فیلترهای سرامیکی ریخته گری

۱۹ آوریل؛ روز شعر و ذهن خلاق

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ذهن‌های خلاق در تمام طول تاریخ بشریت، از طریق نوآوری‌ها زندگی انسان‌ها را متحول کرده‌اند و پیشرفت را برای آن‌ها به ارمغان آورده‌اند. شاعران از مهم‌ترین گروه‌های دارای ذهن‌های خلاق به حساب می‌آیند که از طریق شعر و هنر، ایده «ممکن بودن» همه چیز را به چالش کشیده و روشنایی را برای جامعه محل زندگی خود به ارمغان آورده‌اند.

روز شعر و ذهن خلاق که همه ساله در نوزدهم ماه آوریل برگزار می‌شود، نوعی تکریم و احترام برای افراد دارای ذهن خلاق و به ویژه شاعران محسوب می‌شود که زندگی بشریت را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

بیشتر ما در همان سال‌های اولیه زندگی خود با شعر و هنر آشنا می‌شویم که این شعرها، اغلب با لالایی‌های کودکانه آغاز می‌شود تا به تدریج پیشرفته‌تر و سخت‌تر می‌شود؛ اما همواره جذابیت خود را حفظ می‌کند. از سوی دیگر، آشنایی با هنر نیز از همان دوران کودکی با نقاشی‌های موجود در کتاب‌های شعر و داستان آغاز می‌شود و کم کم به شکل دیگر هنرهای بصری انسان‌ها را به خود جذب می‌کند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  ماجرای یک شرطبندی ورزشی که حلال است!/ تماشای «الکلاسیکو» درجشنواره سینما حقیقت!

روز شعر و ذهن خلاق بهانه‌ای است برای این‌که انسان بعضی از شعرهای قدیمی مورد علاقه خود را یادآوری کند و به بازخوانی آن‌ها بپردازد. در این روز بزرگ، بسیاری از مردم نیز وسیله‌های نقاشی را از صندوق‌های قدیمی و کودکانه خود بیرون می‌آورند و به یاد آن دوران، از طبیعت و زیبایی‌های محیط نقاشی می‌کشند.

حتی کسانی که در تمام طول عمر خود دست به خلاقیت نزده و به شعر هم علاقه زیادی نشان نداده‌اند، در روز شعر و ذهن خلاق و به تقلید از دیگران به خلق هنر روی می‌آورند و به نقاشی کشیدن یا خواندن ابیاتی از شعرای معروف، مشغول می‌شوند.

مردم در سراسر دنیا به روش‌های مختلف، روز شعر و ذهن خلاق را جشن می‌گیرند؛ برخی از آن‌ها گرد هم می‌آیند و به خواندن شعرهای قدیمی می‌پردازند و بسیاری نیز به خواندن شعرهایی مشغول می‌شوند که خود قبلاً سروده‌اند.

روز شعر و ذهن خلاق، بهانه‌ای است برای این‌که افراد ذهن خود را از هر گونه فکر منفی آزاد کنند و به یادآوری زیبایی هنر و شعر بپردازند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید:  شهرخبر - از کارکرد سیاسی صلوات تا درخواست جهاد دانشگاهی ازوزارت علوم

الماس تراشکاری

Check Also

تلوبیون همراه نامزد‌های ریاست جمهوری در انتخابات-تایمز

سامانه تلوبیون به عنوان نخستین سرویس ایرانی پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صداوسیما مانند ایران‌صدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *