فیلترهای سرامیکی ریخته گری

تحلیل اتریوم؛ ریزش ETH تا کجا ادامه دارد؟

اتریوم بعد از ریزش بازار ارزهای دیجیتال در روز قبل، با اصلاح قابل‌توجهی مواجه شد و بعضی از سطوح مهمش را از دست داد.

فهرست عناوین

خلاصه تحلیل

  • بیش از ۱۰۰ میلیون دلار معامله اتریوم‌ در روز قبل لیکویید شده‌ که ۹۸ میلیون دلار آن موقعیت‌ لانگ بوده‌ است.
  • با وجود مشکلات اتریوم‌، قیمت فعلی آن ممکن است توجه معامله‌گرانی که در تایم فریم بالا (HTF) سرمایه‌گذاری می‌کنند را به خود جلب کند.

به گزارش کوین تلگراف، بازار ارزهای دیجیتال در روز قبل در کنار بقیه دارایی‌های پرریسک کاهش یافت. جسی کلمبو (Jesse Colombo)، تحلیلگر و سرمایه‌گذار بازار، تاکید کرده است:

بر خلاف فلزات گرانبها بیت کوین و ارزهای دیجیتال همیشه در مواقعی که ترس‌های ژئوپلیتیکی وجود دارد، مختل می‌شوند. این اتفاق‌ها باور دیرینه من را تایید می‌کند که ارزهای دیجیتال یک دارایی امن نیستند. این دارایی‌ها هم درست مثل سهام شرکت‌های فعال در بخش فناوری دارایی پرریسک هستند.


ثبت نام سریع در نوبیتکسثبت نام سریع در نوبیتکس

افزایش معاملات لیکوییدشده اتریوم

افت ۶ درصدی قیمت اتریوم

ETH:


، باعث شد که معاملات لیکوییدشده‌ این ارز دیجیتال به رکورد جدیدی از ۵ آگوست (۱۵ مرداد) برسد. شایان ذکر است که در آن روز بیشتر از ۲۰۰ میلیون دلار معامله‌ لیکویید شده‌ بود.

داده‌های CoinGlass نشان می‌دهد که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار معامله اتریوم هم در روز قبل لیکویید شده‌ که ۹۸ میلیون دلار آن موقعیت‌ لانگ بوده‌ است.

معاملات لیکوییدشده اتریوممعاملات لیکوییدشده اتریوم
معاملات لیکوییدشده ETH

از طرف دیگر برخی از آلت کوین‌ها از جمله انجین کوین توانسته‌اند دوباره ۵ درصد رشد کرده و ۵۰ درصد از اصلاحشان را جبران کنند. با این حال قیمت ETH همچنان پایین سطح ۲٬۵۰۰ دلار است. برخی از تحلیلگران باور دارند که ارتباط قوی ETH و بیت کوین باعث شده‌ است که ETH رشد چندانی نداشته باشد. شایان ذکر است که شاخص همبستگی ۹۰ روزه اتریوم و بیت کوین ۰.۸۲ است که محدوده زیادی محسوب می‌شود.

همیستگی ارزهای دیجیتال مختلفهمیستگی ارزهای دیجیتال مختلف
همیستگی ارزهای دیجیتال مختلف

علاوه بر این، اتریوم همبستگی بالایی با بازار سهام ایالات متحده مانند شاخص‌های S&P 500 و Dow Jones دارد که پس از افزایش تنش‌های مذکور، کاهش یافته‌اند.

همبستگی اتریوم با شاخص‌های S&P 500 و Dow Jones

تحلیل اتریوم

با وجود مشکلات اتریوم، قیمت فعلی آن ممکن است توجه معامله‌گرانی که در تایم فریم بالا (HTF) سرمایه‌گذاری می‌کنند را به خود جلب کند. از نظر تکنیکال، قیمت ETH در ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) به بالای یک خط روند نزولی رسیده‌ و با شکست صعودی آن سعی کرد‌ ساختارش را تغییر دهد.

پس از این اتفاق، قیمت ETH به سمت محدوده ۲٬۷۲۸ دلار حرکت کرد و قبل از آخرین افت خود، برای مدتی در نزدیکی این محدوده‌ تثبیت شد. اکنون اتریوم به منطقه طلایی بازگشته است که بین سطوح ۰.۵ و ۰.۶۱۸ فیبوناچی اصلاحی قرار دارد.

در طول یک روند صعودی، منطقه طلایی فرصت خرید خوبی برای معامله‌گران HTF ایجاد می‌کند. آن‌ها معمولاً تلاش می‌کنند که موقعیت خود را در یک کف پایین (HL) ایجاد کنند؛ آن هم قبل از اینکه یک دارایی (ETH در این مورد) به اوج بالاتر (HH) برسد. این اوج بالاتر می‌تواند در هفته‌های آینده بالای ۲٬۷۲۸ دلار باشد.

نمودار قیمت اتریومنمودار قیمت اتریوم
نمودار قیمت اتریوم




Source link

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  بخش خصوصی باید بازیگر اصلی بازار سرمایه باشد/ ورود روزانه۱۰۰۰ میلیارد به بورس
الماس تراشکاری

Check Also

ماسک امپایر از فازجدید خود رونمایی کرد: ۳۴.۵ میلیارد توکن X

بازی ماسک امپایر اعلام کرد که در توکنومیکس جدید خود به جای ۷۰ درصد، ۷۵ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان