فیلترهای سرامیکی ریخته گری

هجوم اروپا برای خرید دیزل روسیه پیش از آغاز تحریم

معامله گران اروپایی با آغاز شمارش معکوس برای اجرای ممنوعیت واردات فرآورده های نفتی روسیه که باعث کمبود عرضه خواهد شد، برای خرید دیزل این کشور هجوم بردند.

به گزارش ایسنا، این ممنوعیت احتمالا کمبود باعث کمبود دیزل در اروپا می شود که امیدوار است بخشی از این کمبود را با خرید سوخت از چین جبران کند. سوختی که بخشی از آن با استفاده از نفت روسیه، تولید شده است.

چین نخستین دور سهمیه‌های صادرات سال ۲۰۲۳ برای فرآورده‌های سوختی را تقریبا ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داده است. به گفته مارک ویلیامیز، مدیر تحقیقات شرکت مشاوره وود مک کنزی، صادرات دیزل چین، احتمالا بخش عمده این سهمیه ها را تشکیل خواهد داد و در فاصله ژانویه تا ژوئن، به ۴۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز می رسد.

تحلیلگران شرکت انرژی انرژی اسپکتس می گویند: بدون صادرات چین که به سمت غرب سوق پیدا می کند، اروپا پس از آغاز تحریم، بعید است بتواند جایگزینی برای ۵۰۰ هزار بشکه در روز واردات دیزل از روسیه پیدا کند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  فعال بودن روند صادرات به عراق از مرز شلمچه

طبق بررسی شرکت تحلیل انرژی ورتکسا، واردات دیزل از روسیه به اروپا، از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون، به ۷۷۰ هزار بشکه در روز رسیده که بالاترین میزان از مارس سال گذشته است. روهیت راتود، تحلیلگر ارشد نفت در ورتکسا می گوید: خریداران اروپایی هجوم آورده اند تا هر میزان که می توانند پیش از آغاز تحریم، دیزل از روسیه وارد کنند.

روسیه، سالها تامین کننده اصلی دیزل برای اروپا بوده است چرا که پالایشگاه‌های اروپایی، تولید کافی برای تامین تقاضای داخلی بالا از سوی ناوگان خودروهای دیزلی نداشته اند.

بر پایه آمار رفینیتیو، هر چند دولتها و شرکتهای اروپایی روابط اقتصادی با روسیه را در واکنش به جنگ اوکراین، قطع کرده اند اما اروپا سال گذشته برای نصف واردات دیزل خود به روسیه متکی بود.

وود مک کنزی پیش بینی می کند حاشیه سود دیزل نسبت به نفت خام در فاصله ژانویه تا ژوئن، به ۳۸ دلار در هر بشکه برسد که بیش از دو برابر میانگین شش ماهه در فاصله سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ خواهد بود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  مخالفان و موافقان افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان چهگفتند؟

بعضی از بزرگترین نفتکش‌های جهان با ظرفیت حمل دو میلیون بشکه نفت، در ماه‌های اخیرا برای واردات دیزل از آسیا و خاورمیانه به اروپا کرایه شده اند. حمل سوخت از روسیه به شمال غرب اروپا، تنها یک هفته طول می کشد در حالی که مدت حمل محموله از شرق، به طور میانگین هشت هفته است که به افزایش هزینه های حمل بار منتهی شده است.

بر اساس گزارش رویترز، مت رایت، تحلیلگر شرکت کلپر با اشاره به طولانی شدن مسافت حمل محموله‌های سوخت، پیش بینی می کند تقاضا برای نفتکش‌های حمل فرآورده نفتی در سال ۲۰۲۳، به میزان ۷.۲ درصد در مقایسه با سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا خواهد کرد. سفرهای طولانی تر، تقاضا برای کشتیها به منطور حمل دیزل را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

کد یوتیوب کتز (کتس) امروز ۴ آذر + کد تمام تسک‌های قبلی

سلب مسئولیت: تمام مطالب مجله نوبیتکس شامل اخبار، مقالات، تحلیل‌ها، معرفی بازی‌های تلگرامی و ایردراپ‌ها، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
https://irankarkhaneh.com https://bepaznapaz.ir جرثقیل سقفی پخش عمده جوراب پنبه خرید کینوا جرثقیل دروازه ای خرید اسپیرولینا جرثقیل سقفی جرثقیل سقفی بلبرینگ سرامیکی خرید جرثقیل سقفی لوله سرامیکی جرثقیل سقفی بهترین نرم افزار سامانه مودیان ساخت جرثقیل سقفی بلبرینگ سرامیکی جرثقیل سقفی کارگاهی خرید جو دوسر پرک تیغ اره دیسکی از کجا جوراب عمده بخریم