فیلترهای سرامیکی ریخته گری
انتخابات ایران| آغاز رأی‌گیری در ۵۹ هزار شعبه‌ سراسر کشور/ روز سرنوشت‌ساز ملت برای انتخاب ۲۹۰ نماینده "اصلح"

انتخابات ایران| آغاز رأی‌گیری در ۵۹ هزار شعبه‌ سراسر کشور

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تایمز، انتخابات به عنوان شاخصه و مظهر مردم‌سالاری از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در طول این چهار دهه مردم همواره با حضور در صحنه انتخابات، ضمن مایوس ساختن دشمن، سرنوشت سیاسی کشور را تعیین کرده‌اند.

بی‌تردید نقش تأثیر‌گذار مجلس شورای اسلامی در تقنین و نظارت و ریل‌گذاری حرکت دولت‌، اهمیت انتخابات پیش رو را مضاعف می کند تا مردم در این برهه ‌ حساس طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رئیس جمهور با انتخاب درست در افزایش اقتدار، عزت و استقلال ایران اسلامی مشارکت کنند.

اما بالاخره انتظار به سر آمد و ماراتن دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از ساعت ۸ امروز ‌آغاز شد و باید ۲۹۰ نماینده از حوزه‌های مختلف ‌انتخاب و راهی خانه ملت شوند؛ انتخاباتی که پس از ۳ ماه بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی هیأت‌های نظارت و شورای نگهبان، بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ داوطلب در سراسر کشور ردای کاندیداتوری انتخابات مجلس دوازدهم را بر تن کرده‌اند و بنابر اعلام «احمد وحیدی» وزیر کشور زمینه برای یک رقابت واقعی میان سلایق و گروه‌های مختلف سیاسی فراهم شده است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  وقوع زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری در خوی

انتخابات مجلس در ۳۱ استان و ۲۹۰ حوزه و ۵۹ هزار شعبه برگزار می‌شود و واجدان شرایط شرکت در این انتخابات، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ زن خواهند بود.

براساس گزارش خبرنگاران تایمزاز سراسر کشور، هم‌اکنون مردم بسیاری در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور حضور داشته تا در همان ساعت اولیه رأی‌گیری ضمن انتخاب نماینده اصلح برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، به دشمنان نشان دهند که همچنان پای کار انقلاب هستند و هیچ توطئه‌ای  نمی تواند آنها را مسیر درست انقلاب برگرداند.

گزارش خبرنگاران تسنیم از حوزه‌های مختلف انتخابیه در سراسر کشور

زنگ انتخابات در لرستان به صدا درآمد

به گزارش خبرگزاری تایمزاز خرم‌آباد، فرآیند اخذ رأی دوازدهمین دورۀ انتخابات مجلس و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه‌های انتخابیۀ خرم‌آباد و چگنی، کوهدشت و رومشکان، بروجرد، الیگودرز، پلدختر، سلسله و دلفان و دورود و ازنا از ساعات ابتدایی صبح امروز ۱۱ اسفند آغاز شد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  ثبت ۳ زلزله بزرگتر از ۴ در کشور/ بازگشت سفیدسنگ به مدارزلزله

مردم لرستان از صبح امروز و پیش از آغاز رسمی فرایند رأی‌گیری انتخابات در شعبه‌های اخذ رأی حاضر شده‌اند تا در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ بهار سیاسی خود را جشن بگیرند.

هزار و ۶۵۴ شعبه اخذ رأی در هفت حوزه انتخابیه و ۹ شهرستان لرستان پیش‌بینی شده‌‌است که ۱۰۳۰ شعبه ثابت و ۶۲۴ شعبه سیار است و از این تعداد ۸۴۵ شعبه شهری و ۸۱۰ شعبه روستایی است.

حضور مردم لرستان با لباس‌های محلی و اشتیاق رأی‌اولی‌ها با شناسنامه‌های در دست و انگشت‌های رو به آسمان از حاشیه‌های دیدنی صف رأی‌دهندگان در انتخابات ۱۴۰۲ است.

زنگ انتخابات در ۱۲۹۶ شعبه کردستان به صدا درآمد

به گزارش خبرگزاری تایمزاز سنندج، دوزادهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری صبح امروز همزمان با سراسر کشور در سراسر استان کردستان آغاز شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه از دقایقی پیش انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در سراسر استان – ۱۲۹۶ شعبه آغاز شد، اظهار داشت: ۲۵ هزار نفر به عنوان دست‌اندرکاران امر انتخابات در ۱۲۹۶ شعبه أخذ رأی فرایند برگزاری انتخابات را در استان کردستان برگزار می‌کنند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  واکنش سپاه به اظهارات سردار اباذری

مهدی رمضانی با بیان اینکه در مجموع ۱۳۲ کاندیدای انتخابات در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان در صحنه مانده‌اند، افزود: در حوزه انتخابیه بیجار ۲۹ کاندیدا، سقز و بانه ۱۱ کاندیدا، سنندج ۴۷ کاندیدا، قروه و دهگلان ۲۴ و مریوان و سروآباد۲۱ کاندیدا به رقابت می‌پردازند.

کردستان با جمعیت یک میلیون و ۶۸۵هزار نفری و ۱۰ شهرستان، در مجلس شورای اسلامی دارای ۶ کرسی از ۵ حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز ۲ عضو دارد.

یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در استان کردستان واجد شرایط رأی دادن هستند، مشاهدات عینی حاکی از آن است که از همان ساعات اولیه صبح – آغاز رأی‌گیری مردم پای صندوق‌ها آمده و مشغول رأی دادن هستند.

الماس تراشکاری

Check Also

حل بلاتکلیفی نمایندگان بی‌کمیسیون مجلس با حضور اعضای هیئت‌رئیسه در کمیسیون‌های کم‌متقاضی

۰۷:۳۰ – ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ نمایندگان در نشست علنی روز یکشنبه (۳۱ تیر) مجلس شورای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *