فیلترهای سرامیکی ریخته گری

۳۰۰ سرشماره ارسال کننده لینک‌های آلوده مسدود شد

رئیس پلیس فتا فراجا گفت: طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲، بیش از ۳۰۰ سرشماره ارسال کننده لینک های آلوده حاوی فیشینگ با همکاری پلیس فتا، دادستانی کل کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسدود شد.

به گزارش ایسنا، سردار وحید مجید در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا در خصوص ایمن سازی فضای مجازی و با انجام رصدهای پیش دستانه در سایه تعامل و همکاری سازمانی با دادستانی کل کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰۰ سر شماره ارسال لینک های آلوده حاوی فیشینگ و بدافزارهای جاسوسی شناسایی و مسدود شد.

این مقام ارشد سایبری ادامه داد: در این راستا، اقدام انتظامی و قضائی علیه مرتکبان در حال اجرا می باشد و تعدادی از این متهمان دستگیر و به جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

وی افزود: ارسال پیامک حاوی لینک های آلوده و مخرب یکی از ترفندهای مجرمان سایبری بوده و بیش از ۹۰ درصد پیامک های کلاهبرداری مربوط به سوء استفاده از نام و اعتبار ابلاغ الکترونیک قضائی سامانه ثنا می باشد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  وقوع تیراندازی مرگبار در نروژ

رئیس پلیس سایبری کشور در ادامه به شهروندان توصیه کرد: از باز نمودن پیامک های حاوی لینک های آلوده که از طریق سر شماره تلفن های شخصی، پیام رسان های بومی و غیر بومی برای آنها ارسال می شود اکیدا خودداری نمایند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس،  این مقام مسئول گفت: عموم مردم در صورت مواجهه با موارد مشکوک و مجرمانه ای که نیاز به امداد و فوریت های سایبری دارند می توانند از طریق سر شماره ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا در ارتباط باشند.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

اعطای جایزه بین‌المللی انگلستان به طرح پلازای متروی میدان جهاد-تایمز

 هادی حق‌بین با اشاره به کسب جایگاه نخست طرح پلازای متروی میدان جهاد در جایزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner