فیلترهای سرامیکی ریخته گری
وکیل املاک

ویژگی های وکیل املاک و مستغلات

در این مقاله قصد داریم ۱۰ تا از بهترین وکیل ملکی در تهرانرا به شما معرفی کنیم؛ وکیل ملکی متخصصی است که در زمینه املاک تخصص و تبحر بسیار زیاد دارد؛ انتخاب وکیل ملکی کار بسیار ساده ای نیست و نیاز به دقت فراوان دارد زیرا هر پرونده ملکی پیچیدگی های بسیار زیاد دارد که باید وکیل مجرب پیدا کرد؛ از این رو می خواهیم وکلای بسیار باتجربه و متبحر را در این مقاله به شما معرفی کنیم تا به راحتی مشکلات ملکی خود را برطرف کنید.

وکیل ملکی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

همان طور که گفته شد، وکیل ملکی سعی بر این دارد که پرونده های پیچیده مربوط به املاک را بررسی نماید و مشکلاتشان را حل کند؛ وکیل ملکی این اختیار را دارد که به جای موکل خود، در برابر قانون دفاع کند و هر یک از مشکلات مرتبط با ملک و املاک را برطرف نماید؛ از این رو ایشان باید از ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی برخوردار باشد؛ بهترین وکیل ملکی در تهران باید خصوصیات زیر را در بر داشته باشد:

  • آشنا به قوانین حقوقی: ویژگی بسیار مهم وکیل ملکی، داشتن اطلاعات کافی نسبت به مسائل کاملا جزئی ملک است؛ ایشان باید در این زمینه اطلاعات مورد نیاز را در دست داشته باشد.
  • باتجربه بودن: ویژگی بسیار مهم دیگری که می توان ذکر کرد مربوط به باتجربه بودن یک وکیل ملکی است؛ در صورت با تجربه بودن ایشان، پرونده به خوبی و با موفقیت پیش می رود.
  • آشنا با روند دادگاه: در صورتی که وکیل ملکی نسبت به روند دادگاه، اطلاعات کافی داشته باشد، می تواند به خوبی و با آگاهی کافی پرونده را به پایان برساند.
  • سرسخت بودن و سرعت عمل داشتن: هر یک از ویژگی های ذکر شده بسیار مهم هستند و می توانند تاثیر بسیار زیادی در نتایج حاصل از پرونده بگذارند؛ باید ایشان یک وکیل سرسخت و جسور باشد.
بهترین وکیل ملکی تهران

اهمیت انتخاب بهترین وکیل ملکی در تهران

بسیاری از افراد برای حل انواع مشکلات ملکی خود به مشکل بر می خورند و نیاز دارند که یک فرد حاذق و متخصص مشکل آن ها را با اطلاعات کافی برطرف کند؛ افراد به دلیل نداشتن آگاهی کافی در این زمینه، نمی توانند دعاوی ملکی را به درستی بررسی کنند، از این رو بهترین راه حل، کمک گرفتن از بهترین وکیل ملکی در تهران است.

بهترین وکیل ملکی در تهران، نسبت به قوانین دادگاه، اطلاعات کافی دارد و می تواند بدون هدر دادن وقت و سرمایه بسیار زیاد، مشکل موکل را حل کند؛ پس باید افراد سعی کنند که بدون برنامه ریزی اقدام به رفع مشکل ملکی خود نکنند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  سیلاب ۴ محور اصلی و روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان رامسدود کرد

برخی از مهم ترین ویژگی های یک وکیل خوب در جدول زیر لیست شده است:

🥇 سطح وکیل: وکیل پایه یک دادگستری
⚖️ تخصص: ملکی، کیفری، خانواده، ثبتی، حقوقی
📝 خدمات: مشاوره رایگان + پیگیری پرونده
✔️میزان موفقیت: %۹۰ موفقیت پرونده ها
💰 هزینه وکیل: بر اساس سختی پرونده

مزایای داشتن بهترین وکیل ملکی در تهران

اگرچه افراد می توانند پیگیری و روند دعاوی ملکی را خود در دادگاه بر عهده بگیرند اما ممکن است در مسیر پیشبرد پرونده مورد نظر با مسائل و مشکلاتی مواجه شوند و به دلیل عدم آگاهی از قوانین ملکی توانایی حل این مشکلات را نداشته و رای دادگاه برخلاف انتظار آن ها صادر گردد. لذا بهره مندی از بهترین وکیل ملکی در ایران در بررسی و رسیدگی به این دعاوی منفعت زیادی برای موکل در پی دارد. برخی از مهم ترین مزایای داشتن وکیل در دعاوی ملکی به قرار ذیل است:

  • بهترین وکیل ملکی با تکیه بر تجربه و مهارتی که در طی سالیان وکالت خود در رسیدگی به پرونده های مشابه کسب نموده می تواند تمامی خسارات و زیان های وارده به موکل خود را از طرف دعوا مطالبه کند.
  • دردعاوی ملکی رهن و اجاره، بهترین وکیل ملکی در تهران امکان درخواست فک رهن را دارد و در این مورد با استناد به قوانین و ارائه مدارک و اسناد معتبر از موکل خود دفاع می کند.
  • در دعاوی ملکی انتقال سند، در صورتی که مالک برای انجام امور انتقال سند ممانعت کند بهترین وکیل می تواند اقدامات تنظیم سند را با یک مامور از طرف دادگاه انجام دهد.
  • بهترین وکیل ملکی در تهران با ارائه راه حل های قانونی مرتبط با موضوع پرونده موجب تسریع روند پرونده در دادگاه خواهد شد.
  • با وجود وکیل ملکی دیگر نیاز به حضور موکل در جلسات دادگاه نخواهد بود و هر گونه تنش که با حضور طرفین در دادگاه ممکن است رخ دهد وجود ندارد و مراحل رسیدگی به پرونده با آرامش بیشتری طی می شود.
  • بهترین وکیل از وارد آمدن هرگونه خسارت مالی برای موکل خود جلوگیری به عمل می آورد و در تمامی مراحل پیگیری پرونده همواره مصلحت موکل خود را در اولویت قرار می دهد.

وکیل ملکی چه کمکی به شما می کند ؟

با توجه به نوع خدماتی که از یک وکیل ملکی دریافت می کنید ،می توانید کمک متفاوتی می گیرید .

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  برخورد پلیس با لایوهای غیراخلاقی اینستاگرام/ افزایش سرقت‌هایخرد در کشور

در پرونده های ملکی شانس پیروزی شما در پرونده بالاتر می رود . با مشاوره حقوقی می توانید ، مسیر های صحیح را کشف کنید و هزینه و انرژی خود را در مسیرهای غلط تلف نکنید .

همچنین پیش از خرید و فروش ملک و تنظیم قرارداد با  کمک وکیل ملکی و آگاهی از خطرهای پیش رو و اقدام متناسب ، ریسک ها و هزینه های بعدی خود را کاهش دهید.

زمان به نتیجه رسیدن پرونده های ملکی چه قدر است؟

زمان پروسه قضایی رسیدگی به هر پرونده ای بستگی به عوامل مختلفی از جمله ،تعداد اعتراض طرفین پرونده ، فاصله وقت رسیدگی ها ، زمان صدور رای دادگاه پس از ختم رسیدگی و غیره دارد.

با توجه به مختلف بودن عوامل موثر در طول پرونده ملکی ، نمیتوان زمان دقیقی را پیش بینی کرد .ما به صورت کلی پیشنهاد می کنیم یک زمان حداقل شش ماهه را درنظر داشته باشیم و پرونده های ملکی معمولا بین شش ماه تا دو سال زمان می برد .

نکته بسیار مهم این است که میزان پیگیری وکیل ملکی به طور مستقیم در پیشبرد پرونده اثر دارد.

مهمترین دعاوی ملکی که به وکیل دادگستری متخصص نیاز است؟

 با توجه به اینکه املاک بیشترین سرمایه زندگی افراد را تشکیل میدهد ،دعاوی ملکی  در نتیجه انتخاب وکیل متخصص در این حوزه به ویژه در شهرهای بزرگ مانند تهران بسیار اهمیت دارد .برای آشنا شدن به دعاوی ای که به وکیل املاک نیاز است ، در ادامه همراه ما بمانید.

وکیل متخصص در پرونده خلع ید

یکی از دعاوی ملکی شایع دادگستری ، دعوی خلع می باشد . گاهی دعوی خلع ید  مربوط به ملکی ، مفروز است یعنی شما مالک صد درصد آن ملک هستید . در این حالت اگر شخصی ملکی که شما مالک تمام آن هستید را تصرف کند ،می توانید با کمک وکیل متخصص امور ملک دعوی خلع ید طرح کنید.

گاهی دعوی خلع در خصوص یک ملک مشترک و مشاعی اتفاق می افتد. به عنوان مثال یکی از شرکا بدون اجازه سایر شرکا ، متصرف ملک شده است .

در این صورت شما میتوانید به کمک وکیل مسلط به این حوزه دادخواست خلع ید مشاعی طرح کنید .  برای دعوی خلع ید ، مالکیت رسمی خواهان شرط است همچنین متصرف نباید رابطه استیجاری با مالک داشته باشد . در صورتیکه متصرف ملک مستاجری باشد که ، تصرفش بدلیل فسخ قرارداد و یا انقضای مدت اجاره غیرقانونی شده است، می بایست  از طریق وکیل ملکی موضوع را پیگیری کرده و حسب مورد دادخواست حکم و یا دستور تخلیه ملک طرح نمایید.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  انتشار لیست ساختمان های ناایمن وظیفه قانونی شهردار تهراناست

داخواست تخلیه ملک توسط وکیل

تنظیم دادخواست تخلیه در مواردی طرح می شود که بین مالک و مستاجر یک قرارداد اجاره وجود داشته باشد  و آن اجاره نامه به دلیل انحلال و یا انقضای مدت ، به پایان اعتبار خود رسیده باشد و تصرف مستاجر غیر قانونی باشد ،

موجر می تواند با کمک وکیل متخصص تخلیه ملک حسب مورد درخواست صدور حکم و یا دستور تخلیه کند.

در خصوص تفاوت حکم تخلیه و دستور تخلیه در مقالات جداگانه به آن خواهیم پرداخت . نکته مهم قابل ذکر این که در صورتی که شخصی ملک شما را تصرف غیرقانونی نمود ، می بایست با مشورت وکیل متخصص تخلیه ملک ، بهترین قالب دعوی حقوقی و یا کیفری را انتخاب کنید و حسب مورد علیه متصرف غیر قانونی ، دعوی خلع ید ملک ، دادخواست حکم تخلیه ملک ، درخواست دستور تخلیه ، شکایت کیفری تصرف عدوانی ، دعوی حقوقی تصرف عدوانی ،تخلیه به وسیله اجرای ثبت طرح و اقدام قانونی کنید.

الزام به تحویل ملک (مبیع)

در قراردادهای خرید و فروش ملک معمولا تعهدات اصلی  فروشنده که شامل تحویل ملک و انتقال رسمی سند مالکیت است با فاصله زمانی از تنظیم مبایعه نامه انجام می شود و در این بین  بعضی از فروشندگان از اجرای تعهد خود که همان تحویل ملک به خریدار است خودداری می کنند .

وکیل متخصص امور املاک با تنظیم دادخواست الزام به تحویل مبیع ، فروشنده را از طریق دادگاه ملزم به تحویل دادن ملک می کند

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی

با توجه به قانون ثبت ، دولت فقط کسانی را مالک ملک می شناسد که سند رسمی به ایشان منتقل شده باشد . بنابراین انتقال سند رسمی مالکیت اهمیت زیادی پیدا میکند  و در زمانی که فروشنده ملک از انتقال سند خودداری میکند ، وکیل متخصص ملک با طرح دعوی الزام فروشنده به تنظیم سند رسمی ، او را ملزم به انتقال سند مالکیت به نام خریدار ملک نماید .

در صورتیکه فروشنده پس از صدور حکم قطعی و صدور اجرائیه سند را به نام خریدار منتقل نکند ، دادورز (نماینده دادگاه) در دفترخانه حاضر می شود و سند را به نام خریدار منتقل میکند.

موارد و مشکلات تنظیم سند رسمی در شهر تهران به علت جمعیت و املاک بسیاری که وجود دارد، بسیار زیاد میباشد ، لذا توصیه میگردد از وکیل الزام به تنظیم سند رسمی کمک دریافت نمایید.

منبع: https://ctlaw.ir/10-%d8%aa%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%88%da%a9%db%8c%d9%84-%d9%85%d9%84%da%a9%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86/

الماس تراشکاری

Check Also

نتیجه انتخابات، چه اثری بر قیمت میلگرد می‌گذارد؟

به گزارش آهن آنلاین- بنا بر اعتقاد کارشناسان، امکان افزایش قیمت میلگرد و سایر محصولات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *