فیلترهای سرامیکی ریخته گری

سند جامع صنایع دستی تصویب شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز


به گزارش خبرنگار مهر، رضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در حاشیه نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی که از دیروز در تبریز برپا شده و تا سه روز دیگر ادامه دارد، با حضور در موزه آذربایجان به خبرنگاران گفت: ایجاد موزه‌ها در واقع یک تصویر از ظرفیت تاریخی یک کشور برای نسل جدید است که تاریخ خود را بشناسد موزه‌ها محل نمایش میراث فرهنگی یک ملت است. باید همه مردم ایران از تبار و تاریخ تمدن خود آگاه باشند اینکه موزه‌ها باید حفاظت شوند سخن درستی است یگان حفاظت ما نزدیک به ۱۹۴۵ نیرو دارد. جلساتی داشته‌ایم که این تعداد بیشتر شود اما به دلیل گستردگی تپه‌های میراث فرهنگی نیازمند حمایت بیشتر در سطح ملی برای تأمین امنیت ظرفیت کل میراث فرهنگی به خصوص تپه‌های باز هستیم. اما درباره موزه‌ها هیچ وقت گزارش منفی نگرفتم ولی می‌دانم که تعداد نیروهای حفاظت کم هست.

وی درباره متروی حافظیه شیراز هم گفت: هفته قبل به شیراز سفر کردم از نزدیک پروژه‌های زندیه و حافظیه را دیدم شهردار شیراز قبلاً مدیر میراث فرهنگی بوده است که درباره پروژه دستور توقف داده شده است یک هیأت کارشناس میراث فرهنگی از تهران به شیراز اعزام شد این هفته هم یک تیم از پژوهشگاه به شیراز رفت. توافق ما با شهردار و استاندار این است که از نتیجه کارشناسی به عمل آمده پیروی کنند. اکنون پروژه متوقف است. هفته دیگر نتیجه بحث‌ها در شورای فنی اعلام خواهد شد.
وی درباره منزل آیت الله طالقانی در تهران و طالقان گفت: در گفتگو با فرزندان آیت الله طالقانی درباره این دو خانه مسائل بررسی شد و مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران برای هماهنگی با شهردار و مرمت خانه او در تهران صحبت کرده است من هم با شهردار تهران صحبت کردم مرمت خانه او در تهران آغاز می‌شود و این خانه تا یک ماه دیگر ثبت ملی خواهد شد. با خانواده توافق شد که این خانه‌ها در تهران و طالقان به مرکز فرهنگی و موزه تبدیل شوند. به تازگی قدم‌های جدی برداشته می‌شود من عازم البرز هستم از نزدیک به خانه آیت الله طالقانی خواهم رفت و از آن دیدن می‌کنم.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  هتل‌ها و اقامتی گردشگران در قم توسعه پیدا کند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز

صالحی امیری درباره سرمایه گذاری در گردشگری هم بیان کرد: ۴۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاران تبریز در حال انجام است تعهد شده که جلسات ماهیانه با سرمایه گذاران داشته باشیم.

وی افزود: به صورت طبیعی همه شما باور دارید که امنیت ملی ما مقدم بر همه امور است. در حوزه امنیت ملی هیچ کسی مذاکره نمی‌کند اما برای کاهش موانع و رفع تهدیدات در حال گفتگو با مسئولان عالی کشور هستیم این اتفاق نیازمند یک اجماع است تا الان با هر مقامی که صحبت کردم بر این باور است که باید زمینه را برای حضور گردشگران فراهم کنیم. ملت ایران پیروز می‌شود و گردشگران از آن استقبال خواهد کرد.

وی درباره صادرات صنایع دستی هم گفت: در ایران ۲۹۹ نوع کالای صنایع دستی داریم صنایع دستی به حمایت نیاز دارد. باید ذائقه مردم را به سمت خرید صنایع دستی تشویق کنیم. استفاده از صنایع دستی در منازل لباس‌ها و محیط‌های کار می‌تواند ذائقه را تغییر دهد.

در زنجیره ارزش صنایع دستی موقعی جایگاه خود را پیدا می‌کند که صادر شود. ما باید موانع صادرات را برداریم لازمه آن این است که وزارت صنایع، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد به یک سیاست واحد برسند. گفتگوهایی با بانک مرکزی و وزارت صمت داشته‌ایم.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  رونق صنعت گردشگری سبب اشتغالزایی در گیلان می شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز

وی افزود: طی یک ماه گذشته سند جامع صنایع دستی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و در روزهای آینده ابلاغ می‌شود این اتفاق به ما کمک می‌کند که در چارچوب سند جامع حرکت کنیم.

صالحی امیری گفت: باید برای گسترش کارگاه‌ها تسهیلات دهیم جزو هدف‌های ماست که در تهران یک مرکز تاریخی بزرگ به فروش صنایع دستی تعلق گیرد و باید در ۳۱ استان و ۴۷۰ شهرستان کشور، مراکز فروش صنایع دستی به صورت دائمی شکل بگیرد.

حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران گفت: مطالعات گرمایش بازار تبریز و اینکه از چه شیوه‌هایی استفاده شود مشاور گرفته‌ایم نتیجه آن در شورای فنی اداره کل استان آذربایجان و به دلیل حساسیت موضوع سپس در شورای فنی وزارت میراث فرهنگی بررسی می‌شود تا برای اجرا ابلاغ شود. اما هنوز تصمیم‌گیری نشده است.


Source link

الماس تراشکاری

Check Also

برگزاری نشست آوای تمدن-یادمان‌های ماندگار – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست آوای تمدن یادمان‌های ماندگار همزمان با انتشار چهارمین شماره از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان