فیلترهای سرامیکی ریخته گری

گزارش ویژه: سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ ارزهای دیجیتال در یک نگاه

به لطف اتفاقات سه ماه گذشته بازار ارزهای دیجیتال، تابستان ۲۰۲۴ با عنوان «Meme Coins Summer» شناخته می‌شود؛ چراکه تنها دسته‌بندی درخورد توجه در این بازه زمانی، میم کوین‌ها هستند. به طور کلی در سه ماه گذشته تنوع محسوسی بین عملکرد قیمتی رمزارزهای مختلف دیده می‌شود. برخی توکن‌ها رشد کردند، برخی بدون تغییر بودند و تعدادی هم با ریزش‌های شدید مواجه شدند. در این مطلب که ترجمه گزارشی از مجموعه کریپتو رنک است، ترندها و تغییرات اصلی بازار ارزهای دیجیتال در سه‌ماهه سوم سال میلادی جاری را مرور خواهیم کرد.

نکات کلیدی:

  • بازار نشانه‌هایی از عدم اطمینان را در این بازه زمانی نشان داد، زیرا بسیاری از کوین‌ها و توکن‌های بزرگ در طول سه‌ماهه سوم در جهت‌های مختلف حرکت کردند.
  • سه‌ماهه سوم بهترین دوره برای میم کوین‌ها بود، زیرا آنها به طور قابل توجهی عملکرد بهتری نسبت به هر دسته دیگری داشتند و به روایت اصلی سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴ تبدیل شدند.
  • رونق میم کوین‌ها جایگاه ترون را در میان بلاکچین‌های دیگر تقویت کرد، اما اینکه آیا ترون پس از پایان این رونق جایگاه خود را حفظ خواهد کرد یا نه، همچنان سوالی بدون پاسخ باقی می‌ماند.
  • حجم معاملات اسپات در صرافی‌ها از دسامبر ۲۰۲۳ ثابت باقی مانده است و تنها در مارس ۲۰۲۴ شاهد یک رشد جدی در این شاخص بودیم.

عملکرد کلی بازار

در طول سه‌ماهه سوم، قیمت ارزهای اصلی در جهت‌های مختلف حرکت کرد. به طور کلی، این سه‌ماهه با کاهش و نوسانات بازار آغاز شد که تقریباً تا نیمه دوم سپتامبر ادامه داشت. در سپتامبر رشدی محسوس اتفاق افتاد، اما نه برای همه توکن‌ها: برخی توکن‌ها مانند TRX و SUI تقریباً به سقف‌های جدیدی رسیدند، در حالی که برخی دیگر دچار مشکل شدند. اتریوم یکی از بازندگان اصلی این سه‌ماهه بود و در مقطعی به سطح ۲٬۰۰۰ دلار سقوط کرد و مدتی هم برای حفظ سطح ۲٬۵۰۰ دلار تلاش می‌کرد.

عملکرد بیت کوین

بیت کوین با نوسانات نسبتاً بالایی مواجه شد و به سقف ۶۸٬۲۳۹ و کف ۵۳٬۹۸۶ دلار رسید. با این حال، در مجموع این سه ماه بیت‌کوین تنها ۰٫۷۶٪ رشد کرد.

عملکرد اتریوم

برای اتریوم، اما نتیجه ناامیدکننده بود. با وجود راه‌اندازی ETF اسپات اتریوم، قیمت آن به زیر ۲٬۵۰۰ دلار سقوط کرد و تا ۲٬۱۰۰ دلار هم پایین آمد. در حال حاضر، اتریوم در همان سطوحی معامله می‌شود که در ژانویه ۲۰۲۴ بود.

عملکرد آلت کوین‌ها

در حالی که توکن‌هایی مانند اتریوم با کاهش قیمت مواجه شدند، برخی دیگر در سه‌ماهه سوم رشد کردند، به ویژه میم کوین‌ها که با یک جهش قیمتی قابل توجه مواجه شدند. بزرگترین سودآوران میان میم کوین‌ها، توکن‌های جدیدی بودند که بر روی لانچ‌پدهای میم کوینی مانند pump.fun و SunPump ایجاد شدند.

رونق میم کوین‌ها به دلیل نبود روایت‌های جدید، انتظارات کم برای پروژه‌های بزرگ و افزایش نارضایتی از کمپین‌های ایردراپ‌های قبلی به وجود آمد. عامل مهم دیگر این است که بسیاری از توکن‌های کاربردی توسط سرمایه‌گذاران خطرپذیر پشتیبانی می‌شوند و در حال حاضر در مرحله وستینگ (Vesting) برای سرمایه‌گذاران خصوصی و تیم‌ها قرار دارند. مشکل این است که نرخ‌های تورم بالا هستند: شما توکنی با شناوری کم می‌خرید که عرضه در گردش آن پس از شروع باز شدن قفل‌ها و پایان وستینگ در ۱۲ ماه آینده دو برابر خواهد شد. بسیاری از کوین‌های چرخه کنونی اکنون وارد مرحله وستینگ می‌شوند؛ تقریباً ۱۲ ماه پس از TGE. برای سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی، هیچ پتانسیل رشدی در این توکن‌ها قابل مشاهده نیست و این امر منجر به ناامیدی می‌شود. بسیاری از کاربران در جست‌وجوی سودهای سریع و آسان، به سمت معامله میم کوین‌ها رفتند. برخلاف توکن‌های سنتی، میم کوین‌ها از مشارکت سرمایه‌گذاران خطرپذیر و برنامه‌های باز شدن قفل توکن‌ها استفاده نمی‌کنند. با ۱۰۰٪ عرضه در گردش و ارزش بازار کم در زمان عرضه، آنها پتانسیل رشد قابل توجهی دارند.

درخشش لانچ‌پد میم کوین‌ها در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴

لانچ‌پدهای میم موضوع اصلی سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴ بودند و یک عامل کلیدی در پس رونق میم کوین‌ها. پس از موفقیت pump.fun، بسیاری از بلاکچین‌ها و لانچ‌پدهای میم به دنبال تقلید از دستاوردهای آن بودند.

برای مثال پلتفرم SunPump نه تنها درآمد قابل توجهی برای خود و بلاکچین سولانا ایجاد کرد، بلکه سایر شاخص‌های کلیدی مانند حجم معاملات DEX را نیز افزایش داد. به دلیل رونق میم کوین‌ها، سولانا از نظر حجم معاملات DEX از اتریوم پیشی گرفت.

با این حال، در میان تمام لانچ‌پدهای میم کوین، تنها SunPump که بر روی ترون ساخته شده است، به نتایجی دست یافت که قابل مقایسه با دستاوردهای pump.fun در سولانا بود.

رونق میم کوین‌ها فعالیت‌های آن‌چین را افزایش داد

اما چه چیزی به ترون اجازه داده تا درآمد و فعالیت‌های آن‌چین خود را به طور قابل توجهی افزایش دهد؟

برای مثال، ترون جایگاه دوم را در میانگین تراکنش‌های روزانه کسب کرد و تنها پس از سولانا قرار گرفت، که به طور مداوم در این شاخص پیشتاز است. آپتوس با تقریباً همان تعداد تراکنش‌های ترون، جایگاه سوم را به دست آورد و در تاریخ ۱۵ اوت ۲۰۲۴ با ۳۲۶.۳ میلیون تراکنش در یک روز رکوردی تازه ثبت کرد، بدون اینکه هیچ مشکلی فنی در این شبکه به وجود بیاید. این افزایش فعالیت در آپتوس به دلیل راه‌اندازی بازی Tapos Cat با مدل Tap-to-Earn رخ داد. در همان روز، آپتوس رکورد ۱۰,۷۳۴ تراکنش در ثانیه (TPS) را در شبکه اصلی خود ثبت کرد.

به لطف میم کوین‌ها، سولانا و ترون به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از نظر تعداد آدرس‌های فعال روزانه کسب کردند و پس از پروتکل NEAR قرار گرفتند که در حال حاضر در این شاخص برای سال ۲۰۲۴ پیشتاز است.

بازار جدای رونق میم کوین‌ها هیجان کمی داشت

در ماه آگوست، پروژه‌های مهمی راه‌اندازی نشدند و این باعث شد که میم کوین‌ها از نظر ارزش بازار بر توکن‌های تازه راه‌اندازی شده تسلط پیدا کنند.

حجم معاملات اسپات در صرافی‌ها در سطح مشابهی با ماه‌های قبل در طول سال باقی ماند. همچنین، حجم معاملات میم کوین‌ها عمدتاً در صرافی‌های غیرمتمرکز رخ داد، زیرا بیشتر این میم کوین‌ها هنوز در صرافی‌های متمرکز لیست نشده‌اند.

برترین رشدهای TVL سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴

سه‌ماهه سوم نه تنها برای میم کوین‌ها و بلاکچین‌های مرتبط با آنها مانند ترون و سولانا مفید بود، بلکه برای برخی راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری بیت‌کوین و بلاکچین‌های لایه ۱ مانند Sei ،Aptos و Sui نیز پربار بود.

در میان ۱۵ پروژه برتر از نظر رشد ارزش دارایی‌های قفل شده (TVL) در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴ نیز پروتکل Symbiotic جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است که نشان می‌دهد راه‌حل‌های ری‌استیکینگ همچنان مورد توجه هستند. همچنین Polymarket همچنان به محبوبیت خود می‌افزاید، به ویژه با ورود انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به مرحله حساس خود.

نتیجه‌گیری

سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴ با تسلط میم کوین‌ها مشخص شد که به‌طور قابل توجهی عملکرد بهتری نسبت به سایر دسته‌ها داشتند و فعالیت‌های آن‌چین را افزایش داده و جایگاه بلاکچین‌هایی مانند ترون و سولانا را تقویت کردند. در حالی که نتایج کلی بازار عملکردهای متفاوتی را بین رمزارزهای مختلف نشان می‌دهد، روایت اصلی این فصل بازار به رشد بازار میم کوین‌ها اختصاص داد.




Source link

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  مجازات مالی سنگین برای ساخت سازه در بستر رودخانه‌ها
الماس تراشکاری

Check Also

کد تپ سواپ امروز ۲۵ مهر + کد همه ویدیوهای TapSwap

Making Money From Odd Job jingle Make Money Creating and Selling Online Quizzes green Get …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان