فیلترهای سرامیکی ریخته گری
ثبت نام تیزهوشان

مدارس تیزهوشان با مدارس دولتی چه تفاوت هایی دارد؟

مدارس تیزهوشان و مدارس نمونه دولتی دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که از بین دانش آموزان با شرایط خاص و بر اساس کنکور دانش آموز جذب می کنند. به طور کلی محیط مدارس تیزهوشان و مدارس نمونه دولتی فضای رقابتی دارد و داوطلبان در این مدارس باید تلاش و پشتکار خوبی داشته باشند تا موفق شوند.
در مدارس دولتی شرایط خاصی برای جذب دانش آموز وجود ندارد و تقریبا همه داوطلبان می توانند در این مدارس ثبت نام کنند. ثبت نام در مدارس دولتی سراسر کشور برای تمامی متقاضیان امکان پذیر است و تمامی متقاضیان از فرصت برابر برای ورود به مدارس دولتی برخوردارند. مهمترین ویژگی مدارس دولتی این است که داوطلبان مختلف با ضریب هوش و استعداد تحصیلی متفاوت در یک محیط آموزشی تحصیل می کنند. تفاوت بین مدارس دولتی تیزهوشان و نمونه با مدارس دولتی به طور خلاصه و جداگانه در زیر بیان شده است:
رقابتی که در مدارس برای مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی برای مقاطع عالی بین دانش آموزان وجود دارد در مدارس دولتی وجود ندارد.
دانش آموزان مدارس نمونه دولتی و دانش آموزان تیزهوش تقریباً یک سطح دارند. این ویژگی باعث افزایش کیفیت آموزش می شود. اما دانش آموزان مدارس دولتی سطوح مختلفی دارند که باعث می شود کیفیت آموزش در مدارس دولتی کمی پایین تر باشد.
به دلیل هوش بالایی که دانش آموزان مدارس تیزهوشان دارند، زمان بیشتری برای آموزش و تحقیق توصیفی و عملی برای دانش آموزان این مدارس وجود دارد. اما مدارس دولتی به دلیل زمان زیادی که برای آموزش دانش آموزان مختلف صرف می شود، نمی توانند به فعالیت های دیگر خارج از برنامه درسی بپردازند.
ظرفیت مدارس تیزهوشان و مدارس دولتی کمتر از مدارس دولتی است.بنابراین مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی دانش آموز کمتری نسبت به مدارس دولتی دارند. تعداد بالای دانش آموزان مدارس دولتی منجر به گذراندن وقت بیشتر با معلمان و دانش آموزان می شود.
مدارس تیزهوشان و مدارس نمونه دولتی اغلب دارای معلمان مجرب با رتبه علمی بالاتر هستند. این مشکل کیفیت این مدارس را نسبت به مدارس دولتی افزایش داده است.
شرط معدل یکی از مهم ترین شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی می باشد. به عبارت دیگر تنها داوطلبانی می توانند در این مدارس ثبت نام کنند که دارای حداقل معدل باشند. در حالی که مدارس دولتی شرط معدل خاصی برای ثبت نام داوطلبان ندارند.
بتنام در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان وابسته به کنکور است اما مدارس نمونه دولتی کنکور ندارند.
هسیل در مدارس دولتی برای همه دانش آموزان رایگان است. از سوی دیگر دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان و مدارس دولتی نمره قبولی کسب می کنند باید شهریه لازم را پرداخت کنند. شهریه مدارس تیزهوشان و مدارس نمونه دولتی برای مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است.
جامع ترین اخبار ثبت نام و آزمون تیزهوشان در سایت خبری خبرینو منتشر میگردد. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید :

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  فعال کردن رومینگ بین الملل در داخل هزینه‌ای برای مشترکندارد
الماس تراشکاری

Check Also

۲۱ فرودگاه میزبان پرواز‌های اربعین خواهند بود-تایمز

۱۱:۴۳ – ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *