فیلترهای سرامیکی ریخته گری

برگزاری حضوری کلاس‌ها به شرط بهبود وضعیت کرونا و شرایط مالی دانشگاه

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به برنامه‌های آموزشی این دانشگاه در سال جدید گفت: در سال ۱۴۰۱، اگر شرایط کرونا و وضع مالی دانشگاه اجازه دهد، قطعا کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار خواهیم کرد.

دکتر علیرضا صالحی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در سال جدید مهم‌ترین برنامه آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزاری حضوری کلاس‌ها است. در این راستا، برای برگزاری حضوری کلاس‌های مقطع کارشناسی اقدامات و آمادگی‌های لازم صورت گرفته است تا یک سری از ورودی‌ها به صورت حضوری در کلاس‌ها شرکت کنند و آمادگی‌های لازم را داریم و برنامه‌ریزی‌های لازم نیز صورت گرفته است.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه حتی در دوران کرونا نیز کلاس‌های آزمایشگاهی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برگزار شد، ادامه داد: با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این کلاس‌های حضوری به چند بخش در روز تقسیم شده است تا فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و تا پایان سال ۱۴۰۰ نیز این فعالیت‌ها در دانشگاه ادامه داشت. چراکه پژوهش را نمی‌توان متوقف کرد. البته از همان ابتدای شیوع کرونا نیز انجام پژوهش در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تعطیل نشد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  احتمال اضافه‌شدن حالت کم‌مصرف بهبودیافته و واچ‌فیس‌های جدیدبه WatchOS 9

وی در این خصوص ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم در سال جدید هم شرایط کرونا و هم شرایط دیگر این اجازه را به ما بدهد که برنامه‌ریزی‌هایی را که انجام داده‌ایم، پیاده ‌سازی کنیم و کلاس‌های حضوری را نه تنها برای یک ورودی، بلکه برای چند ورودی آغاز کنیم. البته چنین اقدامی مشروط بر این است که هم شرایط کرونایی بهبود یابد و هم وضع مالی دانشگاه بهتر شود.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین با اشاره به ارائه آموزش ترکیبی در این دانشگاه افزود: برنامه‌ای که به طور همزمان هم کلاس حضوری و هم کلاس مجازی برگزار کنیم، نداریم واگر شرایط کرونا و شرایط مالی دانشگاه اجازه دهد، امکان ندارد این دو شیوه آموزش را به طور همزمان در دانشگاه اجرا کنیم. اما اگر شرایط کرونا به ما اجازه ندهد، ممکن است یک سری از ورودی‌ها را به صورت حضوری دعوت کنیم و آموزش یک سری از دانشجویان را به صورت ترکیبی به صورت بومی و غیر بومی ارا دهیم. علت این کار هم این است که می‌دانیم، آموزش مجازی افت آموزشی دانشجویان را دارد و هم‌اکنون نیز این احساس را داریم که افت آموزشی به وجود آمده است. به همین دلیل اصلا برای جامعه دانشگاهی صلاح نمیدانیم که آموزش ترکیبی را دنبال کنیم.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تلاش محققان برای محافظت از ریه‌ها و مغز نوزادان نارس

وی با تاکید بر اینکه نمیتوان برای افت کیفیت آموزشی هیچ کاری انجام داد، خاطرنشان کرد: دلیل این امر این است کهه نمی‌توان یک دوره آموزشی را تکرار کرد، نمی‌توان دانشجو را مجبور کرد که درس خود بگذارندو نمیتوان ارزیابی جدیدی انجام داد و به او گفت چون آموزش مجازی است، مجددا آزمون دهد. البته این کارها در هیچ نقطه از جهان قابل انجام نیست. در غرب نیز نمیتوانند بگویند که می‌توانند این افت کیفیت آموزشی را جبران کرد.

دکتر صالحی بزرگترین ضعف آموزش مجازی را “افت کیفیت آموزش” دانست و تصریح کرد: البته باید گفت این افت کیفیت آموزش تنها برای تعدادی از دانشجویان است. چراکه دانشجویی که بخواهد درس بخواند، بدون اجبار این کار را انجام می‌دهد و خودش درسش را میخواند.

وی در پایان، در خصوص نقطه قوت آموزش مجازی خاطرنشان کرد: آموزش مجازی این حسن را داشت که در شرایط وخیم کرونا به ما این امکان را داد که بتوانیم دانشگاه را به نحو مطلوب اداره کنیم و آموزش را ادامه دهیم و دانشجویانی که شرایط حضور در دانشگاه را نداشتند و در شهرستان بودند، این امکان را داشتند که آموزش را از راه دور ادامه دهند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  پویش «همه عزاداریم» دانش آموزان در پی شهادت رئیس‌جمهور راه اندازی شد-تایمز

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

تصویر روز ناسا: مسیه ۶۶ از نزدیک-تایمز

۲۲:۵۷ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ۲۲:۵۷ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ نجوم و فضا کهکشان مارپیچی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *