فیلترهای سرامیکی ریخته گری

اجرای طرح کشت قراردادی گندم آبی در استان مرکزی آغاز شد

ایسنا/مرکزی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: اجرای طرح کشت قراردادی گندم آبی در این استان با هدف حمایت از کشاورزان و تامین گندم مورد نیاز آنها آغاز شد.

غلامرضا ملکی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: یکی از پروژه های مورد تاکید وزارت جهادکشاورزی، کشت قراردادی محصولات کشاورزی است که توسط اداره غله استان و شرکت بازرگانی دولتی ایران، در حوزه کشت گندم آبی در دستور کار قرار گرفته و با تمام توان این مهم در سطح استان در حال پیگیری است.

وی افزود: مزیت کشت قراردادی گندم آبی برای کشاورزی، علاوه بر روش های موجود و قبلی، استفاده از نهاده های کشاورزی و بیمه محصولات و کرایه حمل ۱۰۰ هزار تومان بازای هر تن برای کشاورزان در زمان تحویل است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی ادامه داد: روش کار بسیار ساده است به طوری که اپلیکیشن “کشت قراردادی گندم” در سایت شرکت بازرگانی دولتی ایران برای این منظور وجود دارد و البته اطلاع رسانی لازم به کشاورزان انجام شده و کشاورزان می توانند یا نصب اپلیکیشن، ثبت خود را انجام دهند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تمامی وزارتخانه‌ها برای سند الگوی کشت باید پای کار آیند-تایمز

وی با اشاره به استقبال قابل توجه مردم استان از این طرح افزود: تاکنون حدود ۱۰۰ کشاورز گندمکار در استان در این طرح مشارکت کرده اند و حدود هزار هکتار در این طرح ثبت نام شده و امیدواریم با این طرح، کشت قراردادی گندم توسعه پیدا کند.

ملکی ادامه داد: در این طرح پیش بینی شده است که در آینده برای کشاورزانی که عملکرد بهتری داشته باشند طرح های تشویقی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

ترافیک سنگین در محور‌های چالوس و هراز-تایمز

۲۰:۴۵ – ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *