فیلترهای سرامیکی ریخته گری

افزایش ۵ درصدی تولید شیر در خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از افزایش ۵ درصدی تولید شیر در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۹۵ هزار تن شیر در خوزستان تولید شده است.

عبدالامیر نیرومند در گفت و گو با ایسنا، در خصوص تولید شیر در خوزستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۹۵ هزار تن شیر در استان تولید شده است.

وی با اشاره به رشد ۵ درصدی تولید شیر خوزستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزود: گاوهای دو رگه و گاومیش بیشترین سهم تولید شیر در استان را بر عهده دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: گاوهای دو رگه با حدود ۵۰ درصد و گاومیش با حدود ۲۰ درصد تولید شیر استان، بیشترین سهم تولید را بر عهده دارند.

نیرومند عنوان کرد: اقدامات انجام شده در بحث اجرای برنامه‌های اصلاح نژادی، استفاده از دام‌های پربازده، ایجاد واحدهای صنعتی گاو شیری، پرداخت تسهیلات بانکی و بهبود مدیریت تغذیه دام از اقدامات موثر بر افزایش تولید شیر در خوزستان بوده که باعث رشد تولید این محصول مهم در استان شده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  ادای احترام وزیر کشور به شهدای گمنام شلمچه

وی با اشاره به دیگر منابع تولید شیر در خوزستان خاطرنشان کرد: گاوهای اصیل، گاوهای بومی و شتر از دیگر منابع تولیدکننده شیر در استان هستند که شیر آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بازار نیز عرضه می‌شود.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

کلید همستر کامبت امروز ۳۰ شهریور + ویدئو آموزش مینی گیم

فهرست عناوین Toggle کلید مینی گیم ۳۰ شهریور همستر کامبت کلید جدید همستر کامبت رأس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner