فیلترهای سرامیکی ریخته گری
محصولات غذایی دانه کینوا و جو دوسر پرک

رمز و راز جوان ماندن با مصرف غلات فراموش شده

امروزه جو به‌دلیل تأثیری که در پیش‌گیری، کنترل و درمان بیماری‌های غیرواگیر دارد، «اکسیر سلامت» شناخته شده است. کاربرد جو در غذای تکمیلی کودکان نیز بسیار مفید است. بقراط، پدر علم پزشکی غرب، جو را برای یکی از راه‏‌های مؤثر در درمان بیماری‏‌های حاد به کار می‌برد. دم‌ کرده‏های جو هنوز به‌نام «چای هیپوکرات» معروف است (behmalt.com ).

امام صادق(ع) فرمودند: «اگر پیامبر در چیزی بیش از جو بهبوددهندگی می‌دید،‌ آن را خوراک پیامبران قرار نمی‌داد» (طبرسی، ۱۳۷۰، ۱۵۴). جو، در روایت پزشکی امام رضا(ع) هم از جایگاه بالایی برخوردار بوده و آن را درمان بیماری‌های مختلف دانسته‌اند. امام رضا(ع) می‌فرماید: «برترىِ نان جو بر گندم، همانند برترىِ ما بر دیگر مردمان است. هیچ پیامبرى نیست که براى خورنده‌ی جو دعا نکرده و براى او برکت نخواسته باشد و هیچ درونى نیست که جو بِدان درآمده و همه‌ی دردها از آن بیرون نرفته باشد. آن (جو)، خوراک پیامبران و غذاى نیکان است. خداوند متعال، جز این را نخواسته است که خوراک پیامبران خویش را جو قرار دهد» (کلینی، ۱۳۶۵، ج ۶، ص ۳۰۴). (منبع: http://payamezan.eshragh.ir/article_55143.html)

تاثیر مصرف غلات مانند دانه کینوا و جو دوسر پرک در جوان ماندن

در دنیای امروز، همه ما به دنبال راه‌هایی برای حفظ سلامتی و جوانی خود هستیم. در حالی که هیچ راه جادویی برای جلوگیری از پیری وجود ندارد، اما انتخاب‌های سالمی وجود دارد که می‌توانیم در رژیم غذایی و سبک زندگی خود داشته باشیم تا به حفظ سلامتی و شادابی خود در طول سال‌های زندگی کمک کنیم.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  شهرخبر - اگر این علامت را دارید به زوال عقل مبتلا نخواهیدشد!

مصرف غلات کامل مانند دانه کینوا و جو دوسر پرک، یکی از این انتخاب‌های سالم است. این غلات سرشار از مواد مغذی ضروری هستند که برای حفظ سلامت و عملکرد بدن در تمام سنین، به خصوص در دوران پیری، ضروری هستند.

فواید مصرف دانه کینوا:

  • منبع کامل پروتئین: دانه کینوا یکی از معدود گیاهانی است که به عنوان یک پروتئین کامل شناخته می‌شود. این به این معنی است که هر ۹ اسید آمینه ضروری را که بدن شما برای ساخت و ترمیم بافت‌ها به آنها نیاز دارد، دارد.
  • سرشار از فیبر: دانه کینوا منبع عالی فیبر است که به تنظیم سیستم گوارش، کاهش کلسترول و قند خون و افزایش احساس سیری کمک می‌کند.
  • حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها: دانه کینوا سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.
  • غنی از مواد معدنی: دانه کینوا منبع غنی از مواد معدنی مانند آهن، منیزیم و فسفر است که برای سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و عضلات ضروری هستند.

همیشه یکی از دغدغه های مردم در مصرف غلات مثل دانه کینوا یا جو دوسر پرک این است که کالایی که تهیه میکنند کاملا ارگانیک و طبیعی باشد و از هرگونه مواد غیر طبیعی بعمل نیامده باشد. بنظر میرسد شرکت اسپادانا سورن اروین با نام برند هانی فود که یکی از تامین کنندگان و فروشندگان محصولات غذایی ارگانیک است برای مراجعه جهت خرید یکی از بهترین گزینه ها باشد. اطلاعات بیشتر را از وبسایت این شرکت با نشانی https://honeyfood-co.com دریافت نمایید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  اهمیت خواب کافی در ناباروری + فیلم-تایمز

فواید مصرف جو دوسر پرک:

  • منبع فیبر محلول: جو دوسر پرک منبع عالی فیبر محلول است که به کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) کمک می‌کند.
  • مفید برای سلامت قلب: جو دوسر پرک به دلیل داشتن فیبر محلول و بتاگلوکان، به کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند.
  • کمک به کنترل قند خون: جو دوسر پرک به تنظیم قند خون و جلوگیری از دیابت نوع ۲ کمک می‌کند.
  • افزایش احساس سیری: جو دوسر پرک به دلیل داشتن فیبر، به افزایش احساس سیری و کاهش وزن کمک می‌کند.

علاوه بر فواید ذکر شده، مصرف غلات کامل مانند دانه کینوا و جو دوسر پرک می‌تواند به جوان ماندن شما از جهات دیگری نیز کمک کند:

  • افزایش انرژی: این غلات سرشار از کربوهیدرات‌های پیچیده هستند که به شما انرژی پایدار و طولانی مدت می‌دهند.
  • تقویت سیستم ایمنی: این غلات سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با بیماری‌ها کمک می‌کنند.
  • بهبود سلامت پوست: این غلات سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که به حفظ سلامت پوست و جلوگیری از چین و چروک کمک می‌کنند.
  • حفظ سلامت مغز: این غلات سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که به حفظ سلامت مغز و حافظه کمک می‌کنند.
پیشنهاد میکنیم بخوانید:  تایید اولین مورد کرونای XE در ژاپن

نکاتی برای مصرف بیشتر غلات کامل:

  • دانه کینوا و جو دوسر پرک را به صبحانه خود اضافه کنید.
  • از دانه کینوا به جای برنج یا پاستا استفاده کنید.
  • جو دوسر پرک را به عنوان میان وعده میل کنید.
  • از دانه کینوا و جو دوسر پرک در سوپ و سالاد استفاده کنید.

با جایگزینی غلات تصفیه شده با غلات کامل مانند دانه کینوا و جو دوسر پرک، می‌توانید به حفظ سلامتی و جوانی خود در طول سال‌های زندگی کمک کنید.

منبع:

الماس تراشکاری

Check Also

نتیجه انتخابات، چه اثری بر قیمت میلگرد می‌گذارد؟

به گزارش آهن آنلاین- بنا بر اعتقاد کارشناسان، امکان افزایش قیمت میلگرد و سایر محصولات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *