فیلترهای سرامیکی ریخته گری

تاثیر تغذیه بر سرخک

مرتضی صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه واکسن MMR تنها عامل پیشگیری مؤثر در برابر بیماری سرخک است، اظهار کرد: بعضی از روش‌های درمانی ممکن است به کاهش علائم این بیماری کمک کند؛ یکی از این روش‌ها عمل به باید و نبایدهای خوراکی بعد از ابتلاء به این ویروس است.

وی با اشاره به اینکه آزمایش و تست بالینی درباره استفاده از غذاها و مواد مغذی خاص در درمان بیماری سرخک صورت نگرفته است، ادامه داد: به‌طورکلی برخی از مواد غذایی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند که متخصص تغذیه دوز مصرفی را با توجه به شرایط بیمار مشخص می‌سازد و تبعیت از این توصیه‌های تغذیه‌ای خطر و عوارض این بیماری را کاهش می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: مواد غذایی آلرژی‌زا مانند لبنیات، شیر، پنیر، تخم‌مرغ، بستنی و گندم به دلیل داشتن گلوتن و مواد افزودنی شیمیایی باید از برنامه غذایی روزانه حذف شود.

صفوی درخصوص مواد خوراکی که فرد مبتلا به بیماری سرخک باید مصرف کند، اظهار کرد: این افراد باید غذاهای حاوی ویتامین B، آهن، غلات سبوس‌دار و سبزیجات با برگ تیره مانند اسفناج، کلم و سبزیجات دریایی بیشتر استفاده کنند. همچنین مواد خوراکی که حاوی آنتی‌اکسیدان مانند زغال اخته، گوجه‌فرنگی، سبزیجات، گیلاس، کدوحلوایی و فلفل به درمان بیماری سرخک کمک می‌کنند و از مصرف غذاهای فرآوری و تصفیه شده مانند نان‌های سفید، ماکارونی و شکر خودداری کنند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  وزیر بهداشت عازم ژنو می‌شود-تایمز

وی با اشاره به اینکه افراد مبتلا به بیماری سرخک بهتر است کم‌تر گوشت قرمز و بیشتر گوشت بدون چربی مصرف کنند، تصریح کرد: مصرف ماهی‌های آب سرد، سویا و لوبیا به دلیل غنی بودن از پروتئین توصیه می‌شود و استفاده از روغن‌های گیاهی سالم جهت طبخ غذا مانند روغن زیتون، کانولا و کنجد نیز بسیار مفید است.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه اسیدهای چرب ترانس موجود در مواد غذایی تجاری و صنعتی برای بیماران مبتلا به سرخک بسیار مضر است، مطرح کرد: این بیماران باید از مصرف سبزی، پیاز و سیب زمینی سرخ شده، کره مارگارین، غذاهای نیمه آماده یا آماده خودداری کنند. همچنین از مصرف الکل، دخانیات، قهوه و سایر محرک‌ها نیز پرهیز کنند.

الماس تراشکاری

Check Also

۱۶۴ هنرستان در دست ساخت هستند-تایمز

حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت و گو با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
بهترین نرم افزار سامانه مودیان