فیلترهای سرامیکی ریخته گری

آغاز طرح زمستانی امدادونجات از ۲۳ آذر/ انتقاد از خاموشی جاده‌ها

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان با بیان اینکه طرح امداد زمستانه هلال‌احمر از ۲۳ آذرماه آغاز می‌‎شود، جزئیات اجرای این طرح را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا،  مهدی ولی‌پور با اشاره به آغاز طرح امداد زمستانه جمعیت هلال احمر از ۲۳ آذرماه گفت: مانند سال‌های گذشته طرح امداد زمستانه جمعیت هلال احمر با محوریت سازمان امدادونجات به منظور امدادرسانی در جاده‌های کشور قبل از آغاز فصل زمستان شروع می‌شود.

ولی‌پور با اشاره به فعالیت ۵۷۵ پایگاه ثابت و ۱۰۰ پست موقت در گردنه‌های خطرناک و در طول طرح زمستانه اظهارکرد: ۴۶۴ شعبه و دفتر نمایندگی، ۳۰۵ مرکز پشتیبانی امدادی، ۳۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، ۳۵ مرکز آنست و ۲۲ مرکز امداد هوایی در این طرح شرکت می‌کنند که در مجموع ۱۵۳۳ مرکز امدادی و پایگاهی را شامل می‌شود.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، در این طرح بیش از ۳۵۰۵ خودرو عملیاتی شامل ۱۰۶۳ دستگاه آمبولانس، ۱۲۷۰ خودروی امدادی، ۱۹ اتوبوس امدادی، ۴۵۶ خودروی نجات، ۵۰ خودروی ویژه عملیات، ۱۱ خودروی فرماندهی عملیات، ۴۸۰ موتورسیکلت امدادی، ۱۲۲ موتورلانس و ۱۹ فروند بالگرد شرکت می‌کنند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  ورودی و خروجی های شهر همدان

 ولی‌پور با اشاره به حضور ۱۳ هزار امدادگر، افزود: ۴۵۰۰ تیم عملیاتی فعال، ۳۱ تیم واکنش سریع، ۲۲ هزار داوطلب تخصصی امداد و نجات، ۳۴۰۰ نیروی عملیاتی تخصصی کادر، در این طرح حضور دارند.

وی یک از معضلات امدادرسانی به افراد در راه مانده را نبود علایم و نشانه‌های رانندگی در جاده‌ها و تونل‌‎ها دانست و ادامه داد: همین مسئله باعث می‌شود تا بسیاری از رانندگانی که در راه مانده‌اند، ندانند در کجا هستند و بنابراین نتوانند محل دقیق خود را به ما بگویند و این مسئله باعث کند شدن امدادرسانی می‌شود.

در همین زمینه بخوانید:‌

افزایش پایگاه‌های امدادونجات در طرح زمستانی

آغاز طرح زمستانی پلیس راهور از ۲۳ آذر در جاده‌های کشور

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، یکی دیگر از مشکلات پیشرو برای امدادرسانی را خاموش بودن روشنایی جاده‌ها دانست و تاکید کرد که این مشکلات با سازمان‌ها، ارگان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه مطرح شده است و به زودی حل می‌شود.

انتهای پیام

الماس تراشکاری

Check Also

اعطای جایزه بین‌المللی انگلستان به طرح پلازای متروی میدان جهاد-تایمز

 هادی حق‌بین با اشاره به کسب جایگاه نخست طرح پلازای متروی میدان جهاد در جایزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *