فیلترهای سرامیکی ریخته گری

وبینار جایگاه زن در هنر معاصر ایران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز ایران و فرانسه در پاریس در ادامه سلسله نشست‌های خود با عنوان «گفت و گو» که به شیوه‌ی گفتگو محور و در زمینه‌های گوناگون حوزه ایران برگزار می‌شود، روز چهارشنبه سی‌ام مارس مصادف با دهم فروردین ١٤٠١، نشست مجازی با عنوان «جایگاه زن در هنر معاصر ایران» برگزار کرد.

در این برنامه که به زبان فرانسوی و با حضور مخاطبین فرانسوی و علاقمندان فرهنگ و هنر ایرانی برگزار شد، ژان کلود ووآزن نویسنده، مورخ و پژوهشگر حوزه تمدن و تاریخ ایران به عنوان دبیر تخصصی و شراره صالحی هنرمندِ نقاش، پژوهشگر و کیوریتور ایرانی مقیم پاریس حضور داشتند. در این نشست، ضمن بررسی نقش تاریخی زن ایرانی در تحولات سیاسی -اجتماعی ایران، نقش فرهنگی و هنری زنان هنرمند ایرانی در دوره‌های گوناگون تاریخی، مدرن و معاصر مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و نمونه‌هایی از آثار هنرمندان زن ایرانی در حوزه‌های گوناگون نقاشی، مجسمه سازی، عکاسی، سفال و سرامیک، معماری و سینما به نمایش درآمد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  مراقبات ماه مهمانی خدا| دو راهکار برای رها شدن از بندگناهان

همچنین در این نشسست صالحی، ضمن تشریح سوابق هنری هنرمندان زن برجسته ایرانی به جایگاه هنری و فرهنگی آنان در عرصه‌های جهانی و آثار برجسته آنان پرداخت.

شراره صالحی، نقاش ایرانی، دکترای شرقشناسی خود را در گرایش تاریخ هنر در سال ٢٠١٥ از دانشگاه استراسبورگ گرفت و پس از آن تا سال ٢٠١٩ به تحقیق در زمینه‌ی علوم مذهبی گرایش صوفیسم مسلمان در مرکز مطالعات عالی سوربون (EPHE) ادامه داد. این هنرمند تاکنون کنفرانس‌های بسیار در دانشگاه‌های اروپایی و خاور میانه در زمینه‌ی هنر برگزار کرده و هم چنین برگزاری ٢٢ نمایشگاه انفرادی و ٦٠ نمایشگاه گروهی در ایران و کشورهای اروپایی ، آسیایی و امریکای جنوبی را در کارنامه‌ی هنری خود دارد. وی مؤلف سه کتاب و ٤٩ مقاله‌ی تخصصی هنر در ایران و فرانسه است.

الماس تراشکاری

Check Also

تلوبیون همراه نامزد‌های ریاست جمهوری در انتخابات-تایمز

سامانه تلوبیون به عنوان نخستین سرویس ایرانی پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صداوسیما مانند ایران‌صدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner