فیلترهای سرامیکی ریخته گری

ابلاغ به موقع اعتبارات سفر رییس جمهور در تکمیل محور شازند-ازنا موثر است

ایسنا/مرکزی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: محور شازند – ازنا یکی از محورهای پرخطر استان محسوب می شد که با اقدامات صورت گرفته اکنون ۱۰ کیلومتر آن آماده بهره برداری است و ابلاغ به موقع اعتبارات سفر می تواند در تکمیل این پروژه موثر باشد.

حمید انعامی روز شنبه ۵ شهریور درنشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: مسکن که به عنوان یکی از شعارهای اساسی دولت سیزدهم مطرح شد، در سنوات گذشته به نوعی مغفول ماند بود و تنها اقدام انجام شده تکمیل واحدهای باقی مانده از طرح مسکن مهر بود که البته این طرح نیز، طرح بزرگی بوده است.

وی با بیان اینکه سهمیه استان مرکزی در طرح جهش تولید مسکن ۶۱ هزار و ۱۲۷ واحد است، افزود: این طرح در استان در یکسال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته و در حال حاضر پیشرفت آن به ۳۵ درصد رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: در طول بیش از ۶ دوره ثبت نام در این طرح، ۱۴۱ هزار نفر در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر واجد شدایط اعلام شدند.

انعامی با بیان اینکه اداره راه  وشهرسازی استان در  دو سال گذشته زمین لازم برای ساخت ۳۰ هزار واحد را تامین کرد، ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ تا ۲۰ هزار واحد مشغول عملیات هستند. در این طرح متولی ساخت در شهرهای زیر۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تعیین تکلیف واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار تا هفتهآینده

وی با بیان اینکه راه و شهرسازی در اراک و ساوه مدیریت ساخت را انجام می دهد، بیان کرد: در اراک ۱۹۲۰ واحد در قالب دو پروژه در انتهای خیابان هپکو و کوی کوثر تعریف شده است، همچنین پرژه ۸۱۰۰ واحدی اراک نیز به عنوان بزرگترین پروژه تعریف شده و سال گذشته در قالب قرارداد با شرکت “کیسون” فعالیت خود را آغاز کرد. در این پروژه ۷۸ بلوک تعریف شده است.

انعامی خاطرنشان کرد: پروژه طرح جهش مسکن شهر ساوه نیز که با سرعت در حال پیشرفت است، سال گذشته ۲۵ درصد به پیشرفت خود اضافه کرد و در حال حاضر با ۵۰ درصد پیشرفت در حال انجام است.

انعامی با بیان اینکه در ساوه حدود ۲۰ هزار واحد در قالب ۳ پرژه تعریف شده ادامه داد: این پروژه با ۱۸۴۸ واحد با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد شامل سه پروژه ۹۸۰ واحدی، ۴۸۴ واحدی و ۳۸۴ واحدی، در ۵ طبقه مسکونی در حال اجراست.

وی در خصوص محور شازند-ازنا افزود: این محور یکی از محورهای پرخطر در استان محسوب می شد و با اقدامات صورت گرفته اکنون ۱۰ کیلومتر آن آماده بهره برداری است و ابلاغ به موقع اعتبارات سفر می تواند در تکمیل این پروژه موثر باشد، همچنین در حوزه آزادراهی نیز شرکت جهادنصر ساخت ۱۰۰ کیلومتر آزاد راه (به صورت ۲ تا ۵۰ کیلومتر) را در استان مرکزی در دستور کار قرار دارد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  علت لغو پروازهای خارجی یک ایرلاین

مدیرکل راه  وشهرسازی استان مرکزی با اشاره به پیشرفت ۴۵ درصدی پیگیری تکمیل و بهسازی راه اصلی اراک- فرمهین- خنجین- قهاوند- همدان و قهاوند به اتوبان تهران -همدان افزود: طول پروژه ۱۱۴ کیلومتر است که ۳۸ کیلومتر از ۴۲ کیلومتر حد فاصل اراک- فرمهین انجام شده و در حال بهره برداری است.

وی  در خصوص پل سنجان ادامه داد: پیگیری تکمیل مطالعه، طراحی و احداث تقاطع غیر همسطح شهدای سنجان در ورودی شهر اراک (ورودی سنجان) در ابتدای سال تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد،امیدواریم در این پروژه تا پایان مهرماه نورپردازی و ایمنی و خاکبرداری انجام شود.

انعامی تاکید کرد: طول کل پروژه ۶۰۴ متر شامل ۱۵ پایه و ۱۶ دهانه به همراه کوله سمت اراک و شازند است. عملیات اجرایی ۱۵ پایه و ۱۳ دهانه و کوله ها در دیوار رمپ های سمت ورودی و خروجی به پایان رسیده است.

وی تکمیل احداث خط ۴ کنارگذر ساوه را اولویت زیرساختی در استان عنوان کرد و گفت: این پروژه به طول ۳۰ کیلومتر نیز در یکسال گذشته ۵ درصد رشد پیشرفت فیزیکی داشته و اکنون با ۶۵ درصد پیشرفت در حال تکمیل است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  ۱۰۰ گیگ اینترنت هدیه به پدران و تماس از پلت‌فرم‌های داخلی باخارج

مدیرکل راه  و شهرسازی استان مرکزی اضافه کرد: ۲۰ کیلومتر از مسیر به صورت ۴ خطه احداث و بهره برداری شده و برای مابقی مسیر عقد قرارداد با پیمانکار صورت گرفته و در دست اقدام است.

انعامی در خصوص کتابخانه مرکزی اراک به عنوان بزرگترین پروژه کتابخانه ای در کشور گفت: پیگیری تکمیل مطالعه و احداث کتابخانه مرکزی اراک، سال گذشته ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، کتابخانه مرکزی اراک با زیربنای ۱۸۲۰۰ مترمربع دارای ۵ طبقه و ۲ طبقه منفی است.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

کد تپ سواپ امروز ۳۰ شهریور + کد همه ویدئوهای TapSwap

Bear Markets | Part 2 بدون کد ۷ High Paying Freelance Skills accountability Bear Markets …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner