فیلترهای سرامیکی ریخته گری

۷ دلیل علمی که در زمان مدیتیشن موسیقی گوش کنید

موسیقی قدرتی‌ شفابخش دارد و هنگامی که با مدیتیشن همراه شود می‌تواند تغییرات مثبت زیادی در وضعیت سلامت شما به ارمغان بیاورد. در ادامه این مطلب از کلینیک آرامش مجله دکتر بهشتیان به بررسی دلایل علمی برای گوش دادن به موسیقی در زمان مدیتیشن می پردازیم.

آیا شما مدیتیشن می‌کنید؟ اگر پاسختان به این سوال مثبت است، احتمالا مشتاق هستید بدانید هنگامی که همراه با مدیتیشن به موسیقی گوش می‌سپارید چه اتفاقی می‌افتد. بعضی از مردم معتقدند شنیدن موسیقی در هنگام مدیتیشن حواس افراد را پرت و از جریان مدیتیشن منحرف می‌کند، در حالیکه واقعیت دقیقا عکس این حرف است. گوش ‌دادن به موسیقی نه تنها قدرت تمرکز را بالا می‌برد بلکه با ریلکس کردن و آسوده کردن ذهن و بدن‌تان در دست‌یابی به تندرستی کلی و همه‌جانبه نیز یاری‌تان می‌دهد. البته این سخن ما به این معنا نیست که بروید آهنگ‌های هیپ‌هاپ و شش‌وهشتی بگذارید!‌ بلکه این موسیقی آرام و آرامش‌بخش است که به مغز کمک می‌کند تا بهتر تمرکز کند و از این طریق فایده‌ها و مزایای مدیتیشن شما را افزایش می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارة اینکه گوش دادن به موسیقی هنگام مدیتیشن چه فوایدی برای بهبود وضعیت سلامت‌تان دارد این مقاله را بخوانید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  رشد ۱۰ برابری صادرات محصولات دانش‌بنیان اصفهان

مزایای گوش ‌سپردن به موسیقی در هنگام مدیتیشن

ممکن است اکنون این سوال برایتان پیش آمده باشد که خب وقتی همراه با مدیتیشن به موسیقی گوش می‌دهیم چه اتفاق خاصی می‌افتد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر در هنگام مدیتیشن موسیقی آرامش‌بخشی در حال پخش باشد، صلح و صفای برآمده از مدیتیشن را خیلی بیشتر حس خواهید کرد.  موسیقی ملایم فضایی آرام و آسوده مهیا می‌کند که موجب می‌شود مدیتیشن موثرتر انجام بگیرد. فواید آن فراوان است.

۱.کاهش استرس

هنگام مدیتیشن، مهم‌ترین چیز همان زمان زیادی است که صرف تمرکز کردن ذهن شما می‌شود. در چنین شرایطی ممکن است گاهی اوقات اذیت شوید یا اینکه سر و صدای اطرافتان اذیتتان کند. ولی وقتی هنگام مدیتیشن به موسیقی گوش دهید، به شما کمک می‌کند که به راحتی تمرکز کنید و این راهی بسیار موثر است در کاهش یافتن استرس و اضطراب شما.

۲. افزایش تمرکز در هنگام مدیتیشن

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، در مواقع زیادی ممکن است هجوم افکار در هنگام مدیتیشن آزارتان دهد. در این صورت، وقتی دارید مدیتیشن می‌کنید، شنیدن موسیقی یاری‌تان می‌کند تا به طور کامل تمرکز کنید. اگر می‌خواهید مدیتیشن‌تان عمیق‌تر یا بیشتر باشد، می‌توانید برای زمان مدیتیشن آهنگ‌هایی ملایم یا آرام و سبک را از پیش در نظر بگیرید. این آهنگ‌ها توانایی‌های شناختی شما را بهبود می‌بخشند و همچنین کمک‌تان می‌کنند تا بهتر تمرکز کنید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تشریح محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی جشن عیدغدیر درتهران

موسیقی-و-مدیتیشن

 

۳. بهبود رژیم غذایی و هضم و گوارش غذا

بسیاری از افراد بر غذا خوردنشان کنترلی ندارند، ولی احتمالا تعجب کنید اگر بفهمید که گوش دادن به موسیقی در هنگام مدیتیشن می‌تواند به شما کمک کند تا عادات غذایی خود را کنترل کنید. اگر در زمرة افرادی هستید که می‌خواهند در زمانی اندک اضافه‌ وزن داشته باشند، پس باید شروع کنید به مدیتیشن کردن و هم‌زمان با آن گوش دادن به موسیقی آرامش‌بخش.

۴. داشتن فواید درمانی و شفابخش

به علاوه، شنیدن موسیقی ملایم یا آرام در هنگام مدیتیشن می‌تواند اثراتی درمانی و شفابخش بر بدن شما داشته باشد. مثلا در دورة پس از بعضی عمل‌ها و جراحی‌ها، گوش دادن به موسیقی در حین مدیتیشن کردن به فرآیند درمان و بهبود یافتن بدن‌تان کمک می‌کند. همچنین موجب می‌شود درد کمتری احساس کنید.

۵. حفظ تعادل عاطفی

ضمنا، گوش دادن به موسیقی در هنگام مدیتیشن به شما کمک می‌کند تا تعادل عاطفی خود را حفظ کنید. به عبارت دیگر، یاری‌تان می‌کند تا هم از دایرة مشکلات‌تان به در آیید و هم وضعیت عاطفی‌ ذهن‌تان را به وضعیتی متعادل تغییر دهید. شنیدن موسیقی در زمان مدیتیشن به متعادل کردن احساسات‌تان نیز کمک می‌کند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  با این مکمل بدنسازی سیکس پک بساز

۶. آسودگی و طراوت بخشیدن به بدن

شنیدن موسیقی در هنگام مدیتیشن به ریلکس کردن و آسودگی بدنتان یاری می‌کند و آن را به روال قبلی خود باز می‌گرداند. همچنین گوش دادن به موسیقی در هنگام مدیتیشن می‌‌تواند محرک و الهام‌بخش شما گردد. حال و احوال خوشی برایتان به ارمغان می‌آورد و در ریلکس کردن بدن‌تان یاری‌تان می‌کند. عملکرد شما را بهبود می‌بخشد و موجب می‌شود لذت بیشتری را تجربه کنید.

۷. لذت‌بخش کردن سیر و سیاحت ذهنی

اغلب دیده‌اید که بیشتر مردم ترجیح می‌دهند هنگام سیر و سفر به موسیقی گوش دهند؛ چراکه هم ذهنشان را آرام و مسلط می‌کند و هم سفرشان را آرامش‌بخش. هنگامی که دارید در عالم مدیتیشن (به ویژه در حالت پرواز روح) سیر و سیاحت می‌کنید نیز می‌توانید به صورت طبیعی خود را آرام کنید. در چنین مواقعی کافی است به موسیقی آرامش‌بخشی گوش سپارید تا ذهنتان را آرام و بر خود مسلط کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۵ رای



الماس تراشکاری

Check Also

تیغ اره دیسکی

بهترین تیغ اره دیسکی برای هر کاربری؛ راهنمای خرید جامع

سالانه میلیون‌ها تیغ اره دیسکی به فروش می‌رسد، اما آیا می‌دانید که تنها یک درصد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner