فیلترهای سرامیکی ریخته گری

۶۰ هزار گردشگر از مجموعه تخت‌ سلیمان تکاب دیدن کرده اند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز


محمد امینیان در این زمینه با بیان اینکه تعداد گردشگران بازدید کننده از تخت سلیمان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: این گردشگران به طور جداگانه از محوطه باستانی و تاریخی مجموعه میراث جهانی تخت‌سلیمان، کوه زندان سلیمان و چشمه‌های آب‌گرم احمدآباد بازدید داشته‌اند.

وی با اشاره به بازدید ۱۶۳ نفر گردشگر خارجی از این مجموعه میراث جهانی طی سال جاری اضافه کرد: طی نیمه نخست سال گذشته ۵۴ هزار گردشگر از این مجموعه بازدید کرده بودند که ۲۴۲ نفر خارجی بودند.

وی افزود: بهسازی جاده‌های منتهی به تخت سلیمان، انجام فعالیت‌های معرفی و آموزشی مجموعه با رویکردهای نوین و تنوع در موضوعات، برگزاری و معرفی آئین‌های ویژه و برنامه‌های متنوع از جمله برگزاری جشنواره ملی نوروزگاه، اجرای ویژه برنامه بارش شهابی برساووشی و برگزاری برنامه علمی نجوم و رصد ستارگان موجب بازدید بیشتر گردشگران از این مجموعه شده است.

مدیر پایگاه جهانی تخت سلیمان ادامه داد: امسال برنامه‌های متنوع دیگری در مناسبت‌هایی چون هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه، روز جهانی گردشگری، روز جهانی کودک، سالروز ثبت جهانی تخت سلیمان، نشست‌های مختلف علمی -پژوهشی و مراسم مذهبی زرتشتیان در این مجموعه برگزار شد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  اقامت بیش از یک میلیون مسافر در خراسان جنوبی/ پاییز فصل گردشگری - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-تایمز

امینیان ابراز امیدواری کرد که با تکمیل و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در منطقه و معرفی شایسته پتانسیل‌های بالقوه مجموعه به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شود.


Source link

الماس تراشکاری

Check Also

طبیعت زیبای دریاچه ولشت-تایمز

مرزن آباد – دریاچه ولشت از جاذبه های مازندران به شمار می رود که در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان