فیلترهای سرامیکی ریخته گری
ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال چیست | هزینه ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال یکی از پیشرفته ترین روش های صنعت دندانپزشکی است. البته همه از نگاه لبخند خود بعد از مسواک زدن احساس ناراحتی می کنند و باعث می شوند تا عزت نفس خود را به طرز چشمگیری کاهش دهند. علاوه بر کاهش عزت نفس ، سلامت دهان و دندان دیگر از نظر علمی در معرض خطر است.

ایمپلنت دیجیتال روشی جدید و بسیار پیشرفته است که توسط پزشکان و انسان ها مورد استفاده قرار می گیرد و طبق تحقیقات ، لذت بیماران مبتلا به کاشت دیجیتال تقریباً دو برابر کاشت دندان معمولی است. ایمپلنت های دیجیتال می توانند جایگزین بسیار خوبی برای کاشت های معمولی باشند.

ایمپلنت دیجیتال به روشهای جدیدتر درمان ایمپلنت دندان گفته می شود که در آن از جدیدترین فناوریها در مراحل مختلف ایمپلنت استفاده می شود. به طور کلی معمولا هر چه تجهیزات پیشرفته تری برای کاشت ایمپلنت به کار گرفته شود، درمان برای بیمار راحت تر است. همچنین ایمپلنت دیجیتال مزیتهای دیگری نیز بر درمان سنتی ایمپلنت دارد.

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

ایمپلنت دیجیتال یک درمان کاشت دندان است که از تجهیزات و فناوری های جدید در مراحل مختلف برای دستیابی به نتایج سریعتر ، دقیق تر و سبک تر استفاده می کند. برخی از دفاتر یا کلینیک ها ممکن است به همه این فناوری ها مجهز باشند ، در حالی که برخی دیگر فقط ممکن است یک یا چند مورد از آنها را داشته باشند. متداول ترین فن آوری های کاشت دیجیتال به شرح زیر است:

اسکن دهان دیجیتال (شکل گیری دیجیتال) به جای شکل دادن به خمیر دندان

بیشتر ما هنگام شکل گیری دندان ، یک نگرش آرام داریم. برای برخی ، این تجربه ناراحت کننده است زیرا باعث می شود مدتی دهان خود را باز نگه دارید و وجود خمیر بزرگ در دهان را برای چند دقیقه تحمل کنید. رایحه و طعم او برای کسی منزجر کننده است و برای سایر حجم زیاد باعث ناراحتی یا حالت تهوع می شود.

این مشکل اکنون با قالب بندی دیجیتال برطرف شده است. در این روش دیگر نیازی به خمیر ندارید ، اما دهان شما با یک دستگاه دیجیتال اسکن می شود. تصاویر حاصل بلافاصله به رایانه ارسال می شوند ، بنابراین به جای انتظار برای مدتی ، پروتز می تواند بلافاصله تعمیر را آغاز کند.

ایمپلنت دیجیتالی

پیشرفت دیگر در دندانپزشکی عکاسی ایمپلنت دیجیتال است که در آن دیگر نباید فیلمی را در دهان خود قرار دهید ، بلکه با کمک یک دستگاه دیجیتال عکس بگیرید. با این حال ، این روش عکاسی برای همه موارد مناسب نیست و ممکن است شما هنوز هم نیاز به شلیک دندان به روش معمول داشته باشید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  دانه چیا را چگونه مصرف کنیم | مثال های عملی برای مصرف دانه چیا

ایمپلنت دیجیتال

دوربین داخل رحمی

دندانپزشک می تواند از دوربین های داخل رحمی استفاده کند و به راحتی وضعیت همه دندان ها را ببیند و ساختارهای داخل دهان را با نمای عالی مشاهده و تجزیه و تحلیل کند.دوربین داخل رحمی حاوی یک لامپ کوچک است که فضای داخل دهان را کاملاً روشن می کند و به صفحه نمایش تصاویر شفاف و بزرگ از قسمت بیرونی لثه ها ، دندان ها و غیره می دهد. با استفاده از این دوربین می توانید فیلم یا عکس بگیرید و آنها را در یک پرونده ذخیره کنید. از این روش برای تشخیص دقیق تر رسوبات ، پوسیدگی ، بیماری لثه ، دندان های ترک خورده یا شکسته ، مهر و موم و سایر مشکلات دهان استفاده می شود. قبل از تخمگذار کاشت ، دندانپزشک باید از سلامت لثه ها و دندان های اطراف محل کاشت مراقبت کند تا موفقیت درمان را به خطر نریزد.

مدل سازی رایانه سه بعدی

از راهنمای جراحی دیجیتال برای جراحی کاشت دندان استفاده می شود. این راهنمای جراحی با استفاده از مدل سازی رایانه سه بعدی برای تعیین وضعیت استخوان و عصب در محل کاشت بدست می آید. با این اطلاعات ، دندانپزشک می تواند با دقت جراحی را برنامه ریزی کرده و این کار را با حداقل برش انجام دهد. هرچه برش های کمتری در عمل جراحی انجام شود ، دوره بهبودی بعد از عمل جراحی کاشت دندان کوتاه تر و درد کمتری احساس خواهید کرد. یک راهنمای جراحی دقیق روی دندان ها تنظیم شده است تا اطمینان حاصل شود که بافت های مجاور آسیب نمی رسانند و عصب آسیب نمی بیند. راهنمای جراحی اجازه می دهد تا عمل جراحی با دقت بالا انجام شود.
اصطلاح کد / کم (CAD / CAM) یک طراحی و ساخت رایانه را نشان می دهد (کد به معنای طراحی با استفاده از رایانه و طراحی رایانه ای کم تولید) است. با استفاده از این فناوری ، تعمیراتی را می توان به سرعت و با دقت بالا انجام داد.

مزایای کاشت دیجیتال

عملکرد دندان های خود را با بهترین گزینه بعدی برای دندانهای طبیعی برگردانید.
زیبایی شناسی کلی لبخند خود را بهبود بخشید.
آنها می توانند گفتار شما را بهبود بخشند زیرا بسیار نزدیک به دندانهای طبیعی هستند و با پروتزهای سنتی راحت تر صحبت می کنند.
این کمک می کند تا با پشتیبانی از فک و سایر ویژگی های صورت ، ساختار صورت خود را حفظ کنید.
خوردن آنها راحت تر از پروتزهای سنتی است و به اندازه کافی قوی هستند که در برابر نیش هر غذایی مقاومت کنند.
شما دیگر نیازی به نگرانی در مورد حفره ایمپلنت های دندانپزشکی ندارید ، اگرچه هنوز هم باید کنترل های منظم را با دندانپزشک خود انجام دهید تا کاشت و لثه ها را تا حد ممکن تمیز و سالم حفظ کنید.
کاشت دندان دیجیتال می تواند به حفظ سایر دندان ها در موقعیت مناسب و جلوگیری از حرکت فشار کمک کند.
نصب دندانهای دیجیتالی هنگام خندیدن ، عطسه ، خوردن یا سرفه و بسیاری از پروتزهای سنتی می توانند شما را از شرم نجات دهند.
کاشت دندان دیجیتال بسیار طولانی تر از پروتزها و پل های ثابت است. اگرچه ممکن است تاج ها نیاز به تعویض داشته باشند ، در صورت مراقبت صحیح ممکن است یک دهه یا بیشتر طول بکشد.
در مقایسه با روش های سنتی درج ، چندین مورد دیگر از کاشت دندان های دیجیتال وجود دارد. با توجه به پیشرفت مدرن در نقاشی ، اسکن و رایانه ها ، کل فرآیند را می توان ساده کرد و در نتیجه بازدیدهای کمتری و دقت بسیار بیشتری داشت.
از آنجا که این عمل بدون برش یا بخیه انجام می شود ، اختلال کمتری از بافت حساس لثه ها وجود دارد. این همچنین به یک روش کوتاه تر منجر می شود.
فرآیند کاشت DIO منجر به درد و ناراحتی کمتری با رضایت بیشتر بیمار می شود.مضرات کاشت دیجیتال
ایمپلنت های دیجیتال در واقع از نظر ساختاری مشابه کاشت های معمولی هستند و در فرایند و فناوری مورد استفاده در طول درمان متفاوت هستند. به همین دلیل ، نمی توان گفت که ایمپلنت های دیجیتال در مقایسه با ایمپلنت های معمولی دارای کمبود هستند. تنها نقطه ضعف در مورد ایمپلنت های دیجیتال این است که هزینه آنها بیشتر از کاشت های معمولی است که نمی توان آن را فقدان این درمان توصیف کرد. با دانستن جوانب مثبت و منفی ایمپلنت های دیجیتال ، احتمالاً به این نتیجه رسیده اید که کاشت دیجیتال واقعاً ارزش آن را دارند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  همه چیز درباره نخود سیاه

بلافاصله پس از نصب ایمپلنت ، یا چند ماه پس از جوشکاری کاشت به استخوان ، کاشت باید آبشاره و سپس روکش دندان را تنظیم کند.برای ساختن درب ، می توانید روش سنتی را بسازید و پس از شکل دادن به ایمپلنت ، درب را به صورت دستی در آزمایشگاه یا با کمک کد / کم برای انجام این کار بدون اتلاف وقت تهیه کنید.

برای ساخت کد / ترمیم کم ، ایمپلنت ابتدا به صورت دیجیتالی شکل می گیرد ، تصاویر به صورت داده دیجیتال ذخیره می شوند و به دستگاه ارسال می شوند. در یک نرم افزار طراحی سه بعدی ، ترمیم برای مطابقت با وضعیت کاشت طراحی شده است. دندانپزشک می تواند در طراحی تغییراتی ایجاد کند. مدل نهایی برای برش و تهیه دستگاه تعمیر به یک تراش دیجیتال ارسال می شود. کل فرایند فقط در یک روز به جای دو هفته سنتی انجام می شود.

فواید کاشت دیجیتال چیست؟

همانطور که گفته شد ، ایمپلنت های دیجیتال از دستگاه های پیشرفته برای افزایش دقت درمان استفاده می کنند. به عنوان مثال ، هنگام استفاده از یک راهنمای جراحی ، برش به حداقل می رسد ، بنابراین فوایدی مانند درد و خونریزی کمتر و دوره بهبودی کوتاه تر دارد. به طور کلی ، مزایای کاشت دیجیتال به شرح زیر است:

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  آیا پیروی از رژیم میوه روش درستی برای لاغری است؟

دقت بیشتر درمان
درد و ناراحتی در بیمار را کاهش دهید
روند بهبودی را سرعت بخشید
ذخیره سازی تمام اطلاعات و داده ها و ذخیره سازی و ارسال آنها بلافاصله (از طریق رایانه) آسان است

کاشت دیجیتال برای چه کسی مناسب است؟

کاشت دیجیتال و همچنین کاشت معمولی نیاز به شرایط مناسب دارد. شرایط کاشت ایمپلنت های دیجیتال با کاشت های معمولی هیچ تفاوتی ندارد و هرکسی که بتواند از روش کاشت معمولی عبور کند نیز ممکن است یک کاشت دیجیتال داشته باشد. این شرایط شامل:

در صورت توصیه دندانپزشک ، استخوان مناسب و با کیفیت در محل کاشت یا پیوند استخوان
سلامتی دهان و لثه
سلامت مناسب در حین عمل (به عنوان مثال ، اگر دیابت دارید ، باید تحت نظارت قرار بگیرید و سپس تحت عمل جراحی قرار بگیرید)
سیگار کشیدن را برای چند هفته قبل از عمل تا چند هفته بعد از عمل لغو کنید
توانایی پیروی از اصول بهداشت دهان و دندان

هزینه کاشت دیجیتال چقدر است؟

اگر می خواهید یک ایمپلنت دیجیتال قرار دهید ، باید از همان مرکز بخواهید که هزینه های هر مرکز را پیدا کند ، زیرا هزینه ها بسته به محل کلینیک ، تخصص دندانپزشک و تجهیزات استفاده شده متفاوت است.به طور کلی قیمت ایمپلنت دیجیتال با ایمپلنت معمولی تفاوت چندانی ندارد.

ایمپلنت دندان دیجیتال به معنای راحتی بیشتر برای بیمار، دوره نقاهت کوتاه تر و دقت بسیار بیشتر در عمل است.

جنس و کیفیت پوشش از اهمیت بالایی برخوردار است. از صفر تا صد ایمپلنت دیجیتال می سازند.

اطلاعات بیشتر :

https://drsojodi.com/digital-implant

 

الماس تراشکاری

Check Also

نتیجه انتخابات، چه اثری بر قیمت میلگرد می‌گذارد؟

به گزارش آهن آنلاین- بنا بر اعتقاد کارشناسان، امکان افزایش قیمت میلگرد و سایر محصولات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *