فیلترهای سرامیکی ریخته گری

گردشگری؛ کلید حل بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی یزد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز


به گزارش خبرنگار مهر، مهران فاطمی در نشست مشترک فعالان گردشگری استان با استاندار یزد، گردشگری را کلید حل بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی استان دانست و اظهار کرد: ورود سالانه ۲۰ میلیون گردشگر خارجی به کشور تحریم‌های نفتی و بانکی را بی‌اثر و تلاش دشمنان در راستای ایران هراسی را با شکست مواجه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تفاوت در سبک زندگی، معماری، خوراک و پوشاک و… باعث رونق گردشگری می‌شود، گفت: تحقق شعار وفاق ملی دولت چهاردهم و صلح جهانی نیز جز از مسیر گردشگری امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت تمرکز بر فرهنگ و گفتمان گردشگری برای همراهی مردم تصریح کرد: در صورت حل مبنایی مشکلات گردشگری مصداق‌های این حوزه نیز حل خواهد شد، از این رو مسئولان باید از این صنعت به عنوان یک خط قرمز و مزیت استان دفاع کنند.

استاندار یزد به مشکلات زنجیره گردشگری نظیر ایجاد اقامتگاه و هتل و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: حساسیت بالای صنعت گردشگری و تاثیرپذیری آن از اتفاقات جهانی، این حوزه را با مشکلات مختلفی از جمله حفظ نیروهای تخصصی مواجه کرده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  مشکلات راهداری ۶ طرح گردشگری اردبیل مرتفع می‌شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز

فاطمی در ادامه با اشاره به لزوم همراهی و همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی در راستای حل مسائل حوزه گردشگری عنوان کرد: برای اوج گیری یزد هیچ مسیری به جز گردشگری و حوزه علم و فناوری و دانش بنیان وجود ندارد.

وی از دفاع تمام قد استان از حوزه گردشگری در سه سال اخیر خبر داد و گفت: هماهنگی و برگزاری دشوار جام باشگاه‌های والیبال آسیا و مسابقات بدمینتون جام فجر و نیز اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD موید این مسئله است.

استاندار یزد در پایان با قدردانی از فعالان حوزه گردشگری استان خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ درصد دستاوردهای صنعت گردشگری مربوط به فعالان این حوزه بوده و امیدواریم در ادامه شاهد روزهای پررونق گردشگری در یزد باشیم.


Source link

الماس تراشکاری

Check Also

بافت تاریخی کاشان نباید خالی از سکنه شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن هفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان