فیلترهای سرامیکی ریخته گری

اصلاح بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟ معرفی نقاط ورود احتمالی

قیمت بیت کوین پس از رشد هفته گذشته تا سطح ۶۹٬۰۰۰ دلار، با اصلاح ۳ درصدی روبه‌رو شده و برخی تحلیل‌ها نشان می‌دهد اصلاح قیمت تا کجا می‌تواند ادامه داشته باشد.

فهرست عناوین

خلاصه تحلیل

  • اولین ناحیه حمایتی بیت کوین در محدوده ۶۴٬۵۰۰ دلار تا ۶۶٬۰۰۰ دلار قرار دارد.
  • ناحیه طلایی فیبوناچی در محدوده ۶۲٬۰۰۰ دلار تا ۶۳٬۹۰۰ دلار می‌تواند نقطه ورود مناسبی برای سوینگ تریدرها باشد.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین

BTC:


پس از تشکیل یک الگوی پوشای نزولی و با منفی شدن احساسات در بازار، حدود ۴ درصد در یک هفته کاهش یافته است.

بررسی نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین

یک حرکت بازگشتی صعودی برای بیت کوین، تکرار دقیق فرکتال بازار در ۳ ماهه سوم خواهد بود. فرکتال بازار، یک الگوی تکرار شونده تاریخی است که به معامله‌گران اجازه می‌دهد با استفاده از آن، تغییرات روند در نمودار را تشخیص دهند.


ثبت نام سریع در نوبیتکسثبت نام سریع در نوبیتکس

همانطور که در نمودار زیر مشخص است، رفتار قیمت فعلی بیت کوین، در حال تکرار رالی اواخر جولای است. در آن زمان نیز قیمت بیت کوین در حال اصلاح از سطح ۶۸٬۰۰۰ تا ۷۰٬۰۰۰ دلار بود و پس از مدتی تا اولین حمایت اصلی خود سقوط کرد.

در حال حاضر نیز بلاکی از سفارش‌ها در سطح ۶۴٬۵۰۰ دلار تا ۶۶٬۰۰۰ دلار قرار دارد که می‌تواند به عنوان حمایت اولیه بیت کوین عمل کند.

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کویننمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین

اگر بیت کوین حرکت مشابهی مانند قبل انجام دهد، قیمت آن می‌تواند یک الگوی وی (V) را تشکیل داده و تا ۶۴٬۵۰۰ دلار کاهش یابد و سپس به سمت ۷۰٬۰۰۰ دلار حرکت کند. علاوه بر این، میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه نیز در نزدیکی این سطح حمایتی قرار دارد.

ناحیه طلایی فیبوناچی در نمودار روزانه بیت کوین

قیمت بیت کوین پس از بسته شدن کندل آن بالاتر از سطح ۶۶٬۵۰۰ دلار در ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) در یک روند صعودی متشکل از سقف‌ها و کف‌های بالاتر قرار گرفته است. به صورت مشابه اگر یک کف بالاتر نسبت به کف محلی قبلی آن در ۵۸٬۹۰۰ دلار شکل بگیرد، ادامه روند صعودی آن پابرجا خواهد بود.

در همین راستا ممکن است کف بالاتر بعدی در سطح ۰.۵ تا ۰.۶۱۸ فیبوناچی تشکیل شود. این ناحیه به ناحیه طلایی معروف است. اکثر معامله‌گرانی که از روش سوینگ تریدینگ استفاده می‌کنند، از این ناحیه فیبوناچی در موقعیت‌هایی با تاریم‌فریم‌های بالا برای ورود بلند مدت به بازار استفاده می‌کنند.

همانطور که از نمودار زیر مشخص است، ناحیه طلایی فعلی در محدوده ۶۲٬۰۰۰ دلار تا ۶۳٬۹۰۰ دلار قرار دارد. این ناحیه با بلاک سفارش‌های روزانه در ۶۳٬۳۰۰ دلار نیز مطابقت دارد.

نمودار روزانه قیمت بیت کویننمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

بنابراین اصلاح بیت کوین تا محدوده ۶۲٬۰۰۰ دلار تا ۶۳٬۹۰۰ دلار برای آینده قیمت آن مفید خواهد بود. این موضوع می‌تواند یک کف بالاتر تشکیل داده و می‌تواند تا یک سقف بالاتر در نوامبر رشد داشته باشد.

گپ CME در زیر سطح ۶۰٬۰۰۰ دلار قرار دارد

در ماه سپتامبر، رشد ۱۸ درصدی قیمت بیت کوین باعث شد گپ بازار CME در محدوده ۵۲٬۰۰۰ دلار تا ۵۴٬۰۰۰ دلار شکل بگیرد. این گپ همچنان پر نشده باقی مانده است. در ۶ ماه گذشته تمام‌ گپ‌های CME بیت کوین به جز این مورد پر شده‌اند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است، یک ناحیه حمایتی در سطح ۶۰٬۰۰۰ دلار نیز وجود دارد. بسته شدن کندل قیمتی در زیر این ناحیه به یک شکست ساختار صعودی که ختم می‌شود.

گپ CME بیت کوین - نمودار ۴ ساعتهگپ CME بیت کوین - نمودار ۴ ساعته
گپ CME بیت کوین – نمودار ۴ ساعته

از نظر ساختار بازار، کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۶۰٬۰۰۰ دلار می‌تواند ساختار سقف‌ها و کف‌های بالاتر آن را بی‌اعتبار کند. از آنجاییکه این موضوع می‌تواند باعث لیکویید شدن‌ها و فشار فروش قابل توجهی شود، احتمالا رشد قیمت تا اوج بی‌سابقه (ATH) جدید، به سال ۲۰۲۵ موکول می‌شود.

با اینکه احتمال کاهش قیمت بیت کوین تا گپ بازار CME وجود دارد، اما در حال حاضر حداقل بدون وجود رویداد اقتصادی چشمگیری، این احتمال بعید به نظر می‌رسد.




Source link

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  فروش مجوز واردات موز در مرزها-تایمز
الماس تراشکاری

Check Also

رصد ۲۴ ساعته سایت‌های فروش بلیت هواپیما توسط سازمان هواپیمایی کشور-تایمز

۱۳:۲۵ – ۰۳ آبان ۱۴۰۳ جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفتگو با خبرنگار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان