فیلترهای سرامیکی ریخته گری

بهترین زمان مصرف دانه چیا برای لاغری

دانه چیا یک شبه غلات است، اما فیبر بسیار زیادی دارد و البته نوع فیبر موجود در دانه چیا، با فیبری که در نشاسته و سایر انواع کربوهیدرات‌ها وجود دارد متفاوت است. دانه چیا از نعناییان است و در کشور مکزیک، بومی محسوب می‌شود. مصرف دانه چیا برای لاغری بسیار معروف شده است. این دانه‌ها زمانی که در فضای مایع قرار می‌گیرند حالت ژله‌ای پیدا کرده و حجم آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

خیلی از افراد دانه چیا را با نام سالبا چیا یا حتی چیا مزیکی می شناسند. به علاوه، خوب است بدانید که این ماده غذایی از نوع گیاه گلدار که از خانواده نعناع به شمار می رود، تهیه شده است. دانه چیا فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد و می تواند یکی از وعده های اصلی برای کاهش وزن در نظر گرفته شود.

 

دانه چیا برای تیروئید

دانه چیا برای تیروئید

مواد معدنی دانه چیا نقش حیاتی در عملکرد تیروئید دارند. اسیدهای چرب امگا ۳ دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند برای افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی تیروئید مانند تیروئیدیت هاشیموتو مفید باشد. مصرف کافی دانه چیا به دلیل داشتن فیبر می‌تواند به جلوگیری از یبوست افراد مبتلا به تیروئید کم کار کمک کند.
برای مطالعه بیتر درباره دانه چیا برای تیروئید روی لینک زیر کلیک کنید:

مقدار مصرف دانه چیا در روز

این دانه‌ها می‌توانند در هر وعده غذایی شما، چه صبحانه چه شام، جای خود را پیدا کنند. اما یادتان باشد که مقدار مصرف روزانه آن نباید از ۲۰ گرم بیشتر باشد، البته ۲۰ گرم حداکثر مصرف مجاز در روز است که باید با مشورت متخصص تغذیه مصرف شود.
بهترین زمان مصرف دانه چیا برای لاغری

طریقه مصرف دانه چیا برای چاقی

برای استفاده از فواید دانه چیا برای چاقی و کاهش وزن، بهترین راهکار این است که ۲۰ گرم دانه چیا را در آب خیس کنید و پیش از نهار، میل نمایید و ۲۰ گرم از آن را نیز پیش از شام مصرف کنید. 

دانه چیا برای چاقی صورت

وجود کربوهیدرات، چربی و پروتئین فراوان در دانه‌های چیا به چاقی صورت کمک می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید مصرف کربوهیدرات و چربی، انرژی مضاعف به بدن شما می‌دهد و در نتیجه بدن مجبور است بخش اضافی این انرژی را ذخیره کند که منجر به افزایش وزن و پرشدن صورت می‌شود. 

نحوه مصرف دانه چیا در بدنسازی

برای مصرف دانه چیا باید آنها را درون آب خیس کنید. با اینکار مقدار زیادی آب به درون آن جذب خواهد شد. (چیزی در حدود ده تا ۱۲ برابر وزن دانه) زمانی که این دانه خیس خورده، وارد بدن شما شود، تعادل الکترولیت‌ها را به دنبال خواهد داشت و باعث می‌شود تا بدن به صورت هیدراته باقی بماند.
نحوه مصرف دانه چیا در بدنسازی
نحوه مصرف دانه چیا در بدنسازی

دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو

دانه چیا به دلیل افزایش احساس سیری و کاهش کالری مصرفی برای لاغری شکم و پهلو بسیار موثر بوده و به لطف فیبر بالای خود باعث افزایش تحرکات روده و کاهش جذب چربی می شود. مصرف دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو برای افراد سالم و بدون آلرژی، کاملا بی خطر بوده و می تواند به کاهش وزن آن ها کمک شایانی نماید. 

زمان مصرف دانه چیا

بهترین زمان برای خوردن دانه چیا برای لاغری و کاهش وزن، می تواند شب قبل از خواب هم باشد. با این حال، باز هم تاکید می کنیم که خوردن آن قبل از صبحانه و با معده خالی می تواند تاثیر معجزه آسایی داشته باشد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  عوامل کاهش رتبه علمی و تمهیدات لازم برای رفع آن چیست؟-تایمز

همانگونه که اشاره شد بهترین زمان خوردن دانه چیا برای لاغری و کاهش وزن، موقع صبح و قبل از خوردن صبحانه است. توجه داشته باشید که بهتر است حتما موقع خوردن این میان وعده، معده شما کاملا خالی باشد. در این شرایط، دانه چیا بیشترین اثر خود را برای لاغری خواهد داشت.

الماس تراشکاری

Check Also

نتیجه انتخابات، چه اثری بر قیمت میلگرد می‌گذارد؟

به گزارش آهن آنلاین- بنا بر اعتقاد کارشناسان، امکان افزایش قیمت میلگرد و سایر محصولات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *