فیلترهای سرامیکی ریخته گری

حکم نهایی دادگاه برای بازپرداخت کاربران صرافی FTX صادر شد

دادگاه آمریکا در روز دوشنبه، طرح نهایی برای بازپرداخت بدهی به طلبکاران صرافی ورشکسته FTX را تایید کرد. این طرح که بدهی‌ها را به صورت نقد تسویه می‌کند، با انتقاداتی روبه‌رو شده است.

فهرست عناوین

خلاصه خبر

  • برنامه بازپرداخت طلبکاران صرافی FTX با اکثریت آرا از طرف گروهی از طلبکاران تصویب شد.
  • در این برنامه، معادل ۱۱۸ درصد از خسارت کاربران در زمان سقوط صرافی، به آنها به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

به گزارش دبلاک، یک قاضی آمریکایی طرح ورشکستگی صرافی FTX را تایید کرده که به معنای پایان مراحل قانونی دادرسی آن است. این صرافی ۲ سال پیش به اتهام کلاهبرداری به ورشکستگی رسید.

جان دورسی (John Dorsey) قاضی ورشکستگی دادگاه دلاور روز دوشنبه، طرحی را برای پرداخت به طلبکاران این صرافی تایید کرد. مطابق این برنامه، ۹۸ درصد از طلبکاران معادل ۱۱۸ درصد از خسارت خود را به صورت نقد دریافت خواهند کرد. دورسی در این خصوص گفت:


ثبت نام سریع در نوبیتکسثبت نام سریع در نوبیتکس

میخواهم تبریک بگویم. این یک نمونه عالی از برخورد با یک پرونده بسیار پیچیده ورشکستگی فصل ۱۱ است.

حدود ۹۴ درصد از طلبکاران که در یک دسته خاص به نام «ادعاهای حق مشتریان دات‌کام» قرار دارند، به طرح بازسازی صرافی FTX رای مثبت داده‌ بودند. این دسته از طلبکاران معادل ۶.۸۳ میلیارد دلار از این صرافی طلب دارند.

با این حال این طرح با انتقاد سونیل کاوری (Sunil Kavuri)، یکی از نمایندگان بزرگترین گروه از طلبکاران FTX مواجه شد. کاوری عنوان داشت که خسارت آنها به جای ارزش دلاری در زمان سقوط صرافی FTX، باید با ارز دیجیتال پرداخت شود. یکی از وکیل‌های طلبکاران به نام دیوید آدلر (David Adler) نیز گفت که اگر طلبکاران پول نقد دریافت کنند، با قبض مالیاتی قابل توجهی روبه‌رو می‌شوند.

روز دوشنبه آدلر از استیون پی. کاوریک (Steven P. Coverick) از مدیران شرکت آوارز اند مارشال (Alvarez & Marsal) در مورد پرداخت خسارات با ارز دیجیتال سوال پرسید. کاوریک پاسخ داد که این موضوع به تفصیل در مورد آن بحث شده‌ است و در نهایت به این نتیجه رسیده‌ است که این برنامه، شامل این نوع بازپرداخت نباشد. کاوریک افزود:

بدهکاران ارز دیجیتالی ندارند که از آن برای بازپرداخت به صورت کریپتویی به طلبکاران استفاده شود. در واقع آنها هیچوقت ارزهای دیجیتال و مقادیری که مشتریان معتقد بودند در حساب‌هایشان دارند را نداشته‌اند.

جان دورسی فاضی دادگاه در روز دوشنبه با برنامه بازپرداخت از طریق ارز دیجیتال مخالفت کرد. وی همچنین تاکید کرد که ارزش FTT، ارز دیجیتال این صرافی معادل صفر است. وی افزود:

ارزش توکن‌های FTT به صورت جدایی‌ناپذیری به بدهکاران وابسته است. از آنجاییکه این بدهکاران نمی‌توانند این صرافی را احیا کنند، هیچ دلیلی برای افزایش ارزش این توکن وجود ندارد.

صرافی FTX دوباره راه‌اندازی می‌شود؟

قبلا یک طرح برای راه‌اندازی نسخه دوم صرافی FTX با نام FTX 2.0 مطرح شده بود که در نهایت این طرح کنار گذاشته‌ شد. جان جی‌ری سوم (John J. Ray III)، مدیرعامل فعلی این صرافی، در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۱) به وال استریت ژورنال گفت که این شرکت فرآیند درخواست برای راه‌اندازی مجدد صرافی FTX را آغاز کرده است. این خبرگزاری در آن زمان به نقل از منابع آگاه نوشت که این صرافی احتمالا با یک نام دیگر آغاز به کار کند.

با این حال اندرو دیتدریک (Andrew Dietderich) وکیل صرافی FTX در جلسه دادگاهی در ژانویه گفت که هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی مجدد صرافی FTX نبوده است.

صرافی FTX در اواخر سال ۲۰۲۲ برای ورشکستی اقدام کرد. سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried) بنیان‌گذار و مدیر عامل وقت آن، در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲) به اتهام ۷ فقره جرم، مجرم شناخته شد و به حدود ۲۵ سال حبس محکوم شد. شرکت همکار آن یعنی آلامدا نیز سقوط کرد و مدیرعامل آن یعنی کارولین الیسون (Caroline Ellison) به دلیل نقش خود در سقوط FTX به ۲ سال حبس محکوم شد.

گری وانگ (Gary Wang) و نیشاد سینگ (Nishad Singh) از مدیران سابق FTX نیز به همراه الیسون متهم شدند و با دادستان‌ها همکاری کردند. حکم این دو به ترتیب در اواخر نوامبر (اوایل آذر)  و اواخر اکتبر (اوایل آبان) تعیین شده‌ است.




Source link

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  قیمت داگز امروز ۱۱ مهر به تومان و دلار
الماس تراشکاری

Check Also

کارت های ماسک امپایر امروز ۱۷ مهر + آموزش وارد کردن کمبو روزانه

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان