فیلترهای سرامیکی ریخته گری

لزوم اصلاح سرعتکاه ها در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه در سطح محورهای استان ۳۶۵۰ سرعتکاه داریم، بیان کرد: این سرعتکاه ها نیازمند اصلاح هستند.

غلامعلی نیک فهم در گفت وگو با ایسنا، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان را مخالف ایجاد هرگونه مانع در سطح جاده دانست و اظهار کرد: نصب هرگونه سرعتکاه نیازمند یک فرمول مهندسی است که طول و عرض و ارتفاع آن را با توجه به نوع جاده مشخص می کند تا به خودرو فشار و ضربه وارد نشود.

وی با بیان اینکه نصب سرعتکاه معمولا در محورهای دارای آمار تصادفات فوتی افزایش می یابد، افزود: برای جلوگیری از تصادفات منجر به فوت اقدام به آرام سازی سرعت خودرو در جاده می کنیم که یکی راه های آن نصب سرعتکاه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به اهمیت رنگ بندی و نصب علائم هشداری برای سرعتکاه، گفت: برای احداث سرعتکاه در راه های اصلی و شریانی تابع مقررات شورای ترافیک استان هستیم، اما در محورهای فرعی و روستایی، شورای ترافیک شهرستان ها تصمیم گیری می کنند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  آمارهای جدید اورژانس از حوادث چهارشنبه سوری تهران؛ ۳۷۳ مصدومو ۱۲ فوتی

نیک فهم با اشاره به تاکید پلیس راه مبنی بر نصب سرعتکاه در محورهای اصلی به ویژه نقاط پرحادثه ترافیکی، اضافه کرد: احداث سرعتکاه انتخاب بین بد و بدتر است، زیرا گاهی برای کنترل سرعت و کاهش تصادفات منجر به مرگ و میر حتما باید سرعتکاه احداث کنیم؛ البته امکان دارد که سرعتکاه مشکلاتی را برای خودرو ایجاد کند، اما اگر نباشد، ضرر بیشتری متوجه کاربران جاده می شود.

وی با بیان اینکه در سطح محورهای استان ۳۶۵۰ سرعتکاه داریم، بیان کرد: این سرعتکاه ها نیازمند اصلاح هستند.

مدیرکل راهداری گیلان با تصریح بر اینکه هیچ استانی مانند گیلان سرعتکاه ندارد، گفت: به یک برنامه زمانی خاص و اعتبار ویژه تامین آسفالت برای اصلاح سرعتکاه ها نیاز داریم؛ البته به زودی سرعتکاه های محور رشت – چابکسر بررسی و در صورت نیاز اصلاح می شود.

نیک فهم، یکی دیگر از مشکلات ترافیکی را سرقت و مخدوش کردن علائم راهنمایی و رانندگی دانست و بیان کرد: متاسفانه ریشه برخی از مشکلات در سایر بخش هاست که نیازمند فرهنگ سازی است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  مضرات سیر چیست؟

وی همچنین به هزینه بر بودن نصب و تجدید علائم راهنمایی و رانندگی به ویژه خط کشی محورها اشاره کرد و یادآور شد: گیلان ۶۰۰۰ کیلومتر راه آسفالته دارد و لذا برای خط کشی معمولی این حجم از راه، نیازمند بودجه نجومی هستیم.

مدیرکل راهداری گیلان، اقلیم و شرایط آب و هوایی گیلان را موجب کاهش عمر علائم ترافیکی دانست و خاطرنشان کرد: در سال جاری ۸۷۰ نقطه حادثه خیز در سطح کشور شناسایی و به روزرسانی شده و سهم گیلان ۱۶ نقطه است که تا پایان سال مالی جاری، کار مطالعات و عملیات رفع آن اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه ۹۷ نقطه حادثه خیز در سطح محورهای استان شناسایی شده است، اضافه کرد: سال گذشته ۱۷ نقطه پرحادثه را برطرف کردیم.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

عملیات بازرسی مقر منافقین در فرانسه به‌طور زنده توسط ایران رصد می‌شد-تایمز

۱۸:۱۰ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۱۰ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ غریب آبادی: کاظم غریب‌آبادی، معاون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner
https://irankarkhaneh.com https://bepaznapaz.ir جرثقیل سقفی پخش عمده جوراب پنبه خرید کینوا جرثقیل دروازه ای خرید اسپیرولینا جرثقیل سقفی جرثقیل سقفی بلبرینگ سرامیکی خرید جرثقیل سقفی لوله سرامیکی جرثقیل سقفی بهترین نرم افزار سامانه مودیان ساخت جرثقیل سقفی بلبرینگ سرامیکی جرثقیل سقفی کارگاهی خرید جو دوسر پرک تیغ اره دیسکی از کجا جوراب عمده بخریم