فیلترهای سرامیکی ریخته گری

جزئیات همکاری با چین در بخش صنعت و معدن/ پیگیری تخلف خودروسازان در واگذاری‌های بی‌ضابطه

وزیر صمت از مذاکره بین ایران و چین برای همکاری در بخش‌های مختلف معدن، فولاد، مس، ماشین آلات، خودرو، موتور و لوکوموتیو خبر داد و گفت: گزارش‌هایی دریافت شده که چندین سازمان با یکی از خودروسازها که البته جزو دو خودروساز بزرگ نیست، برای کارکنان خود قراردادی بستند و خودرو گرفتند که این موضوع بررسی شده و با شرکت متخلف برخورد می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیدرضا فاطمی امین در یک برنامه تلویزیونی درباره پیگیری تخلف خودروسازان درباره ارائه خودرو به سازمان‌ها نیز گفت: اسفند ماه سال پیش رئیس جمهوری تاکید کردند که در واگذاری خودروها باید ضوابطی رعایت شود و نباید رانت در این بخش به وجود بیاید. گزارش‌هایی دریافت شده که چندین سازمان با یکی از خودروسازها که البته جزو دو خودروساز بزرگ نیست، برای کارکنان خود قراردادی بستند و خودرو گرفتند که این موضوع بررسی شده و گزارش در حال نهایی شدن است و با شرکت متخلف برخورد می‌شود. زیرا خودروهایی که باید در قالب قرعه‌کشی عرضه شود، نباید خارج از آن ارائه شوند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  بورس در دره سقوط ماند

وی در مورد نحوه برخورد با این اتفاق تصریح کرد: باید برخورد دو جانبه باشد، اما خودروهایی بودند که طبق قرارداد با آن خودروساز، به کارکنان سازمان تحویل داده شده است نه خود سازمان. هزینه خودروها پرداخت و مورد استفاده قرار گرفته و شاید برگشت آن موضوعیت نداشته باشد، اما آنچه خارج از ضابطه کار انجام شده، قطعاً قابل پیگیری است.

جزئیات همکاری ایران در صنعت و معدن

وزیر صمت در ادامه درباره همکاری ایران با چین تصریح کرد: چین یک اقتصاد بسیار بزرگ دارد. ۶۳۰۰ میلیارد دلار ارزش تجارت خارجی و ۱۷ هزار میلیارد دلار ارزش تجارت داخلی این کشور است و در انواع و اقسام رشته‌های صنعتی و فناوری ورود کرده و تنوع محصول بالایی دارد. نکته مهم دیگر این است که چین برای خودش جایگاه و شان مستقلی دارد و دنباله‌رو کشورهای غربی نیست. ما دشمنان مشترک داریم بنابراین توسعه تجارت دو کشور اهمیت دارد.

وی افزود: از اوایل امسال در حوزه‌های مختلف معدن مثل مس، فولاد و ماشین آلات تفاهمات و مذاکراتی بین دو کشور انجام شده است و به طور مثال در حوزه مس پروژه بزرگی تعریف شده که در صورت اجرا ظرفیت تولید مس تا یک میلیون تن می‌رسد و در بخش تامین ماشین آلات این طرح مذاکراتی با چین داشتیم. تولید یک میلیون تنی مس می‌تواند بیش از ۱۲ میلیارد دلار درآمد صادراتی ایجاد کند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  افزایش ۲۰ درصدی تولید برق‌آبی‌ها

وزیر صمت در ادامه با اشاره به موضوع خام فروشی در حوزه معدن گفت: اکنون تقریبا خام فروشی نداریم. ۶۰۰ میلیون تن ماده معدنی برداشت می‌کنیم و تنها ۱.۷ درصد از مواد معدنی را به صورت خام صادر می‌کنیم و در عوض کلی مواد خام هم وارد کشور می‌شود. اما شمش مس و فولاد صادر می‌کنیم که آن هم باید تبدیل به ورق و سپس صادر شود.

فاطمی امین ادامه داد: در حوزه صنعت خودرو هم مذاکراتی بین شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های چینی انجام شده و تاکنون سرمایه‌گذاری‌هایی صورت گرفته است. همچنین در بحث موتور و لوکوموتیو و واگن مترو قراردادهای خوبی امضا شده که طی آن انتقال فناوری و ساخت داخل هم انجام می‌شود.

ادامه دارد

الماس تراشکاری

Check Also

ترافیک سنگین در محور‌های چالوس و هراز-تایمز

۲۰:۴۵ – ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *