فیلترهای سرامیکی ریخته گری
اهمیت سئو داخلی سایت
اهمیت سئو داخلی سایت

سئو داخلی سایت مهمتر هست یا سئو خارجی؟

با توجه به این واقعیت که گوگل دائما در حال ایجاد تغییرات و به روز رسانی الگوریتم موتور جستجوی خود است، ارزش آن را ندارد که تنها روی یک راه برای تبلیغ سایت خود تمرکز کنید. Statura توصیه می کند که استراتژی سئوی خود را به گونه ای تنظیم کنید که هم سئو داخلی و هم سئوی خارج از صفحه را پوشش دهد.
این مقاله به شما کمک می کند تا در مورد هر روش بهینه سازی داخلی و خارجی وب سایت اطلاعات بیشتری کسب کنید. بررسی روش‌های اصلی ارتقاء سئو و توصیه‌های ما در مورد استفاده از آنها به شما امکان می‌دهد تا یک استراتژی بر اساس روندهای فعلی بسازید.

برای اینکه اطمینان حاصل کنید که سایت خودتون رو به یک متخصص سئو بسپارید اولا سایت داغون نمیشه دوما نتیجه مثبت خواهد بود حتما اطلاعات مختصری از حوزه سئو داشته باشید (تا بتونید سره رو از ناسره تشخیص بدید) و نیز مشاوره هم فراموش نشه.

سئوکار خوب حسین محبی

بهینه سازی سئو داخلی سایت چیست؟

روش های اصلی بهینه سازی سئو داخلی سایت عبارتند از:
– استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه و محتوای منتشر شده در صفحه
– بهینه سازی توضیحات متا برای برجسته کردن سایت در صفحه نتایج جستجو (SERP)
– استفاده از کد HTML و تگ های alt

این اساس بهینه سازی سئو داخلی یک وب سایت تک صفحه ای و منابع چند صفحه ای است. اینها اقداماتی هستند که مستقیماً در وب سایت شما برای بهبود رتبه آن در موتورهای جستجو انجام می شود. آنها به ربات های جستجو اجازه می دهند به راحتی صفحات سایت شما را تفسیر کنند و همچنین پیش نمایشی از آنچه را که پیدا کرده اند به کاربران نهایی ارائه می دهند. این امر کیفیت و ساختار کلی محتوا و همچنین عملکرد صفحه را در نظر می گیرد. بیایید در نظر بگیریم که چه چیزی برای بهینه سازی وب سایت داخلی اعمال می شود.

عناصر سئو داخلی – بهینه سازی سایت:

محتوا

مهم است که با این ایده که “محتوا پادشاه است” به کار محتوا نزدیک شود. مطمئناً می‌توانید بهینه‌سازی را بر اساس کلمات کلیدی، توضیحات و لینک‌های داخلی ایجاد کنید، اما اگر یک فاکتور داخلی بهینه‌سازی سایت مانند محتوای موجود در صفحه بی‌فایده باشد، هیچ‌کس از سایت شما بازدید نخواهد کرد.

کلید واژه ها

اگرچه امروزه کلمات کلیدی نسبت به چند سال پیش اهمیت کمتری دارند، بهینه سازی کلمات کلیدی همچنان سنگ بنای سئوی سایت است. با این حال، تمرکز بر روی کلمات کلیدی طولانی‌تر است که به بهترین وجه با الگوهای جستجوی کاربران اینترنت امروزی در فرآیند سئوی بالا بردن سایت شما مطابقت دارد. سپس محتوای وب سایت خود را بر اساس آن کلمات کلیدی ایجاد و بهینه کنید.

توضیحات متا

توضیحات متا یک توضیح کوتاه است که در زیر URL در صفحه نتایج جستجو و زیر عنوان پست در رسانه های اجتماعی ظاهر می شود. این توضیحی از محتوای صفحه شماست. اما مهمتر از آن، توضیحات برای کمک به برجسته شدن صفحه وب شما در نتایج جستجو نوشته شده است. طول توضیحات نباید بیشتر از ۱۵۵ کاراکتر باشد، در غیر این صورت به طور کامل در صفحه نتایج جستجو منعکس نخواهد شد. هنگام تبلیغ یک سایت در Yandex با کلمات کلیدی، توجه به ارتباط توضیحات متا با محتوای صفحه بسیار مهم است.
توضیحات متا

متن جایگزین

متن جایگزین کلمه یا عبارتی است که یک تصویر را توصیف می کند. از آنجایی که موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را ببینند (فقط متن را می بینند) به دلیل وجود چنین توصیفی، متوجه می شوند که چیست. به عنوان مثال، اگر از یک گرافیک برای نشان دادن نکات قالب‌گیری تزریقی در وبلاگ خود استفاده می‌کنید، می‌توانید یک متن جایگزین برای آن تصویر به شکل عبارت «نکات-تزریق-قالب‌گیری-برای-خودروها» ایجاد کنید و گرافیک شروع به رتبه‌بندی می‌کند. برای آن عبارت در نتایج جستجوی تصویر.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  رهن و اجاره سوله در جاده مخصوص; بهترین منطقه صنعتی تهران

SSL / HTTPS

امنیت صفحه امروزه بیش از هر زمان دیگری مهم است و نصب گواهینامه امنیتی SSL (Secure Sockets Layer) برای بهبود امنیت، قابلیت اطمینان و دیده شدن سایت شما حیاتی است. فعال کردن گواهی SSL به شما این امکان را می دهد که با اطمینان بیشتری اطمینان حاصل کنید که هیچ شخص ثالثی بین وب سرور شما و وب سرور بازدیدکنندگان شما دخالت نمی کند، بنابراین از اطلاعات وارد شده در سایت محافظت می کند. علاوه بر این، گوگل از سایت هایی با گواهینامه SSL حمایت می کند که برای افزایش دید مهم است.

ساختار URL

ساختار URL سازمان‌یافته، علاوه بر عناصر ذکر شده در بالا، برای بازاریابان مدرن و سئو داخلی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا به راحتی از یک صفحه سایت شما به صفحه دیگر حرکت کنند و ناوبری از طریق آن را برای بازدیدکنندگان کارآمدتر می کند. URL ها باید حاوی کلمات کلیدی باشند که صفحاتی را که کاربران را به آنها هدایت می کنند، توصیف کند. آدرس‌های اینترنتی با درک آسان به احتمال زیاد کلیک می‌کنند و به موتورهای جستجو در خزیدن صفحات در سایت شما کمک می‌کنند. URL ها باید نسبتا کوتاه باشند، از کلمه کلیدی اصلی صفحه استفاده کنند و از کلمات اضافی اجتناب کنند.
اخیراً صفحات کلیدی یا ستونی شروع به ایفای نقش مهمی در بازاریابی اینترنتی کرده اند. این اصطلاح به صفحات یک وب سایت اطلاق می شود که بر موضوعات محبوبی که مشتریان بالقوه شما به دنبال آن هستند تمرکز می کنند و تمام صفحات مربوطه را به یکدیگر پیوند می دهند. فرض کنید می خواهید صفحات ستونی اختصاص داده شده به ماشین حساب SEO آژانس خود ایجاد کنید. با تعیین اینکه کدام صفحات کلیدی خواهند بود، می توانید محتوا و استراتژی URL خود را به طور خاص برای آن ستون ها تنظیم کنید، و همچنین تمام محتوای مرتبط را به ستون اصلی گره بزنید، در نتیجه قابلیت جستجوی خود را برای آن موضوعات افزایش دهید.

لینک های داخلی

ایجاد پیوندهای داخلی به صفحات مرتبط در سایت شما یکی دیگر از عناصر مهم سئوی درون صفحه است. داشتن پیوند به صفحات مرتبط در سایت شما باعث می شود موتورهای جستجو محتوای شما را آسان تر ببینند و همچنین به ماندن بازدیدکنندگان در سایت شما برای مدت طولانی تری کمک می کند.

زنجیره ناوبری یا بردکرامپ

Breadcrumbs یک عنصر ناوبری سایت است که به بازدیدکنندگان سایت کمک می کند تا دقیقاً در کجای سایت قرار دارند و گوگل ساختار سایت شما را درک کند. Breadcrumbs رشته‌ای از کلمات هستند که معمولاً در بالای صفحه قرار دارند و به مسیر صفحه اصلی سایت به بخش فعلی که کاربر در آن قرار دارد اشاره می‌کند. علاوه بر این، هر مرحله از زنجیره قابل کلیک است. Breadcrumbs در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود و به کاربران اولین تصور را می دهد که صفحه ای که پیدا کرده اند در کدام بخش از سایت قرار دارد.

سه نوع Breadcrumbs وجود دارد:
خطی یا بر اساس یک ساختار سلسله مراتبی – نشان دهید چند مرحله شما را از صفحه اصلی جدا می کند
صفحه اصلی > وبلاگ > صنعت > عنوان پست
زمانی – تاریخچه ناوبری کاربر را در سایت منعکس می کند
صفحه اصلی > عنوان صفحه قبلی > عنوان صفحه قبلی > عنوان صفحه فعلی
Attributive – رایج ترین در سایت های فروشگاه آنلاین، آنها ویژگی های محصول و معیارهای انتخاب را نشان می دهند
صفحه اصلی > برنامه ها > سبک > مواد > اندازه

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  معرفی و راهنمایی خرید و فروش کارخانه فعال

عملکرد صفحه

عناصر سئوی درون صفحه ای که تاکنون مورد بحث قرار گرفته اند، مربوط به کیفیت محتوا و ساختار سایت بوده است. عامل مهم دیگری در بهینه سازی داخلی صفحات سایت وجود دارد که بر رتبه سایت در موتورهای جستجو تاثیر می گذارد. این عملکرد آن (و عملکرد صفحات آن) است. صفحاتی که زمان زیادی طول می کشد تا بارگیری شوند یا به درستی در دستگاه های تلفن همراه نمایش داده نمی شوند، در SERP رتبه پایین تری دارند زیرا کاربران ناامید بدون دریافت اطلاعات مورد نیاز خود را ترک می کنند و نرخ پرش را افزایش می دهد.
موتورهای جستجو این لحظه را ارزیابی می کنند و از آن به عنوان یک عامل رتبه بندی کلیدی استفاده می کنند. به همین دلیل توجه بازاریابان به اندازه فایل های تصویری قرار داده شده در صفحات سایت، کاهش تعداد تغییر مسیرها، بهبود پاسخگویی سایت در دستگاه های تلفن همراه و به حداقل رساندن مقدار CSS / Javascript برای بازاریابان بسیار مهم است. توجه به این قوانین در هنگام توسعه، بهینه سازی و تبلیغ یک فروشگاه آنلاین با تعداد صفحات و مطالب زیاد بسیار مهم است.

سازگاری برای دستگاه های تلفن همراه

تقریباً همه گوشی های هوشمند دارند و به نظر نمی رسد که جستجوی اطلاعات در دنیای مدرن لحظه ای متوقف شود. بله، تلفن همراه زندگی را تغییر داده است، بنابراین ساختن سایت شما برای موبایل، بخش مهمی از حضور آنلاین شما است.

دو دلیل اصلی برای اطمینان از اینکه کاربران موبایل تجربه خوبی در تعامل با سایت شما دارند وجود دارد:

سایت‌هایی که مناسب نیستند هنگام مشاهده در دستگاه های تلفن همراه، بازدیدکنندگان را مجبور می کنند تا اندازه تصویر را روی صفحه نمایش کوچک یا بزرگ کنند تا بتوانند محتوا را بخوانند، که به ناچار آنها را ناامید می کند و آنها را مجبور به ترک سایت می کند.
زیرا در حال حاضر تمامی منابع گوگل از نسخه موبایل صفحات سایت برای سئو استفاده می کنند.

طرح نشانه گذاری

این نشانه‌گذاری توسط گوگل برای دریافت اطلاعات مربوط به قطعات در SERP استفاده می‌شود. انواع مختلفی از نشانه گذاری وجود دارد:

رویدادهای تجاری؛
نتایج جستجو؛
صفحه “پاسخ به سوالات متداول”؛
مقاله خبری؛
فعالیت کارآفرینی؛
تبلیغات کار؛
تجارت محلی.

Core Web Vitals یا شاخص های اصلی یک سایت سالم

Core Web Vitals که توسط گوگل در بهار ۲۰۲۰ راه اندازی شد، به تعیین عملکرد صفحات وب سایت و همچنین تجربه بازدیدکنندگان وب سایت کمک می کند. این به کمیت کردن تجربه تعامل با سایت و شناسایی فرصت‌های بهبود کمک می‌کند.
هر معیار Core Web Vitals یک قطعه منحصر به فرد از تجربه کاربر را نشان می دهد و تجربه واقعی بازدید کننده را منعکس می کند. این مجموعه در حال حاضر شامل سه معیار تجربه کاربر است: بارگیری، تعامل و ثبات بصری.

سیگنال رتبه بندی تجربه صفحه جدید

سیگنال رتبه بندی Page Experience یا درک کاربر از یک صفحه، هنوز توسط گوگل راه اندازی نشده است، اما باید برای آن آماده باشید. خبر خوب این است که اگر در حال حاضر همه موارد فوق را انجام می دهید، پس با این سیگنال مشکلی ندارید.

سئو خارج از صفحه چیست؟

در حالی که سئو درون صفحه مجموعه ای از اقداماتی است که می توانید در سایت خود انجام دهید، سئو خارج از سایت به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو اشاره دارد که خارج از آن انجام می شود.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  قطره نفازولین، بررسی فواید و عوارض داروی naphazoline

عناصر سئوی خارج از صفحه

بک لینک ها

تعداد و کیفیت بک لینک ها به سایت شما بدون شک مهمترین عامل خارجی در بهینه سازی سایت است. هر چه سایت های بیشتری به محتوای شما لینک دهند، گوگل اعتبار دامنه بهتری به سایت شما می دهد که باعث افزایش رتبه شما می شود. این امر بازاریابان را مجبور می‌کند تاکتیک‌های ساخت لینک پولی مشکوک را امتحان کنند، اما تعدادی روش ارگانیک وجود دارد که می‌توانید برای دستیابی به نتایج مؤثر با استفاده از Yandex استفاده کنید. این:

وبلاگ نویسی مهمان؛
انتشارات در نشریات صنعت;
مخاطبین صنعت را جستجو کنید که خوشحال می شوند محتوای شما را به اشتراک بگذارند.
حضور مهمان در پادکست ها؛
مشارکت در یک جامعه صنعتی مانند یک انجمن؛
برگزاری رویدادها (حضوری یا مجازی)؛
قرار دادن در HARO (Help A Reporter Out);
اعلامیه های مطبوعاتی
انکر تکست بک لینک نیز بسیار مهم است. به همین دلیل است که اکثر شرکت ها در رتبه بندی برند خود مشکلی ندارند. بیشتر انکر تکست حاوی نام آنها خواهد بود. اگر می خواهید برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کنید، متن لنگر شما باید حاوی آن کلمه کلیدی باشد.

اقتدار دامنه

اعتبار دامنه بر اساس مقیاس امتیاز از ۱ تا ۱۰۰ اندازه گیری می شود. امتیاز توسط موتورهای جستجو به سایت شما اختصاص می یابد و هر چه امتیاز بالاتر باشد دامنه قوی تر و قدرت آن در بهینه سازی سئو خارجی سایت بیشتر می شود. سایت‌هایی با اعتبار دامنه بالاتر در نتایج جستجو ترجیح داده می‌شوند، در حالی که سایت‌هایی با امتیازات پایین‌تر به احتمال زیاد رتبه پایین‌تری دارند.
اعتبار دامنه توسط چندین فاکتور مختلف اندازه گیری می شود، از جمله مدت زمانی که صاحب یک نام دامنه هستید (هر چه طولانی تر بهتر)، تاریخچه نام دامنه، تعداد بک لینک ها و تعداد ۴۰۴ صفحه. اگر سئو را به بهترین شکل دنبال می کنید. پس از آن می توانید اعتبار دامنه را به حداکثر برسانید و رتبه خود را بهبود بخشید.

تبلیغ در شبکه های اجتماعی

در حالی که رتبه صفحه ارتباط مستقیمی با فعالیت رسانه‌های اجتماعی ندارد، به خاطر داشته باشید که پست‌هایی که کلیک‌های زیادی ایجاد می‌کنند مطمئناً می‌توانند به افزایش ترافیک سایت شما و ایجاد تعداد زیادی لینک رسانه‌های اجتماعی کمک کنند و در نتیجه بر سئوی خارج از صفحه سایت شما تأثیر بگذارند. توصیه می کنیم از تبلیغات SMM در شبکه های اجتماعی برای افزایش سطح اعتماد کاربران به سایت خود و جذب بازدیدکنندگان هدفمند بالقوه استفاده کنید.

سئوی محلی

یکی از مراحل بهینه‌سازی خارج از سایت، بررسی آنلاین در سایت‌هایی مانند Google My Business، Yelp و سایر سایت‌های بررسی است که به تقویت سئوی محلی کمک می‌کنند زیرا در جایی که هستید برای شما کار می‌کنند. برای مثال، جستجوی یک ارائه‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات در منطقه شما به فهرستی از شرکت‌های محلی منجر می‌شود. از این گذشته، نشان دادن یک شرکت فناوری اطلاعات در صورتی که به منطقه شما خدمات ندهد، منطقی نیست. همچنین نقل قول NAP (نام، آدرس، تلفن) را فراموش نکنید.

تبلیغات متنی (گوگل، توییتر، فیسبوک، لینکدین)

سئو داخلی و خارج از سایت برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو با هم کار می کنند. البته تبلیغات متنی در بهینه سازی خارجی سایت گنجانده شده است، زیرا با تولید محتوای با کیفیت، سفارش تبلیغات متنی برای گوگل و یاندکس و کار بر روی سئوی درون صفحه با کیفیت بالا، می توانید با اطمینان در مسیر دریافت بک لینک حرکت کنید. افزایش اعتبار دامنه سایت شما و اطمینان از کنترل سئوی خارج از صفحه شما.

الماس تراشکاری

Check Also

نتیجه انتخابات، چه اثری بر قیمت میلگرد می‌گذارد؟

به گزارش آهن آنلاین- بنا بر اعتقاد کارشناسان، امکان افزایش قیمت میلگرد و سایر محصولات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *