فیلترهای سرامیکی ریخته گری

متلاشی شدن ۳۰ باند کلاهبرداری رایانه‌ای طی دو ماه اخیر

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتای فراجا از متلاشی شدن تعداد ۳۰ فقره باند و مجرم حرفه ای فعال در زمینه کلاهبرداری رایانه ای در بستر بازارهای آنلاین و شبکه های اجتماعی خارجی با ارزش ریالی نزدیک به ۲۵۲ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مصطفی نوروزی در این باره اظهار کرد: در پی ارجاع پرونده هایی به پلیس فتا در یکی از استان های شمالی کشور مبنی بر مشاهده تبلیغات فروش گوشی تلفن همراه در یک صفحه اینستاگرامی و کلاهبرداری از شهروندان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌ها و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا در نهایت سه نفر از عوامل اصلی مرتبط با فعالیت مجرمانه ذکر شده مورد شناسایی قرار گرفتند و  دستگیر شدند؛ در بررسی تجهیزات رایانه‌ای و هوشمند متهمان علاوه بر صفحه اینستاگرامی موضوع پرونده، صفحات اینستاگرامی دیگری نیز استخراج شده است.

نوروزی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده تا کنون تعداد ۶۰ فقره پرونده مرتبط با ارزش ریالی بالغ بر هفت میلیارد ریال در نقاط مختلف کشور شناسایی شده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  پرونده باز «بابک زنجانی» در افکار عمومی

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتای فراجا ادامه داد: برابر اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی واحدهای پلیس فتای استان ها، طی دو ماه اخیر تعداد ۳۰ فقره باند و مجرم حرفه ای فعال در زمینه کلاهبرداری رایانه‌ای در بستر بازارهای آنلاین و شبکه های اجتماعی خارجی با ارزش ریالی قریب به ۲۵۲ میلیارد ریال شناسایی و منهدم شده‌اند که در این رابطه ۸۲ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، وی در توصیه به شهروندان گفت: با توجه به اینکه مجرمین از بستر شبکه های اجتماعی خارجی برای ایجاد صفحات جعلی و تبلیغات فریبنده به منظور کلاهبرداری از کاربران استفاده می‌کنند اکیداً توصیه می کنیم که شبکه های اجتماعی خارجی بستر مناسبی برای خریدهای غیرحضوری نبوده و حتی المقدور از خرید کالا و خدمات در بستر شبکه های اجتماعی خارجی خودداری کنند.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

اعطای جایزه بین‌المللی انگلستان به طرح پلازای متروی میدان جهاد-تایمز

 هادی حق‌بین با اشاره به کسب جایگاه نخست طرح پلازای متروی میدان جهاد در جایزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *