فیلترهای سرامیکی ریخته گری
خرید و قیمت ارد گندم سیاه

راهنمای پخت با گندم سیاه

گندم سیاه می تواند یک آرد گیج کننده باشد. این نه یک دانه است و نه یک چمن ، بلکه از نظر فنی چیزی است که به عنوان “شبه دانه” شناخته می شود. با وجود “گندم” آشکار به نامش ، در واقع بدون گلوتن است. و با طعم خاکی مشخص که می تواند کمی تلخ شود (به روشی خوب!), تصمیم گیری در مورد اینکه آیا برای دستور العمل های شیرین یا خوشمزه مناسب است ، می تواند دشوار باشد.

جواب اين سوال آخر؟ هر دو! به همین دلیل است که این آرد کم ارزش می تواند یکی از هیجان انگیزترین آرد های غلات کامل برای پخت باشد.

آرد گندم سیاه در کاسه و فنجان اندازه گیری
آرد گندم سیاه رنگ خاکستری شیل دوست داشتنی دارد که در آخرین غذای پخته شده ظاهر می شود.
گندم سیاه دقیقا چیست؟
گندم سیاه در سراسر جهان رشد می کند و مصرف می شود ، پایه ای از غذاهای اصلی از نودل های سوبا ژاپنی تا فرنی های روسی. پر از پروتئین و فیبر ، بدون غلات و بدون گلوتن است ، که آن را انتخاب عالی برای کسانی که رژیم های غذایی خاص را دنبال می کنند ، می کند.

گندم سیاه فقط یک ابر ستاره در آشپزخانه نیست ؛ همچنین در کشاورزی نیز مزایای دارد. مانند چاودار ، این یک محصول پوشش ارزشمند و موثر است: می تواند به جلوگیری از فرسایش کمک کند ، در خاک فقیر و نابارور رشد کند ، علف های هرز را خفه کند و موارد دیگر.

مقاله مرتبط: آرد گندم سیاه

گندم سیاه چه چیزی به پخت اضافه می کند ؟
گندم سیاه هم بر طعم و هم بر بافت غذاهای پخته شده شما تاثیر می گذارد.

اول ، طعم. گندم سیاه طعم مشخصی دارد: خاکی ، خوش طعم و علفی ، با نت های گل رز و کمی تلخی. این پیچیدگی در غذاهای پخته شده یا خوشمزه یا شیرین به زیبایی می درخشد ، اگرچه اگر در مقادیر زیادی به طور همزمان استفاده شود ، ممکن است این طعم قاطع بسیار زیاد باشد. (گندم سیاه معمولا در ترکیب با آرد دیگری با طعم ملایم تر استفاده می شود.)

از طرف شیرین ، گندم خاردار به خوبی با میوه های پخته شده ، آجیل ، شکلات و طعم های تیره و کارامل عمیق که ممکن است به بهترین وجه به عنوان “آرام” توصیف شود ، مطابقت دارد. وقتی صحبت از گندم سیاه خوشمزه می شود ، همراه خوبی برای مواد غنی و شور مانند پنیر ، گوشت های خشک شده ، کپر ، خامه ترش و موارد دیگر است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  کمبود کدام ویتامین باعث گزگز دست و پا می شود؟

برای اینکه از چگونگی خرید ارد گندم سیاه اطلاعات کسب کنید کلیک نمایید.

سس کارامل رزماری شور
يه مقدار سس کارامل رزماري نمک زده با هر دستور کار گندم خاردار شيرين ، يه جفت عالي ميشه (عکس: لیز نیلی)
از آنجا که گندم سیاه بدون گلوتن است ، همچنین بافت متفاوتی نسبت به آرد گندم به غذاهای پخته شده می دهد. این به شما نان خمیری سبک و پف دار نمی دهد چون گلوتن برای تولید وجود ندارد ، اما به کیک ها رطوبت و حساسیت به کوکی ها و میله ها اضافه می کند. اگر در مقایسه با آرد دیگر در دستور غذا به مقدار زیاد استفاده شود ، تمایل به تهیه مافین ، کیک و نان های سریع آدامس دارد که مراقبت از آن یک تله است.

پخت را با گندم سیاه شروع کنید
اگر آماده اید که یک کیسه گندم سیاه را بردارید و شروع به پختن کنید ، همیشه می توانید با دستور العمل هایی که برای این آرد منحصر به فرد توسعه یافته اند ، مانند بلینی ، کرپ گندم سیاه یا استرومبولی گندم سیاه و قارچ شروع کنید. یا می توانید گندم سیاه را به برخی از دستور العمل های مورد علاقه خود اضافه کنید که به آرد گندم نیاز دارند.

بلینی
بلینی که در آشپزی روسی و اوکراینی رایج است ، طعم شیرین و زمینی گندم سیاه را نشان می دهد. (عکس: لیز نیلی)
از آنجا که گندم سیاه گلوتن ندارد ، نمی توانید به سادگی تمام آرد گندم را در یک دستور العمل با گندم سیاه جایگزین کنید. در عوض ، با جایگزینی گندم سیاه برای ۲۵ ٪ آرد گندم در یک دستور العمل غیر مخمر (با وزن یا حجم) شروع کنید.

برای نان ، می توانید گندم سیاه را به جای ۱۵ ٪ آرد گندم در یک دستور مخمر (بر اساس وزن یا حجم) جایگزین کنید. اضافه کردن یک دانه کامل یا آرد بدون گلوتن مانند گندم سیاه به نان ها حساس تر از پختن غیر مخمر است: نکات مارتین فیلیپ را برای انجام این کار در پست خود ببینید ، ۳ راه برای تغییر پختن نان خود.

نکته نانوا: رنگ تیره گندم سیاه بر ظاهر محصولات پخته شده تأثیر می گذارد و اندازه گیری قهوه ای شدن در فر را دشوار می کند. برای کیک ها ، از نشانه هایی که در پست ما در مورد چگونگی تشخیص زمان کیک توضیح داده شده است استفاده کنید ؛ و کوکی ها و سایر غذاهای پخته شده را به طور کامل از اجاق بیرون بیاورید تا قهوه ای شدن آنها را در نور بهتر بررسی کنید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  منوتروپین، فواید و عوارض جانبی داروی Menotropins

آماده امتحان گندم سیاه در برخی از دستور العمل ها هستید ؟
برای دیدن چگونگی جایگزینی گندم سیاه ، بیایید به انواع دستور العمل ها و نحوه عملکرد گندم سیاه در هر یک از آنها نگاه کنیم.

پشته پنکیک گندم سیاه
اين پنکيک هاي گندم خاردار براي يه تکه کره و شربت افرا آماده هستن
پنکیک

اندرو جانجیگیان در کاوش در دنیای نان غلات کامل ، “تست پنکیک” را برای آزمایش غلات کامل ارائه می دهد. همانطور که او توضیح می دهد ، پنکیک ها یک “مطالعه آزمایشی” آسان ، کم خطر و تقریبا فوری برای امتحان کردن دانه های کامل جدید در پخت شما هستند. در نتیجه ، آنها دستور العمل عالی برای استفاده از گندم سیاه هستند.

دستور العمل: پنکیک های ساده کامل

نتیجه: این پنکیک ها با آرد گندم خاردار ۳۳ درصد ساخته شده اند (پنکیک ها جای خوبی برای رفتن بالاتر از نقطه شروع ۲۵ درصد هستند) ، این پنکیک ها پف دار و خوشمزه هستند ، با یک آجیل خوب که با شربت افرا خوب است. در مورد بافت ، پنکیک ها نازک تر و کمی ظریف تر هستند.

نان کوتاه گندم سیاه به مثلث بریده شده است
با آرد گندم خاردار ۲۵ درصد درست شده ، نان کوتاه کره ای ، آجیل دار و کمی شیرین است.
نان کوتاه

نان کوتاه یکی دیگر از راه های عالی برای امتحان کردن آرد های جدید غلات کامل است. مقدار زیادی کره طعم آرد را به همراه دارد تا بیشتر مشخص شود ؛ علاوه بر این ، شما نیازی به نگرانی ندارید که چگونه آرد بر ساختار و افزایش تاثیر می گذارد ، زیرا این واقعا عامل این کوکی های متراکم و خرد کننده نیست.

دستور العمل: نان کوتاه

نتیجه: جایگزین کردن آرد گندم سیاه برای ۲۵ درصد از آرد همه کاره ، کوکی هایی با رنگ خاکستری قابل توجه و بافت خرد شده به خوبی تولید می کند. گندم خاردار طعم کره را به جای پوشاندن آن ، برای یک نان کوتاه غنی و قوی با پیچیدگی خوش آمدید ، برجسته می کند.

بیسکویت گندم سیاه روی پوست
این ها شبیه بیسکویت های گندم کامل هستند ، اما واقعا پر از گندم خاردار خاکی هستند.
بیسکویت

با تکه های نرم و بافت پوسته پوسته ، بیسکویت ها تعادل دقیق مواد تشکیل دهنده و کمی بیشتر از پنکیک یا نان کوتاه هستند. بیایید ببینیم که چگونه مبادله آرد گندم با گندم سیاه بر آنها تأثیر می گذارد.

دستور تهیه: بیسکویت

نتیجه: با این رنگ تیره از آرد گندم خاردار ، این بیسکویت ها شبیه نسخه ای با فضیلت تر از بیسکویت های کره ای هستند. اما اصلا این طور نیست. در واقع آنها نسخه خوشمزه تری از بیسکویت های جین ساده هستند ، با یک آجیل عمیق که به خوبی با مخلوط هایی مانند گیلاس خشک شده یا آجیل نخود سرخ شده ترکیب می شود. بیسکویت ها کمی متراکم تر از حد معمول هستند ، اما آشکارا اینگونه نیستند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  بهترین روش درمان چاقی شکمی تغذیه و ورزش است یاجراحی؟

کیک گندم سیاه با لعاب کره قهوه ای
لعاب کره قهوه ای یک روکش خوب برای کیک های گندم سیاه است: به سادگی کره قهوه ای را در شکر قنادی ها مخلوط کنید تا یکدست و قابل ریختن شود.
کیک

کیک یک مکان عالی برای پختن با گندم خاردار بیشتر است ، زیرا طعم زمینی آرد ، یخ و لعاب های بیش از حد شیرین را کاهش می دهد. گندم سیاه به ویژه برای کیک هایی که مرطوب یا متراکم هستند ، به لطف ماهیت بدون گلوتن آن مفید است.

دستور تهیه: کیک وانیلی کیک تابه ای

نتیجه: این کیک یک وضعیت ساده و ساده با یک پروفایل طعم وانیل است ، که آن را یک بوم خالی عالی برای مبادله در آرد گندم خاردار ۲۵ ٪ می کند. گندم خاردار خاک آلود مقداری از شیرینی را برای یک کیک بزرگ تر که با یک شیشه کره قهوه ای ترکیب می شود ، کاهش می دهد. در همین حال ، بافت کیک تقریبا به همان اندازه پف دار است.

براونی گندم سیاه
براونی های گندم خاردار (همچنین در بالای این پست تصویر شده است) در همان زمان نرم و فودی هستند.
براونی

انتخاب غذاهای مورد علاقه در میان غذاهای پخته شده مثل انتخاب از میان بچه های خودتان است ، اما سخت نیست که ببینید بهترین ها برای آخرین بار در اینجا ذخیره شده اند. در براونی ها ، شکلات تیره و غنی به زیبایی با طعم پیچیده و علفی گندم سیاه جفت می شود (برخلاف ترکیب طعم موجود در کیک روغن زیتون شکلاتی نیست!). علاوه بر این ، آرد گندم سیاه یک براونی متراکم و چرب را برای هر کسی که از فکر کردن به یک براونی شبیه کیک می لرزد ، ایده آل می کند.

دستور کار: براونی های سریع و آسان

نتیجه: این مبادله یک براونی تولید می کند که طعم گندم خاردار بیشتر یک لهجه ظریف است ، نه ویژگی غالب. اگه چيزي هست ، شکلات رو بيشتر ميکنه ، خب ، شکلات. براونی ها ظریف تر از دستور العمل های معمولی هستند که با آرد گندم تهیه می شوند و همچنین زیبا و متراکم هستند.

زبان اصلی مقاله

الماس تراشکاری

Check Also

سفارش جوراب با طرح دلخواه

تولید جوراب با طرح دلخواه: گامی خلاقانه برای داشتن استایلی منحصر به فرد

در دنیای امروز که مد و لباس نقشی پررنگ در زندگی افراد ایفا می‌کند، انتخاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *