فیلترهای سرامیکی ریخته گری

مجاهدت ایثارگران باید در عرصه فرهنگ و هنر تصویر شود

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: امروز باید مجاهدت‌های ایثارگران در عرصه فرهنگ و هنر و با استفاده از این ابزار به تصویر کشیده شود.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در آیین آغازین نخستین جشنواره فیلم و فیلم‌نامه ایثار اظهار کرد: پیام این جشنواره این است که با بهره‌گیری از آیه «و لا تحسین الدین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا» سیره و شیوه زیست شهدا را به جامعه منتقل کنیم. همه ملت‌ها و گروه‌ها در زندگی امروز با حمله‌ها و هجمه‌های سیاسی و نظامی مواجه می‌شوند. مساله مهم در شرایط امروز چگونگی مقابله با هجمه‌هاست.

وی افزود: برای مثال روزی گروه داعش با هدف برچیدن انسانیت و اسلام از روی کره زمین آمد. این گروه تروریستی علاوه بر سوریه و عراق در کشورهای اروپایی نیز قدرت‌نمایی کرد اما این کشورها برای مقابله با داعش چه کردند؟ در نهایت داعش با تلاش و مجاهدت حاج قاسم سلیمانی از میان رفت.

گنابادی‌نژاد در خصوص دوران دفاع مقدس بیان کرد: هشت سال این جنگ به ایران تحمیل شد. ۴۰ کشور حامی صدام بودند تا ایران در مقابل صدام زانو بزند. در این دوره نیز عربستان به یمن حمله کرد اما چه نیرویی مقابل آن ایستادگی کرد؟ در پاسخ باید گفت راز و رمز مقاومت و صف‌آرایی مجاهدان اسلام در مقابل استکبار و نظام ضدبشری جهان، باور به جامعه ایمانی و سرمایه فرهنگ ایثار و شهادت است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  یک پیش‌بینی جدید برای اسکار ۲۰۲۳

وی با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه علم و فناوری عنوان کرد: در این عرصه نیز مانند عرصه‌های تحریم، سازندگی و اقتصاد موفقیت‌های بسیاری داشتیم. این موفقیت‌ها و پیشرفت مرهون مجاهدانی است که با فرهنگ ایثار و شهادت خود درخشیدند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری استان گفت: امروز باید مجاهدت‌های ایثارگران در عرصه فرهنگ و هنر و با استفاده از این ابزار به تصویر کشیده شود. برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی ایثار گام بزرگی در راستای این رسالت است.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

تلوبیون همراه نامزد‌های ریاست جمهوری در انتخابات-تایمز

سامانه تلوبیون به عنوان نخستین سرویس ایرانی پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صداوسیما مانند ایران‌صدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner