فیلترهای سرامیکی ریخته گری

آمدن فرستاده ویژه و وزیر خارجه به تهران وظیفه ما برای همدردی با شما بود-تایمز


ولیعهد عربستان در تماس تلفنی با معاون اول رئیس‌جمهور فقدان آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور شهید را تسلیت گفت و بر ادامه راه ایشان در احیا و توسعه مناسبات دوجانبه و منطقه‌ای تاکید کرد.

محمد بن سلمان در تماس تلفنی که بعدازظهر امروز (جمعه) صورت گرفت، ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی تصریح کرد: حادثه پیش آمده، برای ما بسیار دردناک بود. فقدان آقای رئیسی دل همه ما را به درد آورد و از دست دادن وزیر امورخارجه ایران که با وزیر امور خارجه ما بسیار دوست بودند، نیز جانکاه بود.

ولیعهد عربستان افزود: ارسال پیام تسلیت و آمدن فرستاده ویژه و وزیر امورخارجه به تهران وظیفه ما برای همدردی با شما بود و راهی که آن عزیزان برای احیا و توسعه روابط آغاز کردند، همچنان از سوی عربستان با قوت ادامه خواهد یافت.

بن سلمان با تاکید بر اهمیت توسعه روابط ایران و عربستان برای منطقه و جهان اسلام اظهار داشت: تهران و ریاض نقش محوری در منطقه و جهان اسلام دارند و با گسترش روابط فیمابین می‌توانند آینده درخشانی را برای منطقه رقم بزنند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  خون‌خواهی ترور هنیه را وظیفه ملی و دینی خود می‌دانیم

وی در این ارتباط تلفنی آمادگی کشورش برای گسترش روابط اقتصادی را اعلام کرد.

محمد مخبر نیز در این تماس تلفنی از پیام‌های محبت آمیز و همدلانه پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی در ضایعه دردناک شهادت آیت الله رئیسی و همچنین حضور نماینده ویژه پادشاه و وزیر امور خارجه این کشور در مراسم ادای احترام به رئیس جمهور و یاران شهیدش، تشکر کرد و افزود: ما دو شخصیت مهم، تاثیرگذار و دلسوز را به همراه جمعی دیگر از خادمان از دست دادیم و به سوگ نشستیم.

وی توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های دوست را از جمله موفقیت‌ها و راهبرد‌های مهم آیت الله رئیسی دانست و گفت: فقدان رئیس جمهوری مردمی و پرتلاش همچون آقای رئیسی برای ما سخت است، اما حرکت کشور هیچ تغییری نخواهد کرد و همان روح علاقه و اطمینان میان ایران و عربستان در دوره رئیس جمهور شهید، همچنان ادامه خواهد داشت.

معاون اول رئیس‌جمهور  تأکید کرد: تداوم سیاست همسایگی دولت سیزدهم و توسعه مناسبات با کشور‌های منطقه تنها گزینه پیش روی همه ماست و همراهی و همدلی با یکدیگر ضامن ثبات و شکوفایی در منطقه است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  رئیسی: وتوی قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی بیانگر حاکمیت نظامصددرصد ظالمانه‌ بر جهان است

وی روابط ایران و عربستان را برای جهان اسلام کلیدی خواند و افزود: علی رغم مخالفت برخی قدرت ها، امروز روابط ما به سطح خوبی رسیده و منطقه به گسترش این ارتباطات به شدت محتاج است و دو کشور می‌بایست با افزایش تعاملات اقتصادی و رفع موانع خصوصا برای بخش‌های خصوصی دو کشور و رفع نیاز‌های متقابل، بتوانند این روابط سیاسی را بیش از پیش پشتیبانی کرده، ارتقا بخشیده و پایدار کنند.

دکتر مخبر در این تماس تلفنی از دستور بسیار خوب ولیعهد عربستان برای استقبال از زوار ایرانی نیز تشکر و بر دعوت رئیس جمهور شهید تأکید کرد و افزود: همانگونه که رئیس جمهور فقید ما پیش از این از جنابعالی برای سفر به ایران دعوت کرده بود، مجددا از جنابعالی دعوت می‌کنم به کشور دوست و برادر خود سفر کنید.

گفتنی است ولیعهد عربستان ضمن پذیرش این دعوت متقابلا از معاون اول رئیس‌جمهور  برای سفر به عربستان دعوت کرد.

منبع: ایرنا


Source link

الماس تراشکاری

Check Also

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ایران و بورکینافاسو 

۱۲:۵۶ – ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner