سامسونگ الکترونیکس به این زودی، موتور جستجوی پیش فرض در تلفنهای هوشمند خود را از گوگل به بینگ مایکروسافت تغییر نخواهد داد.
به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: سامسونگ بازبینی داخلی برای بررسی استفاده از موتور جستجوی بینگ مایکروسافت به جای گوگل به عنوان جستجوی پیش فرض در تلفنهای هوشمند این شرکت را متوقف کرده است.
بخش قابل توجهی از درآمد شرکت های موتور جستجو از شراکت بلندمدت با سازندگان گوشی مانند اپل و شیائومی به دست میآید.
طبق گزارش روزنامه نیویورک تایمز که ۱۶ آوریل منتشر شد، گوگل از قرارداد سامسونگ، سالانه سه میلیارد دلار درآمد دارد.
ماه گذشته رسانهها گزارش کردند سامسونگ در حال بررسی استفاده از بینگ به عنوان موتور جستجوی پیش فرض است و این خبر باعث افت ارزش سهام آلفابت (شرکت مادر گوگل) در آن زمان شد.
بر اساس گزارش رویترز، استفاده از فناوری هوش مصنوعی شرکت OpenAI در بینگ مایکروسافت، باعث شده است کاربران به استفاده از این موتور جستجو روی بیاورند که پیش از آن استفاده چندانی از آن نداشتند و آمار شرکت تحلیل وب “سیمیلار وب”، نشان میدهد با استفاده از این فناوری، بینگ در رشد بازدید صفحات توانسته است با گوگل، بهتر رقابت کند.
انتهای پیام