فیلترهای سرامیکی ریخته گری

سفر بیش از ۸ هزار گردشگر خارجی به کاشان از ابتدای سال تاکنون – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز


علیرضا عبدالله زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم توسعه گردشگری و صنعت توریسم در کاشان اظهار داشت: منطقه کاشان دارای جاذبه‌های گردشگری منحصر به فردی در حوزه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باغ جهانی فین یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری و توریستی کاشان است، ابراز داشت: این مکان مهم گردشگری کاشان در ایام نوروز جز یکی از چند مقصد اول گردشگری مسافران نوروزی بوده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از هشت هزار توریست و گردشگر خارجی به کاشان سفر کرده‌اند، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون همچنین بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر در اقامتگاه‌های شهرستان کاشان اسکان یافته‌اند.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز ثبت ملی تپه‌های سیلک گفت: این اثر جهانی که به عبارتی نخستین خاستگاه تمدن بشری است از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۰ هزار بازدیدکننده داشته است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  یک مجوز ایجاد در حوزه گردشگری استان بوشهر صادر شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز

عبدالله زاده با اشاره به اینکه در طول بیش از پنج ماه گذشته تاکنون ۵۰۰ هزار نفر از باغ جهانی فین بازدید کرده‌اند، افزود: از خانه بروجردی‌ها هم در این مدت تاکنون بیش از ۱۱۵ هزار نفر بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه منطقه کاشان دارای چهار اثر ملموس و ناملموس جهانی است، خاطرنشان کرد: باغ فین، کاروانسرای مرنجاب، مهارت بافت فرش کاشان و آئین سنتی قالیشویان مشهد اردهال کاشان که هر سال در دومین جمعه از مهرماه برگزار می‌شود از این جمله هستند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان با اشاره به اینکه ۱۲ پرونده میراثی کاشان در شرف ثبت ملی هستند، گفت: کاشان همچنین به عنوان شهر جهانی منسوجات سنتی شناخته شده است که امیدواریم این موضوع باعث رونق بیش از پیش نساجی سنتی در منطقه کاشان و کشور شود.


Source link

الماس تراشکاری

Check Also

شروع فعالیت گردشگری مقاومت در یزد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز

سید حسن حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر از معرفی گردشگری مقاومت در یزد خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان