جبهه مقاومت و از همه امت اسلامی همین است. دشمن پلید و زبون، چون نمی‌تواند به تشکیلات مستحکم حزب‌الله یا حماس یا جهاد اسلامی و دیگر سازمان‌های مجاهد فی سبیل‌الله صدمه جدی بزند، ترور و تخریب و بمباران و کشتار غیرنظامیان و داغدار کردن غیرمسلحین را نشانه پیروزی خود قلمداد می‌کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دادند: نتیجه چیست؟ محصول این رفتار، تراکم خشم و افزایش انگیزه مردم و سر بر آوردن مردان و سرداران و رهبران و از جان گذشتگان بیشتر، و تنگ‌تر شدن حلقه محاصره گرگ خون‌آشام و سرانجام حذف وجود ننگین او از صحنه وجود است. عزیزان! دل‌های داغدار با یاد خدا و طلب نصرت از او آرامش می‌یابد؛ ویرانی‌ها ترمیم می‌شود و صبر و استقامت شما، عزت و کرامت به بار می‌آورد.

 

با تدبیر سیدحسن نصرالله، حزب الله مرحله به مرحله رشد کرد

رهبر انقلاب اظهار کردند: سید عزیز ۳۰ سال در رأس مبارزه‌ای دشوار قرار داشت. حزب‌الله را قدم به قدم بالا آورد: کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوى عَلى سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغِیظَ بِهِمُ الْکُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظِیماً . با تدبیر سید، حزب‌الله مرحله به مرحله و صبورانه و منطقی و طبیعی رشد کرد و آثار وجودی خود را در مقاطع گوناگون در عقب نشاندن رژیم صهیونی، به رخ دشمنانش کشید: تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار کردند: حزب‌الله حقاً شجره طیبه است. حزب‌الله و رهبر قهرمان و شهید آن؛ عصاره فضائل تاریخی و هویتی لبنان هستند، ما ایرانی‌ها از زمانی دور با لبنان و امتیازهایش آشناییم. کسانی، چون محمدابن‌مکی العاملی، الشهید علی‌ابن‌عبدالعال‌الکرکی، زین‌الدین العاملی الشهید، الحسین‌ابن‌عبدالصمد العاملی و ابنه محمد بهاء‌الدین‌المعروف بالشیخ البهائی و غیرهم من رجال الدین و العلم، ایران را در دولت‌های سربداران و صفوی در قرن‌های هشتم و دهم و یازدهم هجری از برکات دانش سرشار خود بهره‌مند کرده‌اند. 

 

ایشان فرمودند: ادای دین به لبنان مجروح و خونین؛ وظیفه همه مسلمان‌هاست. حزب‌الله و سید شهید با دفاع از غزه و جهاد برای مسجدالاقصی و ضربه رژیم غاصب و ظالم در راه خدمتی حیاتی به همه منطقه و همه دنیای اسلام گام برداشتند. تکیه آمریکا و همدستانش در حفظ امنیت رژیم غاصب، پوششی برای سیاست مهلک تبدیل رژیم به ابزار آنان برای در اختیار گرفتن همه منابع این منطقه و استفاده از آن در درگیری‌های بزرگ جهانی است. 

هر ضربه به رژیم صهیونی خدمت به کل انسانیت است

رهبر انقلاب ادامه دادند: سیاست آنان؛ تبدیل رژیم به دروازه صادرات انرژی از منطقه به جهان غرب و واردات کالا و فناوری از غرب به منطقه است و این یعنی تضمین موجودیت رژیم غاصب و وابستگی کل منطقه به آن. رفتار سفاکانه و بی‌محابای رژیم با مبارزان ناشی از طمع به چنین وضعی است.  این واقعیت به ما تفهیم می‌کند که هر ضربه به رژیم از سوی هر کس و هر مجموعه، خدمت به کل منطقه و بلکه به کل انسانیت است. 

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  آزادی خرمشهر؛ پایان توهم تجزیه ایران

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار کردند: یقیناً این رویای صهیونی و آمریکایی، خیالی باطل و ناشدنی است. رژیم همان شجره خبیثه اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ است که به گفته صدق الهی مَا لَهَا مِنْ قَرَارٍ. این رژیم خبیث، بی‌ریشه و مصنوعی و ناپایدار است و صرفاً با تزریق حمایت‌های آمریکا خود را به زحمت بر سر پا نگه داشته است و این هم دیری نخواهد پایید به اذن‌الله.

 

رهبر انقلاب گفتند: دلیل واضح این ادعا آن است که اکنون یک سال است که دشمن با هزینه‌کرد چندین میلیارد دلار در غزه و لبنان و با کمک همه‌جانبه آمریکا و چند دولت غربی دیگر در رویارویی با چندهزار مرد مبارز و مجاهد فی سبیل‌الله که محصور و ممنوع از هر گونه کمک از خارج هستند، شکست خورده و تنها هنرشان؛ بمباران خانه‌ها، مدرسه‌ها و بیمارستان‌ها و مراکز جمعیتی غیرمسلحین بوده است. امروز به تدریج خود باند جنایتکار صهیونیست هم به این نتیجه رسیده‌اند که بر حماس و حزب‌الله هرگز پیروز نخواهند شد.

 

مقاومت پیروز خواهد شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار کردند: مردم مقاوم لبنان و فلسطین! مبارزان شجاع و مردم صبور و قدرشناس! این شهادت‌ها، این خون‌های بر زمین ریخته، نهضت شما را سست نمی‌کند، استوارتر می‌کند. در ایران اسلامی در حدود سه ماه تابستان یک سال (۶۰ هجری شمسی) چندده شخصیت برجسته و ممتاز ما ترور شدند که یکی از آنها شخصیت بزرگی مثل سیدمحمد بهشتی بود، یکی رئیس جمهوری مثل رجایی و نخست وزیری مثل باهنر بود. علمایی از قبیل آیت‌الله مدنی و قدوسی و هاشمی‌نژاد و امثال اینها بودند. اینها هر کدام در سطح ملی یا محلی از ستون‌های انقلاب به شمار می‌آمدند و فقدان آنها چیز آسانی نبود. ولی انقلاب متوقف نشد، عقب‌نشینی نکرد، بلکه سرعت گرفت. امروز هم مقاومت در منطقه با این شهادت‌ها عقب نخواهد نشست. مقاومت پیروز خواهد شد. 

 مقاومت در غزه چشم دنیا را خیره کرد و به اسلام عزت بخشید

 رهبر انقلاب اسلامی بیان کردند: مقاومت در غزه چشم دنیا را خیره کرد. به اسلام عزت بخشید. در غزه اسلام در برابر همه شرارت و پلیدی سینه سپر کرده است. هیچ انسان آزاده‌ای نیست که بر این ایستادگی درود و بر دشمن سفاک و خون‌آشامش لعنت نفرستد.

 

ایشان گفتند: طوفان‌الاقصی و مقاومت یک ساله غزه و لبنان، رژیم غاصب را به جایی رساندند که مهمترین دغدغه‌اش حفظ موجودیت خود است، یعنی همان دغدغه‌ای که این رژیم در سال‌های اول ولادت نحسش داشت، این به معنی است که مجاهدت مردم فلسطین و لبنان توانسته است رژیم صهیونی را ۷۰ سال به عقب برگرداند. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار کردند: عامل عمده جنگ و ناامنی و عقب ماندگی در این منطقه، وجود رژیم صهیونیستی و حضور دولت‌هایی است که ادعا می‌کنند به دنبال فضای صلح و آرامش در منطقه هستند. مشکل عمده منطقه؛ دخالت بیگانگان است. دولت‌های این منطقه قادرند صلح و سلامت را در آن مستقر کنند. برای این هدف بزرگ و مقدس، تلاش و مبارزه ملت‌ها و دولت‌ها لازم است. 

 

رهبر انقلاب اسلامی بیان کردند: در این راه، خدا همراه رهروان است و ان‌الله علی نصرهم لقدیر. سلام خدا بر رهبر شهید؛ نصرالله و بر قهرمان شهید؛ هنیه و بر فرمانده پرافتخار؛ سپهبد قاسم سلیمانی.

اقامه نماز جمعه به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

لحظاتی از گفت‌وگوی رهبر انقلاب با مسئولان نظام در پایان اقامه نماز جمعه 

 


Source link

الماس تراشکاری

Check Also

شهادت نیروی ارتش در هنگ مرزی زابل

۱۱:۱۱ – ۱۳ مهر ۱۴۰۳ روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: مقارن ساعات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان