فیلترهای سرامیکی ریخته گری

۱۰۰ توریست در بوم‌گردی‌های دامغان اقامت کردند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز


مجتبی اکبر پور در گفتگو با خبرنگار مهر، از استقبال گردشگران داخلی و خارجی از اقامتگاه‌های بوم گردی شهرستان دامغان خبر داد و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از گردشگران داخلی و خارجی از اقامتگاه‌های بوم گردی در روستاهای شهرستان استفاده کردند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ نفر از این تعداد گردشگران خارجی از کشورهای آلمان، فرانسه، هلند و ایتالیا و… بودند، افزود: در روستاهای دامغان ۱۲ اقامتگاه بوم گردی وجود دارد که تا پایان امسال سه اقامتگاه دیگر اضافه می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی دامغان در ادامه گفت: اقامتگاه‌های بوم گردی با هدف تقویت زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغال در روستاها، احیا فرهنگ، آداب و رسوم بومی، رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کمتر شناخته شده در مناطق روستایی راه اندازی می‌شود.

اکبر پور افزود: احیای خانه‌های بوم گردی متناسب با ویژگی‌های بومی در این بخش، موجب افزایش اشتغال و جلوگیری از مهاجرت و ترغیب روستاییان به زندگی در روستا می‌شود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  ورود دادستان ها به ساخت و ساز بی رویه/ گردشگری سالم حمایت می شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز

وی از افرادی که خواستار سرمایه گذاری برای احداث اقامتگاه بوم گردی هستند تقاضا کرد به منظور احیای بافت قدیم نسبت به دریافت مجوز در چارچوب قانون اقدام نمایند و خاطر نشان کرد برای صدور مجوزهای آنها در کمترین زمان ممکن همکاری لازم صورت می‌گیرد.


Source link

الماس تراشکاری

Check Also

۳۶۵ بازدید از اماکن گردشگری استان سمنان صورت گرفت  – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن اخلاقی در نشست ستاد خدمات سفر سمنان به میزبانی استانداری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner