فیلترهای سرامیکی ریخته گری

چرا تحلیلگران هنوز به رشد قیمت بیت کوین امیدوار هستند؟

نهنگ‌ها و ماینرهای بیت کوین به طرز محتاطانه‌ای به ادامه روند صعودی آن خوشبین هستند و به نظر می‌رسد با حمایت از سطح ۶۴٬۳۰۰ دلار به تقویت سناریو صعودی آن پرداخته‌اند.

فهرست عناوین

خلاصه تحلیل

  • داده‌های بازار مشتقات بیت کوین با وجود اصلاح قیمت آن، از احساسات صعودی معامله‌گران خبر می‌دهد.
  • به نظر می‌رسد با توجه به اینکه فدرال رزرو تا پایان سال احتمالا نرخ بهره را کاهش دهد، فشار بیشتری روی قیمت بیت کوین وارد نشود.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین

BTC:


در تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) با افتی ۵.۶ درصدی در یک روز به ۶۴٬۳۰۰ دلار رسید. این روند نزولی از ۶ روز پیش و با انتشار داده‌های تورمی در ایالات متحده (به خصوص بخش خرده‌فروشی و اشتغال) آغاز شده بود. از طرفی فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در بالاترین میزان ۲ دهه گذشته نگه داشته است. این درحالی است که داده‌های بازار مشتقات بیت کوین سیگنال‌هایی از ادامه روند صعودی آن صادر کرده‌اند.

احتمال رکود اقتصادی و بالا بودن نرخ بهره چه تاثیری روی قیمت بیت کوین می‌گذارد؟

براساس گزارش یاهو فایننس، آمار خرده‌فروشی ایالات متحده به میزان ۰.۱ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافته‌ که کم‌تر از پیش‌بینی ۰.۳ درصدی تحلیلگران بوده‌‌ است.

پاول اشورث (Paul Ashworth) اقتصاددان کپیتال اکونومیست، معتقد است این آمار نشان‌دهنده تولید ناخالص داخلی ضعیف آمریکا در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۲۴ است. این درحالی است که متیو لوزتی (Matthew Luzzetti)، اقتصاددان دویچه بانک، معتقد است بخش «مصرف» آمریکا به سطوح نرمال خود بازگشته است.

جان ویلیامز (John Williams)، رییس فدرال رزرو نیویورک، با پرقدرت خواندن‌ اقتصاد و بازار کار آمریکا انتظار دارد تورم در نیمه دوم سال میلادی کاهش پیدا کند. او معتقد است با اینکه سیاست‌های فعلی فدرال رزرو فشار زیادی روی اقتصاد وارد کرده است اما این نهاد برای کاهش نرخ بهره به داده‌های بیشتری نیاز دارد.

نرخ بهره بالا برای سرمایه‌گذاری‌های با درآمد ثابت مفید است اما یکی از عوامل بازدارنده رشد دارایی‌های پرریسکی مثل بیت کوین محسوب می‌شود. برای درک بهتر این موضوع می‌توان به رشد شاخص S&P 500 به سقف بی‌سابقه خود اشاره کرد که باعث شده سرمایه‌گذاران علاقه کم‌تری به بیت کوین نشان دهند.

این سناریو با خروج ۵۶۲ میلیون دلار سرمایه از صندوق‌های ETF بیت کوین در مدت ۳ روز، نگران‌کننده‌تر هم می‌شود. با استفاده از نسبت خرید یا لانگ (Long) به نسبت فروش یا شورت (Short) هم می‌توان تخمینی از احساسات سرمایه‌گذاران بزرگ به دست آورد.

این نسبت برای تریدرهای بزرگ بایننس از ۱.۳۲ در ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد) به ۱.۵۲ افزایش پیدا کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که علی‌رغم از دست رفتن حمایت ۶۸٬۰۰۰ دلاری بیت کوین، تقاضای پوزیشن‌های لانگ افزایش یافته‌ است. در صرافی OKX نیز این نرخ به عدد ۱.۷۸ افزایش پیدا کرده که نشان می‌دهد نهنگ‌ها و بازارسازها در زیر قیمت ۶۷٬۰۰۰ دلار به پوزیشن‌های لانگ خود اضافه کرده‌اند.

خوش‌بینی نهنگ‌ها و ماینرها به کجا ختم می‌شود؟

بررسی قراردادهای آپشن کال یا خرید (Call) و پوت یا فروش (Put) وضعیت تریدرهای این بازار را نشان می‌دهد. تقاضای قراردادهای پوت، معمولاً به معنی این است که تریدرها روی استراتژی‌های خنثی و نزولی متمرکز شده‌اند.

حجم قراردادهای پوت به کال صرافی دربیت

داده‌های بازار مشتقات دربیت (Deribit) نشان می‌دهد که تقاضای قراردادهای پوت از ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) به میزان دو برابر قراردادهای کال کاهش یافته‌ است. این امر نشان می‌دهد نهنگ‌ها و بازارسازها انتظار اصلاح قیمت را نداشته‌اند و با این حال در جریان کاهش قیمت، خوش‌بینی خود را حفظ کرده‌اند.

ماینرهای بیت کوین نیز در هر هفته به صورت متوسط ۳٬۱۵۰ BTC استخراج می‌کنند. ماینرها به صورت بالقوه می‌توانند در هر هفته بیش از ۲۰۳ میلیون دلار بیت کوین را در بازار به فروش برسانند. از این رو بررسی میزان نرخ خروج سرمایه آن‌ها برای درک بهتر احساسات بازار الزامی است.

جریان خروجی ماینرهای بیت کوین در مقایسه با میانگین ۳۶۵ روز قبلجریان خروجی ماینرهای بیت کوین در مقایسه با میانگین ۳۶۵ روز قبل
جریان خروجی ماینرهای بیت کوین در مقایسه با میانگین ۳۶۵ روز قبل

این مسئله را می‌توان از طریق شاخص Miner Outflows Multiple ارائه‌شده توسط شرکت گلسنود بررسی کرد. شاخص مذکور از تاریخ ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) زیر محدوده ۰.۸ باقی مانده که نشان می‌دهد فشار فروش ماینرها کاهش پیدا کرده است. این شاخص از تاریخ ۳۰ مه تا ۱۳ ژوئن (۱۱ تا ۲۴ خرداد) بالاتر از عدد ۱.۰ بوده است. در نتیجه شاخص مذکور نشان می‌دهد میزان فروش ماینرها از متوسط ۳۶۵ روز قبل‌تر آن بیشتر بوده است.

با در نظر گرفتن‌ ‌داده‌های ارائه‌شده‌ از بازار مشتقات بیت کوین، صندوق‌های ETF و پیش‌بینی‌هایی از شرایط اقتصاد کلان، می‌توان انتظار داشت که فشار بیشتری روی بیت کوین وارد نشود.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.




Source link

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  اعلام گزارش نهایی بررسی سانحه بالگرد حامل وزیر ورزش؛ خطایخلبان علت وقوع حادثه
الماس تراشکاری

Check Also

ایردراپ راکی رابیت یک روز دیگر تمدید شد

بازی راکی رابیت به خاطر درخواست متعدد کاربرانش، دوره واجد شرایط شدن‌ ایردراپ خود را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner