فیلترهای سرامیکی ریخته گری

پکس گلد چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال طلا PAX Gold

سرمایه‌گذاری روی طلا با روش‌های بسیار متنوعی انجام می‌شود. مشکل مشترک اغلب روش‌های سنتی اما، این است که امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ کم را به افراد نمی‌دهند و در کنار آن، بازارهایی دارند که همیشه، یعنی ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته فعال نیستند. ارزهای دیجیتال با داشتن بازارهایی همیشگی و امکان خرید و فروش در مبالغ کم این مشکلات را برطرف کرده‌اند. یکی از معتبرترین ارزهای دیجیتال مبتنی بر طلا که پشتوانه قابل‌اعتمادی دارد، توکن پکس گلد (PAX GOLD) است. پکس گلد به عنوان یک استیبل کوین هم‌قیمت طلا، مزایای زیادی را در اختیار سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به این ابزار ذخیره ارزش می‌دهد. در این مطلب از مجله نوبیتکس با توکن پکس گلد آشنا شده و روش خرید، مزایا و معایب آن را بررسی می‌کنیم.

فهرست عناوین

پکس گلد چیست؟

پکس گلد چیستپکس گلد چیست

پکس گلد یک ارز دیجیتال از نوع استیبل کوین (رمزارز باثبات) با پشتوانه طلاست. مثل ارز دیجیتال تتر (USDT) که قیمت آن همواره برابر با یک دلار و ثابت است، قیمت پکس گلد نیز همواره برابر با یک اونس طلای تروا است. هر یک توکن پکس گلد به‌طور کامل با یک اونس طلای فیزیکی پشتیبانی می‌شود. شمش‌های طلای پشتوانه ارز دیجیتال پکس گلد از نوع شمش‌های ۴۰۰ اونسی لندن است که با عنوان «London Good Delivery» شناخته می‌شوند.


ثبت نام سریع در نوبیتکسثبت نام سریع در نوبیتکس

از آنجایی که پشتوانه ارز دیجیتال پکسل گلد شمش‌های طلای واقعی است، قیمت آن نیز به نرخ لحظه‌ای طلا در بازارهای جهانی گره خورده است. مزیت اصلی پکس گلد این است که امکان سرمایه‌گذاری روی طلا بدون درگیری با فرایند خرید شمش‌های فیزیکی و با استفاده از مزیت‌های مختص ارزهای دیجیتال را می‌دهد.

ارزش کل بازار پکس گلد بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود و تعداد واحدهای درگردش آن نیز هم‌اکنون حدود ۱۹۰٬۰۰۰ واحد اعلام شده است. پکس گلد سقف عرضه ندارد و اینکه در آینده چه تعداد از این توکن به بازار اضافه خواهد شد، اول از همه به تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید ارز دیجیتال طلا و بعد از آن برنامه‌های شرکت پکسوس (Paxos Trust Company)، عرضه‌کننده این رمزارز مبتنی بر طلا بستگی دارد. در حال حاضر نیز پکس گلد روی سه شبکه بلاکچینی اتریوم، بایننس اسمارت چین و سولانا عرضه شده است.

شرکت عرضه‌کننده پکس گلد

توکن‌های مبتنی بر طلای پکس گلد توسط شرکت پکسوس عرضه می‌شود که دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک آمریکا قرار گرفته و دو دفتر دیگر نیز در شهر لندن و کشور سنگاپور دارد. این مجموعه فعالیت‌های گسترده و همکاری‌های بزرگی با شرکت‌های مطرح جهان از جمله پی پل (PayPal) در زمینه بلاکچین و دارایی‌های دیجیتال دارد. مجموعه پکس مجوزهای لازم را نیز از دپارتمان خدمات مالی نیویورک در ایالات متحده آمریکا دریافت کرده و به همین خاطر فعالیت‌های آن، از جله عرضه استیبل کوین طلا و استیبل کوین دلاری این شرکت یعنی پکس دلار (USDP) تا حد زیادی از نظر قانونی وضعیت شفافی دارد. حتی صرافی بزرگ بایننس نیز در گذشته برای عرضه استیبل کوین خود یعنی BUSD با شرکت پکسوس همکاری می‌کرد. شرکت پکسوس از سال ۲۰۱۲ در فضای بلاکچین و دارایی‌های دیجیتال مشغول فعالیت است و در این مدت رشد قابل‌توجهی داشته است. گفتنی است وایت پیپر توکن پکس گلد نیز به دست چارلز کاسکاریلا (Charles Cascarilla)، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار شرکت پکسوس نوشته شده است.

آیا پکس گلد برای سرمایه‌گذاری مطمئن است؟

شمش طلای پکس گلدشمش طلای پکس گلد

همان‌طور که توضیح داده شد، هر واحد از ارز دیجیتال پکس گلد با یک اونس طلای واقعی پشتیبانی می‌شود که به‌صورت حرفه‌ای توسط انجمن بازار شمش لندن (London Bullion Market Association) نگهداری می‌شود. ذخایر پکس گلد نیز به‌صورت ماهانه حسابرسی شده و گزارش‌های آن به‌طور عمومی منتشر می‌شود. مجموعه پکس گلد نیز به دلیل همکاری‌های استراتژیکی که با شرکت‌های بزرگ فعال در دنیای امور مالی دارد، از اعتبار قابل‌قبولی برخوردار است. علاوه‌بر این، بخشی در وب‌سایت پکسوس وجود دارد که در آن می‌توانید با وارد کردن آدرس خود روی شبکه اتریوم، اطلاعات و شماره سریال مربوط به شمش طلای پشتوانه توکن‌های PAXG موجود در آن آدرس را بررسی کنید. در مجموع می‌توان گفت مجموعه پکسوس تلاش‌های زیادی برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران نسبت به توکن پکس گلد انجام داده است.

مزایای پکس گلد

در این مطلب به برخی از مزایای پررنگ پکس گلد اشاره شد. حال اگر بخواهیم به‌صورت فهرست‌وار بعضی از مزایای مهم دیگر پکس گلد را نام ببریم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فراهم کردن امکان سرمایه‌گذاری روی طلا با مبالغ کم
  • برابری قیمت با طلای فیزیکی و داشتن پشتوانه‌ای قابل اعتماد
  • عرضه توسط یکی از شرکت‌های مطرح فعال در فضای ارزهای دیجیتال
  • نقدشوندگی بالا و امکان معامله ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته
  • کارمزد معامله کمتر نسبت به خرید و فروش‌های طلای فیزیکی
  • دسترسی همیشگی و عدم نیاز به مراقبت فیزیکی
  • امکان بازخرید شمش‌های طلا در ازای ارائه توکن‌های PAXG (برای کاربران خارج از ایران)

معایب پکس گلد

پکس گلد در کنار مزایای متعددی که دارد، طبیعتاً مانند هر ارز دیجیتال دیگری دارای برخی نقاط ضعف است که عبارت‌اند از:

  • در دسترس بودن تنها در سه بلاکچین اتریوم، بایننس اسمارت چین و سولانا
  • نبود امکان بازخرید شمش‌های طلا برای معامله‌گران داخل کشور
  • لیست‌نشدن در صرافی کوین بیس (بزرگترین بازار ارز دیجیتال آمریکا)

پکس گلد را از کجا بخریم؟

پکس گلد نوبیتکسپکس گلد نوبیتکس

بهترین انتخاب برای کاربران ایرانی علاقه‌‌مند به سرمایه‌گذاری روی طلا از طریق ارز دیجیتال پکس گلد، خرید این رمزارز از یک صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی است. نوبیتکس در حال حاضر از معاملات توکن پکس گلد در دو بازار تتری و ریالی پشتیبانی می‌کند. کاربران نوبیتکس می‌توانند با ۵۰٬۰۰۰ تومان یا مبالغی بیشتر از این اقدام به خرید پکس گلد کنند. همین موضوع دست سرمایه‌گذاران را برای ورود به بازار طلا با مبالغ کم بسیار باز می‌گذارد. واریز و برداشت پکس گلد روی شبکه اتریوم (ERC-20) نیز در نوبیتکس به‌آسانی انجام می‌شود و هر کاربر دارای یک آدرس و کیف پول اختصاصی است.

مقایسه پکس گلد و طلای واقعی

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، از روش‌های متنوعی می‌توان روی طلا سرمایه‌گذاری کرد. خرید طلای زینتی، خرید سکه، خرید شمش طلا، خرید سهام صندوق‌های بورسی طلا برخی از روش‌های سرمایه‌گذاری روی طلا هستند. مزیت اصلی پکس گلد نسبت به تمام این روش‌ها، این است که با مبالغی بسیار کمتر نسبت به روش‌های سنتی، می‌تواند اقدام به خرید توکن PAXG و سرمایه‌گذاری روی طلا کرد. شما تنها با مبلغی معادل ۵۰٬۰۰۰ تومان یا کمتر می‌توانید در نوبیتکس اقدام به خرید و فروش پکس گلد کنید. خرید طلا به میزان ۵۰٬۰۰۰ تومان در روش‌های سنتی اما، تقریباً غیرممکن است. البته برخی از افراد هم ممکن است به دلایل متعدد، اعتماد بیشتری به روش‌های سنتی سرمایه‌گذاری روی طلا داشته باشند. با این حال، پکس گلد سازوکارهای متعددی برای جلب اعتماد کاربران دارد که در این مطلب به بخری از آنها، مانند حسابرسی دوره‌ای ماهانه و امکان استعلام شماره سریال شمش وابسته به هر توکن اشاره شد.

بهترین کیف پول‌ها برای ارز دیجیتال پکس گلد

همان‌طور که گفته شد، در نوبیتکس به هر کاربر یک کیف پول اختصاصی برای نگهداری رمزارز پکس گلد داده می‌شود. با این حال اگر مایل به نگهداری دارایی خود در کیف پول‌های شخصی داشته باشید، باید ولتی را انتخاب کنید که از شبکه‌های توکن PAXG پشتیبانی می‌کنند. پکس گلد روی سه بلاکچین اتریوم، بایننس اسمارت چین و سولانا در دسترس است و عمده صرافی‌های و کاربران از نسخه اتریومی این رمزارز استفاده می‌کنند.

برخی از کیف پول‌های مناسب برای نگهداری نسخه اتریوم توکن PAXG عبارت‌اند از:

جمع‌بندی

توکن پکس گلد با نماد PAXG یکی استیبل کوین مبتنی بر طلاست که همواره معادل یک اونس طلای تروا قیمت دارد. واحدهای پکس گلد با شمش‌های طلای ۴۰۰ اونسی لندن پشتیبانی شده و ذخایر آن توسط انجمن بازار شمش لندن نگهداری می‌شود. شرکت پکسوس، عرضه‌کننده این رمزارز، مجموعه‌ای معتبر در نظر گرفته می‌شود و همکاری‌های قابل‌توجهی در فضای بلاکچین و ارزهای دیجیتال دارد. کاربران صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس می‌توانند با مبالغی معادل ۵۰٬۰۰۰ تومان یا بالاتر، اقدام به خرید یا فروش پکس گلد کنند. نوبیتکس در کنار پکس گلد، از معاملات دیگر استیبل کوین مبتنی بر طلا یعنی تتر گلد (XAUT) نیز پشتیبانی می‌کند.

سوالات متداول

پشتوانه پکس گلد چیست؟

هر یک واحد ارز دیجیتال پکس گلد با یک اونس طلای فیزیکی پشتیبانی می‌شود.

قیمت پکس گلد چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت پکس گلد همواره تقریباً برابر با یک اونس طلای تروا است.

حداقل خرید پکس گلد در نوبیتکس چقدر است؟

با ۵۰٬۰۰۰ تومان و مبالغ بیشتر می‌توانید در نوبیتکس اقدام به خرید پکس گلد کنید.

بهترین کیف پول پکس گلد چیست؟

تراست ولت، متامسک و سیف پل از بهترین کیف پول‌های غیرحضانتی برای نگهداری پکس گلد هستند.

پکس گلد روی کدام شبکه است؟

توکن پکس گلد روی بلاکچین‌های اتریوم، سولانا و بایننس اسمارت چین عرضه شده است.




Source link

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  شناسایی و قطع ۲۵۰۰ انشعاب غیرمجاز در لرستان
الماس تراشکاری

Check Also

آیا آمریکا قصد دارد ۴.۴ میلیارد دلار بیت کوین را به فروش برساند؟

دادگاه آمریکا در روز قبل درخواست تجدید نظر برای به چالش کشیدن مالکیت دارایی‌های توقیف‌شده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان