فیلترهای سرامیکی ریخته گری

دو نانوساختار پرکاربرد در ثبت اختراعات

نانولوله‌های کربنی با بیش از ۴۳ هزار ثبت پتنت، بالاترین نرخ استفاده از نانومواد را به خود اختصاص داده‌اند و بعد از آن‌ها گرافن در جایگاه دوم قرار دارد.

به گزارش ایسنا، بررسی بانک اطلاعاتی استت‌نانو نشان می‌دهد که نانولوله‌های کربنی با ۴۳ هزار و ۳۹۵ پتنت، بالاترین نرخ استفاده از نانومواد در پتنت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. بعد از آن، گرافن با ۲۱ هزار و ۳۲۹ پتنت قرار دارد.

در رتبه سوم، نانوکامپوزیت‌ها قرار دارند و پس از آن نانوسیم، نقاط کوانتومی، نانوالیاف و ترکیبات نانو بلوری هستند.

این در حالی است که نانولوله‌های کربنی در مقالات نیز بالاترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند و پس از آن نانوکامپوزیت، مواد نانوبلوری، گرافن و مواد نانوحفره‌ای قرار دارند.

اما در بخش محصولات شرایط کاملا متفاوت است و نانوذرات بیشترین سهم را در میان مقالات منتشر شده داشته و پس از آن گرافن، نانولیپوزم و نانو الیاف قرار دارد.

براساس اطلاعات بانک استت‌نانو، میانگین ارجاع به هر مقاله‌ای که در آن از نانولوله‌های کربنی استفاده شده ۳٫۰۵ است و این رقم برای گرافن ۳٫۲۲ است. از این منظر، گرافن ارجاعات بیشتری را به خود جلب کرده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  اعلام دلیل عدم تایید معاملات بازار سرمایه در پایان روزابطال

به نقل از ستاد نانو، جستجوی بیشتر این بانک نشان داد که در میان نانوساختارها، Mxene (نوعی کریستال توده‌ای) و Borophene (یا بوروفن یک تک لایه اتمی کریستالی از بور است) به همراه نانوسیالات بالاترین نرخ رشد استفاده در پتنت‌های حوزه فناوری‌نانو را داشته‌اند.

در بانک اطلاعاتی استت‌نانو، بیش از ۲ میلیون مقاله، ۲۲۹ هزار پتنت و ۴۱۰۰ محصول درج شده است که در آنها از ۵۴ نوع نانوساختار مختلف استفاده شده است.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

کد مورس همستر کامبت امروز ۱۸ شهریور + آموزش وارد کردن

فهرست عناوین Toggle کد مورس همستر ۱۸ شهریور کد مورس جدید همستر کامبت رأس ساعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner